دکل بادسنجی 81 متری در منطقه‌ي کانال باد میبد به منظور پتانسیل سنجی استفاده از انرژی باد با همکاری شرکت برق منطقه ای یزد و سازمان انرژی های نو ( سانا ) نصب و به بهره برداری رسید.

مهندس اسدي معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای یزد در گفتگو با دفتر روابط عمومی اين شركت، اظهار داشت: با توجه به همکاری دفتر خدمات مشتركين و مديريت مصرف شرکت برق منطقه ای یزد با دفتر انرژی باد و امواج سازمان انرژی های نو، پتانسیل سنجی اولیه انرژی باد در مناطق مختلف استان یزد انجام شد و پس از بررسی های کارشناسی، بستر و مقدمات لازم برای نصب دکل بادسنجی در دو منطقه‌ي کانال باد میبد و ندوشن فراهم گردید، که در حال حاضر نصب دکل بادسنجی کانال باد میبد با برآورد هزینه‌ي 330 میلیون ریال، پایان و به بهره برداری رسیده است.

مهندس اسدی همچنين اظهار امیدواری کرد نصب دکل منطقه‌ي ندوشن در فاز دوم تکمیل خواهد شد.

مهندس شیبانی مجری طرح نيز در اين خصوص افزود: دکل بادسنجی دارای ارتفاع 81 متر است که سنسور های باد در ارتفاع 40، 60 و 81 متری و سنسور های دما و تشعشع در ارتفاع 10 متری نصب شده است. همچنین اطلاعات دستگاه دیتالاگر که برق آن توسط سلول خورشیدی تامین می شود، بر روی حافظه ذخیره و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می شود.

این دکل بادسنجی که برای مدت زمان 2 سال نصب مي‌شود و سرعت وزش باد را  هر10 دقیقه یک‌بار ثبت خواهد نمود تا پس از بررسی میزان متوسط باد منطقه، شرایط برای نصب نیروگاههای بادی وجلب مشارکت سرمایه گذاران خصوصی فراهم گردد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا