یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

همکاری با بایدو برای عرضه بنزهای اینترنتی

خودروساز آلمانی دایملر نرم افزار و خدمات اینترنتی بایدو را برای خودروهای مرسدس بنز در چین فراهم می‌کند.

خودروساز آلمانی دایملر نرم افزار و خدمات اینترنتی بایدو را برای خودروهای مرسدس بنز در چین فراهم می‌کند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، خودروسازان تلاش می‌کنند اطلاعات و خدمات سرگرمی و همچنین قابلیت اتصال را در خودروهای مورد عرضه افزایش دهند.

دایملر و غول فناوری چینی بایدو همکاری خود را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES درشانگهای اعلام کردند.

خودروهای مرسدس بنز مجهز به نرم افزار بایدو می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهند از طریق داشبورد به محتوای تلفن هوشمندشان مانند آهنگ و خدمات اینترنتی دسترسی پیدا کنند.

با اینهمه این دو شرکت اعلام نکردند نخستین خودروهایی که مجهز به برنامه بایدو خواهند بود، چه زمان تولید می‌شوند.

این توافقی در شرایطی اعلام شد که رقابت برای خرید کسب و کار نقشه نوکیا که برای طراحی خودروهای خودران بسیار مهم شمرده می‌شود، داغ‌تر شده است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، تلاش برای خرید کسب و کار نقشه نوکیا به یک رقابت سه طرفه میان خودروسازان آلمانی دایملر، ب ام و و آئودی در یک طرف و کنسرسیومی شامل اوبر و بایدو و گروه سومی شامل تنست و ناواینفوی چین تبدیل شده است.

دایملر اخیرا با شرکت فناوری کوالکام برای طراحی فناوریهای شارژ بیسیم تلفنهای همراه در داخل خودرو و همچنین شارژ خودروهای برقی بدون استفاده از کابل توافق همکاری امضا کرده است

 

 

 

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

بدون داشتن نمایندگی پس از فروش واردات لاستیک ممنوع شد

ثبت‌سفارش واردات انواع تایرهای بایاس و نخی مربوط به خودروهای سبک و سنگین و حتی تایر و تیوپ دوچرخه و موتورسیکلت، صرفا توسط نمایندگی‌های رسمی ارائه‌کننده خدمات پس از فروش امکان‌پذیر خواهد بود
بدون داشتن نمایندگی پس از فروش واردات لاستیک ممنوع شد

در حالی که مدتها از تصادف مرگبار و تاسف بار دو اتوبوس مسافربری در جاده قم می گذرد، اما دلایل مختلفی که منجر به این حادثه شد، هنوز هم برای مسئولان و افکار عمومی حائز اهمیت است که یکی از این موارد، استفاده از لاستیک های بی کیفیت چینی بود.

تقریبا همه کارشناسان، ترکیدن لاستیک جلوی اتوبوس را آغازگر حادثه فوق می دانند که این ترکیدن باعث خارج شدن کنترل اتوبوس از دست راننده، عبور از گاردریل وسط اتوبان، برخورد با اتوبوس دوم، بروز آتش سوزی و در نهایت مرگ تاسف بار شماری از هموطنان شد.

نکته ای که مدتی است داغ دل مقامات صنفی را تازه کرده، نبود نظارت بر واردات لاستیک های بی کیفیت، اما ارزان چینی و به دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار لاستیک ایران است که بر این اساس، بسیاری از متخصصان خواستار حذف این لاستیک ها از بازار شده اند.

لاستیک های بی کیفیت چینی تا ۶۰ درصد ارزان تر از لاستیک های ایرانی، کره ای، آلمانی و دیگر برندهای معتبر هستند و برخی مردم به دلیل ضعف بنیه مالی یا صرفه جویی غلط، به استفاده از آنها اقدام می کنند. در ساخت لاستیک های نامرغوب چینی از مواد ناکافی استفاده می شود و همین امر مقاومت لاستیک در برابر گرمای شدید و اصطکاک جاده و همچنین وزن زیاد خودرو و سرنشین یا بار آن را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

اما در جدیدترین اقدام دولت برای ممانعت از واردات این اجناس بی کیفیت و خطرساز، سازمان توسعه تجارت در ابلاغیه ای به مرکز واردات گمرک ایران که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، شرایط جدیدی را برای واردات تایر اعلام کرده است.

بر اساس این شرایط جدید که طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان وضع شده، با توجه به نقش مهم تایر و تیوپ در ایمنی خودروها، از این پس ثبت سفارش واردات انواع تایرهای بایاس و نخی مربوط به خودروهای سبک و سنگین و حتی تایر و تیوپ دوچرخه و موتورسیکلت، صرفا توسط نمایندگی های رسمی ارائه کننده خدمات پس از فروش و تضمین ها و مجوزهای لازم امکان پذیر خواهد بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا