یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴/شکست رکود بازار
به گزارش اخبار خودرو ، هفته گذشته گروه خودروسازی سایپا طرحی باعنوان اتو خدمت سایپا آغاز کرد و در این طرح با استفاده از ایده جدید و جالبی سعی کرد نگاههای مشتریان را به خود جلب کند. این طرح که برای نخستین بار در صنعت خودروسازی با شرایط خاص خود مطرح شده بود و یک برنامه برد، برد برای دو طرف مشتریان و بنگاه اقتصادی طراحی شده بود با نگاه کمک به اقتصاد خانوادهها هدف خود را در قالب طرح هزینه سفر برای مشتریان و از طرفی ایجاد نقدینگی برای گروه سایپا دنبال میکرد.
این شرایط در برههای از زمان که رکود بر بازار داخلی بشدت حاکم است و خرید و فروش خودرو بسختی انجام میشود باعث شد مردم با خروج نقدینگی خود و شرکت دراین طرح استقبال خوبی از آن انجام دهند. باید اشاره کرد در زمانی که رکود بر بازار حاکم است بهترین اقدام برای کسانی که دارای نقدینگی هستند بهرهگیری از شرایط مناسب سرمایهگذاری است و سایپا عملاً با ایجاد این طرح نوین توانست افکار عمومی را بهخود جلب کند و مردم را مجاب به سرمایهگذاری در این طرح جدید خود بکند. براساس شنیدهها در این مدت سایپا توانسته آورده خوبی را به شرکت وارد کند و قطعاً با ایجاد این نقدینگی خواهد توانست بر مشکلاتی که با آن روبهرو است براساس برنامهریزی خاص و مدیریت شده فایق آید. بهنظر میرسد این طرح جدید سایپا میتواند با ایجاد شرایط مناسب از لحاظ مالی و ارتقای کیفی محصولات در راستای خواست مشتریان گام بردارد.
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴
عدم تمایل پژو برای بازگشت به بازار قدیمی
پژو سیتروئن در واکنش به گزارش یک روزنامه هندی مبنی بر مذاکرات این خودروساز فرانسوی با تاتا موتورز برای تشکیل یک شراکت محلی، اعلام کرد برنامه ای برای ورود مجدد به بازار خودروی هند ندارد.
به گزارش ایسنا، اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود همکاری میان پژو و تاتا موتورز ممکن است شامل ایجاد یک شرکت هندی تولیدکننده و توزیع کننده خودروهای پژو در این کشور باشد.
این روزنامه بدون اشاره به زمان بازگشت پژو سیتروئن نوشته بود: این دو شرکت ممکن است فناوری موتور و پلتفرمهای خودرو را به اشتراگ بگذارند.
اما یک سخنگوی پژو به رویترز اعلام کرد تا کنون هیچ تصمیمی برای بازگشت فوری به هند گرفته نشده است. با اینهمه وی خاطرنشان کرد پژو در سال ۲۰۱۴ یک تشکیلات مبتنی بر مناطق ایجاد کرد و این حقیقت که “هند اقیانوسیه” یکی از این مناطق است، نشان دهنده اهمیت بازار هند برای پژو است.
سخنگوی تاتا موتورز در واکنش به این گزارش اعلام کرد با وجود اینکه این شرکت ابتکارهای متعددی را دنبال میکند اما در حال حاضر خبر خاصی برای انتشار ندارد.
پژو در سال ۲۰۱۱ حدود دو دهه پس از خروج از هند، برای ورود مجدد به این بازار برنامه ریزی کرد و در آن زمان اعلام کرد حدود ۶۵۰ میلیون یورو (۷۳۰ میلیون دلار) برای ساخت یک کارخانه جدید با ظرفیت تولید سالانه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو در غرب هند هزینه خواهد کرد.
اما کندی اقتصاد اروپا که پژو را در اواخر سال ۲۰۱۲ به ورطه ورشکستگی کشاند، این شرکت را ناچار کرد برنامه بازگشت به هند را مسکوت بگذارد.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 23,نوامبر,2024