زمان : 15 Mordad 1391 - 16:44
شناسه : 55314
بازدید : 8552
مراسم احيای معنوی شب های قدر در دانشگاه آزاد اسلامی يزد برگزار می شود مراسم احيای معنوی شب های قدر در دانشگاه آزاد اسلامی يزد برگزار می شود مسجد شهید آیت ا...صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد امسال نیز همانند سالهای گذشته با فرا رسیدن لیالی قدر ، میزبان خیل عظیم بندگان خداوند است.

حجه الاسلام و المسلمین کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلا می واحد یزد در این رابطه  گفت : به همت دفتر فرهنگ اسلامی و همکاری هیات حضرت رقیه (س) مراسم معنوی احیاء شب های قدر ماه مبارک رمضان با حضور دانشجویان ،اساتید ،کارکنان و برخی از ساکنان این منطقه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این ایام پر فضیلت برنامه های متنوعی همچون دعای افتتاح ، قرائت دعای جوشن کبیر ، دعای ابوحمزه ثما لی ،اقامه 100 رکعت نماز قضا ، قرائت قرآن و ختم قرآن ، مداحی مداحان اهل بیت و مرثیه سرایی و سخنرانی همراه با مراسم سحری خواهد بود .

وی افزود : مراسم پر فیض ا حیای شبهای قدر در سالهای گذشته با حضور گسترده و خیل مشتاقان و مردم مومن و خداجوی یزد برگزار شد و امید واریم امسال نیز شاهد بر پایی مراسم معنوی باشکوهی در این محیط علمی ،آموزشی و فرهنگی باشیم .

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد ادامه داد : شب قدر فرصت مناسبی برای بندگی و سازندگی است و هدف نهایی از آن کسب خشنودی خدا و رستگاری بندگان در این شب است و برگزاری اینگونه مراسم ها باعث زنده نگه داشتن روح معنویت در انسان و سبب تصفیه و تزکیه قلوب می شود،

همچنین وی تاکید کرد : دانشگاهها خصوصا دانشگاههایی که دارای مسجد هستند بهتر است در شبهای قدر ، مراسم معنوی احیاء را زنده نگه داشته و بستر فضای معنوی دعا و شب زنده داری را در خود ایجاد کنند .

دکتر خواجه پور ادامه داد: خدای را شاکریم که توفیق حضور در رمضانی دیگر و درک دوباره بهار قرآن را نصیبمان ساخت و اینک در آستانه شب های حزین شهادت امیر مومنان امام علی (ع) و لیالی بابرکت و سرنوشت آفرین قدر و به منظور شب زنده داری و مناجات با حضرت حق حضور خواهیم داشت.