مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمين حاج شيخ "محمدحسين بهجتي" امام جمعه فقيد اردكان يزد ، چهارشنبه شب در مصلاي امام خميني (ره)اين شهربرگزار شد.

به گزارش ايرنا، يكي از روحانيون قم در اين مراسم گفت: مرحوم بهجتي عالمي عارف ، اديب و شاعري فرهيخته بود كه عمري را در تهذيب نفس و ارشاد و خدمتگزاري به مردم گذراند.

حجت‌الاسلام "صالحي خوانساري " اظهار داشت: بدون شك فقدان اين اديب توانا و روحاني‌والامقام ضايعه‌اي است كه جز به لطف و عنايت حضرت باريتعالي و دعاي خير مردم جبران نخواهد شد.

وي ، در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص خدمات ارزنده اين عالم فقيد در زمينه تعليم و گسترش معارف اسلامي سخن گفت.

همچنين نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي در پيامي درگذشت حجت‌الاسلام بهجتي را ضايعه‌اي بزرگ دانست.

"محمدرضا تابش" در بخش‌هايي از پيام خود آورده‌است: آن مرحوم از روحانيون وارسته‌اي بود كه پس از رحلت معلم اخلاق حضرت آيت‌الله خاتمي، پرچم نمايندگي ولي فقيه و امامت جمعه در شهرستان فضيلت پرور اردكان را بر دوش گرفت.

در اين پيام افزوده شده است : ايشان همواره چون پدري مهربان و معلمي امين، با قلبي رئوف و اراده‌اي استوار و نيتي پاك و دلي سرشار از اميد به لطف و كرم پروردگار، در خدمت به دين و آيين و مردم از هيچ كوششي فروگذار نكرد.

پيكر حجت‌الاسلام بهجتي امام جمعه فقيد اردكان بعد ازظهر روز چهارشنبه با حضور نماينده ولي فقيه در استان ، ائمه جماعات، روحانيون، مسوولان و اقشار مختلف مردم از مسجد كوشك نو تا حوزه علميه امام جعفر صادق (ع) اين شهر تشييع و در بهشت شهدا به خاك سپرده شد.

امام جمعه اردكان دوشنبه شب هفته جاري بر اثر عارضه قلبي درسن ‪ ۷۳‬سالگي دار فاني را وداع گفت
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا