زمان : 23 Shahrivar 1392 - 10:12
شناسه : 76330
بازدید : 4819
کلاهبرداري از طريق ترفند شارژ تلفن همراه کلاهبرداري از طريق ترفند شارژ تلفن همراه

ترفندي جديد در فضاي مجازي که شارژ تلفن همراه شهروندان را به بهانه دادن شارژ بيشتر خالي مي کرد .
 سرهنگ " اسداله زحمتکش " رییس پلیس فتا کرمانشاه با اعلام اين خبر گفت: فردي با مراجعه به پليس فتا استان نسبت به از دست رفتن شارژ تلفن همراه خود شاکي و خواستار پيگيري آن شد .
بر اساس اين گزارش،  پس از بررسي هاي پليسي مشخص شد ، شاکي براي شارژ بيشتر از ترفندهايي استفاده کرده که در سايت ها و وبلاگ ها به بهانه ازدياد شارژ گذاشته مي شود.
سرهنگ " زحمتکش " در اين رابطه افزود : با اقدامات صورت گرفته و انجام استعلامات لازم از مبادي ذيربط کلاهبردار شناسايي و احضار شد.
وي در ادامه بيان داشت : متهم پس از بازجويي و مواجه شدن با دلايل و مدارک کافي به جرم خود اقرار و انگيزه خود را گرفتن شارژ بيشتر از افراد ساده لوح و طمعکار بيان داشت.
سرهنگ زحمتکش گفت : متهم با قرار دادن يک کد انتقال شارژ در وبلاگ و درج اينکه انجام اين ترفند، شارژ شما را چندين برابر خواهد کرد و البته فقط سه بار مي توانيد از اين کد استفاده کنيد سعي در تحريک مخاطب براي استفاده از اين کد مي شد و با اين شيوه از شهروندان کلاهبرداري صورت مي گرفت .
رئيس پليس فتا در پايان ضمن هشدار به شهروندان توصيه کرد در صورت عدم آگاهي از ترفندهاي شارژ از آنها استفاده نکرده و شارژهاي خود را از طريق سايت هاي اپراتور و مراکز قابل اعتماد خريد کرده و راهنماي استفاده از ترفندهاي شارژ را فقط از سايت هاي اپراتور همراه مربوطه بگيرند و فريب آگهي هاي شارژ بيشتر را نخورند.