ترفندي جديد در فضاي مجازي که شارژ تلفن همراه شهروندان را به بهانه دادن شارژ بيشتر خالي مي کرد .
 سرهنگ " اسداله زحمتکش " رییس پلیس فتا کرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: فردي با مراجعه به پليس فتا استان نسبت به از دست رفتن شارژ تلفن همراه خود شاکي و خواستار پيگيري آن شد .
بر اساس اين گزارش،  پس از بررسي هاي پليسي مشخص شد ، شاکي براي شارژ بيشتر از ترفندهايي استفاده کرده که در سايت ها و وبلاگ ها به بهانه ازدياد شارژ گذاشته مي شود.
سرهنگ " زحمتکش " در اين رابطه افزود : با اقدامات صورت گرفته و انجام استعلامات لازم از مبادي ذيربط کلاهبردار شناسايي و احضار شد.
وي در ادامه بيان داشت : متهم پس از بازجويي و مواجه شدن با دلايل و مدارک کافي به جرم خود اقرار و انگيزه خود را گرفتن شارژ بيشتر از افراد ساده لوح و طمعکار بيان داشت.
سرهنگ زحمتکش گفت : متهم با قرار دادن يک کد انتقال شارژ در وبلاگ و درج اينکه انجام اين ترفند، شارژ شما را چندين برابر خواهد کرد و البته فقط سه بار مي توانيد از اين کد استفاده کنيد سعي در تحريک مخاطب براي استفاده از اين کد مي شد و با اين شيوه از شهروندان کلاهبرداري صورت مي گرفت .
رئيس پليس فتا در پايان ضمن هشدار به شهروندان توصيه کرد در صورت عدم آگاهي از ترفندهاي شارژ از آنها استفاده نکرده و شارژهاي خود را از طريق سايت هاي اپراتور و مراکز قابل اعتماد خريد کرده و راهنماي استفاده از ترفندهاي شارژ را فقط از سايت هاي اپراتور همراه مربوطه بگيرند و فريب آگهي هاي شارژ بيشتر را نخورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا