برگزاري مراسم بزرگداشت سالگرد شهداي هفتم تير دريزد 
گروه خبرسياسي يزدفردا 



يزدفردا:مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير با حضور نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد، معاونين استاندار، جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجراي و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گرديد.

به گزارش گروه خبرسياسي يزدفردا" آيت‌الله " غلامعلي نعيم آبادي " ، در آيين گراميداشت شهداي‌هفتم تير و سومين شهيد محراب آيت‌الله صدوقي در مسجد حظيره يزد افزود: با تجليل از شهدا بايد الگوهاي خوبي از آنان به فرزندان خود ارايه كنيم.
وي با بيان اين که ما به شهيدان محتاجيم و آنها به ما نيازي ندارند افرود: ما که بر روي زمين زندگي مي‌کنيم براي آن که زمينگير نشويم بايد از شهيدان و راه والاي آنان پيروي کنيم

وي با بيان اين که کساني که مي‌دانند در مقايسه با کساني که نمي‌دانند با هم يکسان نيستند ادامه داد: جايگاه علم و عالم در اسلام جايگاه رفيعي است و اسلام بر اين مسئله تاکيد فراوان دارد.



امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: جنايتكاري كه شخصيت بزرگي چون شهيد صدوقي را از ما گرفت به جاي درس گرفتن از زندگي اين عالم ، آموزه‌هاي يك گروه شياد منافق كه تفرقه و كشتن است را آموخت.

آيت‌الله نعيم‌آبادي در بخش ديگري از سخنانش گفت: يكي از بزرگترين خطراتي كه بعد و قبل از انقلاب كشور ما را تهديد مي‌كند اين است كه هر كسي دست به قلم گرفت و با كلمات و لغات جديد درمورد اسلام نوشت و به عنوان اسلام شناس معرفي شد.
وي با بيان اين که بايد در مسائل گوناگون به متخصص آن امر مراجعه شود افزود: امروز يکي از خطراتي که با آن مواجهيم در همين رابطه است که به در بعضي از مسائل به افراد غيرمتخصص مراجعه مي شود.

وي ادامه داد: اين افراد به جاي اينكه به مسايل تخصصي خود بپردازند اسلام را به طور ناصحيح به مردم ارايه كردند.

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان گفت: وقتي كارهاي خلاف و گناه ، به شكل‌هاي جديد و نو در جامعه آشكار مي‌شود و مردم از آنها آگاهي چنداني ندارند ، وظيفه عالم است كه به صحنه بيايد و علم و دانش خود را بكارگيرد.

آيت‌الله نعيم‌آبادي ، با اشاره به اينكه مردم حكم شراب را مي‌دانند ولي از حكم هرويين ، ترياك و كراك، آگاهي چنداني ندارند افزود: ترياك، هرويين و كراك حرام است و از شراب و ساير محرمات ديگر هم حرام‌تر است.

امام جمعه بندرعباس به جايگاه ارزشمند امام(ره)، شهيدان بهشتي و صدوقي اشاره كرد و افزود: آنها مردانه در مقابل بدعتها و حركت‌هاي ناسالم تا پاي جان ايستادند.

آيت‌الله نعيم‌آبادي در ادامه سخنانش ، شهيد صدوقي را الگوي روحانيون و علما خواند و گفت: ايشان نشان دادند كه يك عالم ديني چگونه بايد باشد و چگونه در كنار مردم ، با مردم و براي مردم باشد.

امام جمعه بندرعباس همچنين از آيت‌الله شهيد بهشتي به عنوان يك اسوه ياد كرد و اظهار داشت: شهيد بهشتي ، نمونه‌اي بود كه روحانيت بايد با زندگي وي آشنا شوند و او را به عنوان الگوي رفتاري خودشان بدانند.

آيت‌الله نعيم‌آبادي يادآور شد: شهداي هفتم تير نيز انوار درخشاني بودند كه از بين ما رفتند و در بين آنها شهيد پاك‌نژاد نيز الگوي روشنفكران مذهبي بود.
نماينده ولي‌فقيه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گراميداشت ياد شهدا را تجليل از اسلام‌دانست و گفت: شهدا نزد خدا روزي‌مي‌خورند و جايگاهشان روشن است.
هفتم تير هر سال، يادآور خاطره‌اي غم‌انگيزي است كه در آن ‪ ۷۲‬تن از ياران مخلص انقلاب در انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي در سال ‪ ۶۰‬به شهادت رسيدند كه در بين‌آن‌ها شهيدان سيدرضاو سيدمحمد پاكنژاد از ديار دارالعباده يزد بودند.


سومين شهيد محراب ، آيت‌الله شيخ محمد صدوقي ، نماينده سابق ولي فقيه و امام جمعه فقيد يزد در سال ‪ ۱۲۸۸‬هجري شمسي در خانواده‌اي روحاني و ديني در يزد متولد شد.

وي در طول نهضت اسلامي به عنوان يار صديق رهبري، نهضت اسلامي ايران را در يزد بر عهده گرفت و با تمام توان در راه انجام اين وظيفه خطير كوشيد.

ايشان در زمان جنگ تحميلي دشمن بعثي عليه ايران اسلامي ، با شركت در عملياتهايي چون بيت‌المقدس و فتح خرمشهر ، گرمابخش فضاي جبهه‌ها بود.

آيت‌الله صدوقي سرانجام در يازدهم تيرماه سال ‪ ۱۳۶۱‬برابر با دهم رمضان ‪ ۱۴۰۲‬پس از اداي نماز جمعه در مسجد ملااسماعيل اين شهر يزد، هدف حمله ناجوانمردانه منافقان كوردل قرار گرفت و به شهادت رسيد.

در مراسم گراميداشت شهداي هفتم تير و شهيد آيت‌الله صدوقي، اقشار مختلف مردم ، مسوولان، نيروهاي نظامي و انتظامي استان حضور داشتند.

شايان ذکر است؛ در پايان اين مراسم نمايشگاههي از آثار و تصاوير آيت‌ا.. شهيد صدوقي، سومين شهيد محراب، در جوار مرقد ايشان افتتاح گرديد و مورد بازديد عموم قرار گرفت.
 
يزدفردا
اخبار گروه خبر اجتماعي سياسي يزدفردا     
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا