مسجد شهید آیت ا...صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد امسال نیز همانند سالهای گذشته با فرا رسیدن لیالی قدر ، میزبان خیل عظیم بندگان خداوند است.

حجه الاسلام و المسلمین کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلا می واحد یزد در این رابطه  گفت : به همت دفتر فرهنگ اسلامی و همکاری هیات حضرت رقیه (س) مراسم معنوی احیاء شب های قدر ماه مبارک رمضان با حضور دانشجویان ،اساتید ،کارکنان و برخی از ساکنان این منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این ایام پر فضیلت برنامه های متنوعی همچون دعای افتتاح ، قرائت دعای جوشن کبیر ، دعای ابوحمزه ثما لی ،اقامه 100 رکعت نماز قضا ، قرائت قرآن و ختم قرآن ، مداحی مداحان اهل بیت و مرثیه سرایی و سخنرانی همراه با مراسم سحری خواهد بود .

وی افزود : مراسم پر فیض ا حیای شبهای قدر در سالهای گذشته با حضور گسترده و خیل مشتاقان و مردم مومن و خداجوی یزد برگزار شد و امید واریم امسال نیز شاهد بر پایی مراسم معنوی باشکوهی در این محیط علمی ،آموزشی و فرهنگی باشیم .

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد ادامه داد : شب قدر فرصت مناسبی برای بندگی و سازندگی است و هدف نهایی از آن کسب خشنودی خدا و رستگاری بندگان در این شب است و برگزاری اینگونه مراسم ها باعث زنده نگه داشتن روح معنویت در انسان و سبب تصفیه و تزکیه قلوب می شود،

همچنین وی تاکید کرد : دانشگاهها خصوصا دانشگاههایی که دارای مسجد هستند بهتر است در شبهای قدر ، مراسم معنوی احیاء را زنده نگه داشته و بستر فضای معنوی دعا و شب زنده داری را در خود ایجاد کنند .

دکتر خواجه پور ادامه داد: خدای را شاکریم که توفیق حضور در رمضانی دیگر و درک دوباره بهار قرآن را نصیبمان ساخت و اینک در آستانه شب های حزین شهادت امیر مومنان امام علی (ع) و لیالی بابرکت و سرنوشت آفرین قدر و به منظور شب زنده داری و مناجات با حضرت حق حضور خواهیم داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا