یزدفردا:
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
ارزش گمرکی “بی.ام.و” و “وولیکس” اعلام شد
گمرک ایران ارزش گمرکی خودروهای آلمانی و چینی بی.ام.و و وولیکس را اعلام کرد.
به گزارش دنیای خودرو گمرک در راستای اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و براساس اعلام کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش گمرکی ۷۳ مدل خودروی سواری وارداتی بی.ام.و (BMW) مدل ۲۰۱۴ به نمایندگی شرکت پرشیا خودرو و دو مدل خودروی سواری وولیکس (VOLEEX C30) مدل ۲۰۱۳ به نمایندگی شرکت خودروسازی راین را اعلام کرد.
براین اساس ارزش گمرکی خودروهای بی.ام.و با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه بین ۱۸ هزار و ۲۴۰ تا ۱۲۱ هزار و ۳۰۵ یورو تعیین شده است.
همچنین ارزش گمرکی دو مدل خودروی وولیکس (C30) با در نظر گرفتن بیمه و کرایه حمل ۶۹۰ دلاری به ترتیب ۹۳۸۰ و ۱۱ هزار و ۲۱۰ دلار (فوب بندرعباس) تعیین شد.
گمرک همچنین در بخشنامههای دیگری فهرست قیمت انواع کامیونهای کشنده چینی JAC مدل ۲۰۱۳ و کامیونهای دامپتراک و کشنده چینی یانگمن مدل ۲۰۱۳ را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
“لادا” بعد از نیم قرن به ایران بازگشت
به گزارش دنیای خودرو و شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه در دهه ۱۹۶۰ میلادی تولید خودروهای لادا را آغاز کرد. این خودروسازی با سرمایهگذاری مشترک ایتالیا و شوروی در دوران اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.
در همان زمان بعضی از خودروهای تولیدی این شرکت در کنار خودروهای آمریکایی چون بیوک وارد ایران شد با این حال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ روند ورود خودروهای روسی و آمریکایی به ایران را متوقف کرد.
حال پس از گذشت حدود نیم قرن از اولین حضور خودروهای روسی لادا در ایران، در حالی واردات این خودروها به کشور مجددا آغاز شده که قرار است ظرف دو سال آینده این خودروها در ایران تولید شوند.
شرکت روسی لادا هماکنون خودروهایی چون نیوا، ریوا، سامارا، ترینیدا و کالینا را تولید میکند. لادا کالینا از جمله خودروهای روسی است که وارد ایران خواهد شد.
البته کارشناسان این موضوع را به صلاح صنعت خودرو ندانسته و خودروهای روسی را حائز کیفیت لازم برای تولید در داخل کشور نمیدانند. به گفته شهرام آزادی – عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی – صنعت خودروی روسیه و شرکتهای آن صاحب نام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمیشوند.
وی اظهار میکند: خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به دلیل سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی را ندارند. البته ممکن است برخی از خودروهای تولیدی آنها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکتهای روسی نیست.
در نهایت این کارشناس صنعت خودرو معتقد است که حتی خودروسازان چینی نیز موفقتر از خودروسازان روسی عمل کردهاند زیرا صنعت خودروی چین با سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله توانسته صنعت خودروی روسیه با سابقه ۵۰ تا ۶۰ ساله را پشت سر بگذارد.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 26,نوامبر,2024