زمان : 15 Tir 1393 - 11:07
شناسه : 90677
بازدید : 1948
با همكاري شركت برق منطقه‌اي يزد: بهره برداري از ایستگاه سنجش انرژی باد درمنطقه‌ي کانال باد میبد با همكاري شركت برق منطقه‌اي يزد: بهره برداري از ایستگاه سنجش انرژی باد درمنطقه‌ي کانال باد میبد

دکل بادسنجی 81 متری در منطقه‌ي کانال باد میبد به منظور پتانسیل سنجی استفاده از انرژی باد با همکاری شرکت برق منطقه ای یزد و سازمان انرژی های نو ( سانا ) نصب و به بهره برداری رسید.

مهندس اسدي معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای یزد در گفتگو با دفتر روابط عمومی اين شركت، اظهار داشت: با توجه به همکاری دفتر خدمات مشتركين و مديريت مصرف شرکت برق منطقه ای یزد با دفتر انرژی باد و امواج سازمان انرژی های نو، پتانسیل سنجی اولیه انرژی باد در مناطق مختلف استان یزد انجام شد و پس از بررسی های کارشناسی، بستر و مقدمات لازم برای نصب دکل بادسنجی در دو منطقه‌ي کانال باد میبد و ندوشن فراهم گردید، که در حال حاضر نصب دکل بادسنجی کانال باد میبد با برآورد هزینه‌ي 330 میلیون ریال، پایان و به بهره برداری رسیده است.

مهندس اسدی همچنين اظهار امیدواری کرد نصب دکل منطقه‌ي ندوشن در فاز دوم تکمیل خواهد شد.

مهندس شیبانی مجری طرح نيز در اين خصوص افزود: دکل بادسنجی دارای ارتفاع 81 متر است که سنسور های باد در ارتفاع 40، 60 و 81 متری و سنسور های دما و تشعشع در ارتفاع 10 متری نصب شده است. همچنین اطلاعات دستگاه دیتالاگر که برق آن توسط سلول خورشیدی تامین می شود، بر روی حافظه ذخیره و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده می شود.

این دکل بادسنجی که برای مدت زمان 2 سال نصب مي‌شود و سرعت وزش باد را  هر10 دقیقه یک‌بار ثبت خواهد نمود تا پس از بررسی میزان متوسط باد منطقه، شرایط برای نصب نیروگاههای بادی وجلب مشارکت سرمایه گذاران خصوصی فراهم گردد.