یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴/ترفندی برای جذب رانندگان فولکس واگن
فیات کرایسلر اتوموبیل در شرایطی که فولکس واگن بر سر تقلب در تستهای آلایندگی با مشکلات عدیده ای روبروست، با تخفیف ۱۵۰۰ یورویی (۱۷۰۰ دلار) درصدد جذب مشتریان رقیب آلمانی خود است.
به گزارش ایسنا، فیات کرایسلر این تخفیف را علاوه بر مشوقهای دیگر برای مبادله کردن خودروی هر یک از برندهای فولکس واگن عرضه میکند.
در حالیکه سخنگوی این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی در تورین حاضر به اظهارنظر درباره این گزارش نشد اما فروشندگان خودرو در گفت و گو با نشریه “ایل جیورنال” این موضوع را تایید کردند.
در حالیکه تخفیفهای معاوضه برند غیرمعمول نیست اما پیشنهادهایی که برای خودروهای یک شرکت خاص عرضه میشوند، کم سابقه است. فیات در حالی دست به این اقدام زده است که فولکس واگن درگیر بزرگترین بحران تاریخ خود شده است و همچنان روابط خصمانه ای میان این دو خودروساز وجود دارد.
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر در سال ۲۰۱۲ فولکس واگن را متهم کرد با استراتژی قیمت گذاری خود در شرایطی که تولیدکنندگان با رکود بازار دست و پنجه نرم میکنند، حمام خون در اروپا به راه انداخته است.
فولکس واگن هم در واکنش به این اتهام، تهدید کرد اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا را که لابی اصلی صنعت خودرو در این منطقه است و در آن زمان تحت ریاست مارچیونه قرار داشت، ترک کند.
اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا که فولکس واگن همچنان در آن عضویت دارد، اکنون بخشی از انزوای رو به رشد بزرگترین خودروساز اروپا شده است. این خودروساز ۱۸ سپتامبر اعلام کرد ۱۱ میلیون خودروی دیزلی این شرکت در سراسر جهان مجهز به دستگاهی هستند که برای گمراه کردن آزمایش کنندگان آلایندگی طراحی شده است.
این دستگاه کنترلهای آلودگی را در زمان تست فعال میکند اما همین کنترلها را در زمان رانندگی معمولی غیرفعال میکند و در شرایط واقعی خودروهای مذکور چند برابر بالاتر از سطح مجاز آلایندگی دارند.
این انجمن ۲۳ سپتامبر اعلام کرد شواهدی وجود ندارد که تولیدکنندگان دیگر هم عامدانه رگولاتورها را گمراه کرده باشند.
ارزش سهام فولکس واگن از زمان برملا شدن این رسوایی، رو به کاهش گذاشته در حالیکه سهام رقیبان اروپایی این شرکت شروع به بهبود کرده است.
مشوقهایی که فیات کرایسلر در اکتبر به مشتریان ایتالیایی فولکس واگن پیشنهاد کرده است، از ۵۰۰ یورو برای “فیات پاندا” تا ۱۵۰۰ یورو برای “جیپ گرند چروکی” متغیر است.
فیات هفته گذشته یادداشتی را به توزیع کنندگانش ارسال کرد که در آن به مشتریان اطمینان داده بود به مقررات تست آلایندگی کاملا عمل میکند و خودروهایش از دستگاههای متقلب استفاده نمیکنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، برند فولکس واگن در ایتالیا پس از فیات در رتبه دوم قرار دارد. فروش این برند آلمانی در ایتالیا طی سپتامبر ۱.۴ درصد کاهش یافت در حالیکه فروش فیات ۲۴ درصد افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ -/ژاپن خواستار خودروسازی در ایران شد
به گزارش تسنیم ، هیرویوکی ایشیگه در حاشیه دیدار با رئیس اتاق ایران افزود: البته ما در دیگر زمینه ها مانند صنایع غذایی و همکاری های محیط زیستی نیز به دنبال شرکای ایرانی برای تولید و همکاری های مشترک در ایران هستیم البته ما بررسی های خود را آغاز کردیم تا به محض فراهم شدن شرایط ، اقدامات اجرایی را انجام دهیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۰ شرکت بزرگ و معتبر اقتصادی ، صنعتی و تولیدی ژاپن از جمله شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین خودروسازهای میتسوبیشی و سوزوکی در ایران حضور دارند تا در نشست های مستقیم با طرف های ایرانی روابط تجاری دو کشور را تقویت و مشکلات پیش روی توسعه روابط را رفع کنند.
ایشیگه ؛ بروکراسی طولانی و رعایت نشدن حقوق مالکیت معنوی شرکت ها را از موانع توسعه همکاری شرکت های ژاپنی با ایران بیان و ابراز امیدواری کرد این موانع هرچه زودتر برطرف شود.
رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن با استقبال از واگذاری امور اقتصادی در ایران به شرکت های خصوصی گفت: ۹۸ تا ۹۹ درصد شرکت های فعال اقتصادی در ژاپن متعلق به بخش خصوصی است.
همکاری آلمانی ها برای نوسازی صنایع خودروسازی ایران
شراگه رئیس اتاق بازرگانی ایالت نیدر زاکس آلمان گفت: خودروسازان ایرانی اعلام آمادگی کردند برای نوسازی صنایع خود و همچنین تامین قطعات خودرو با شرکت ما گفتگو کنند.
شراگه در حاشیه دیدار گروه آلمانی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود : شرکت ما در زمینه های مختلفی چون صنایع کشاورزی و غذایی و صنایع خودرو و قطعات مربوطه تمایل دارد که با طرف ایرانی وارد مذاکره شود.
وی گفت: ایالت نیدر زاکسن ، مهد تولید خودروی فولکس واگن است که هم از نظر تولید خودرو و هم شرکت های تولیدکنندگان قطعات خودرو می تواند با ظرفیت قابل ملاحظه ای که در اختیار دارد وارد همکاری با ایران شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایالت نیدر زاکس آلمان افزود: هدف ما فقط تجارت با کشور ایران نیست بلکه می خواهیم بستری را فراهم کنیم تا همکاری های بلندمدتی با ایران داشته باشیم.
شراگه خاطرنشان کرد : ما برنامه ریزی های مدون برای سرمایه گذاری های بلندمدت در ایران در نظر داریم.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 25,نوامبر,2024