سرپرست حوزه هنری استان یزد با حضور درمنزل حسین ملک زاده با این شاعر پیشکسوت استان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد:سید ناصر امامی میبدی دراین دیداربر بهره گرفتن از تجربه و دیدگاه های شاعران متعهد در جهت ارتقای جایگاه شعر و ادب استان تأکید کرد و افزود: حوزه هنری آماده هرگونه همکاری وتعامل با شاعران برای بهبود این وضعیت است.
وی ایجاد زمینه رشد استعدادهای ادبی جوان وعلاقه مندان شعر وحمایت ازتشکل های ادبی در راستای گسترش و رشد جریان های واقعی و اصیل شعری و ادبیات متعهد را از جمله برنامه های این نهاد برشمرد وبر ضرورت توسعه و تعمیق ارتباط با فعالان ادبی و شاعران استان تأکید کرد.
سرپرست حوزه هنری استان معرفی شاعران برجسته و پیشکسوت وهمچنین حمایت ازشاعران جوان و آینده دار را از مهمترین برنامه های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: ما به طور مستمر به دیدارفرهیختگان وهنرمندان رشته های مختلف هنری خواهیم رفت که این حرکت به منظور هم اندیشی، تعامل واستفاده هرچه بهتر و بیشتر از دانش و تجربه پیشکسوتان هنرو انتقال تجربه ها به هنرمندان جوان صورت می گیرد.
امامی میبدی ضمن دعوت از استاد ملک زاده برای حضور در محافل ادبی حوزه هنری و استفاده بهینه از دیدگاه ها و تجربه وی  در خصوص چاپ و انتشار دیوان اشعار این شاعر ولایی قول پیگیری داد.
در این دیدارهمچنین با اهدای لوح تقدیر به استاد ملک زاده از خدمات و تلاش های این شاعر متعهد در عرصه شعر و ادب استان قدردانی شد.
حسین ملک زاده هم دراین دیدار، برگزاری محافل ادبی و دوره های آموزشی حوزه هنری برای ارتقای شعر و ادب استان را مفید و مؤثرارزیابی کرد و ادامه این گونه برنامه ها را در جهت کشف، پرورش و حمایت از استعداد های جوان خواستار شد.
این شاعرآیینی به بیان خاطراتی ازنحوه کشف و پرورش استعداد های جوان در زمان فعالیت درآموزش و پرورش پرداخت و با اشاره به این که شاعر کسی است که بتواند در هر زمینه و هرموضوعی شعر بگوید گفت: تقویت ریشه های ادبی و شعربا برگزاری نشست های تخصصی و نقد و بررسی آثار شاعران جوان و مستعد همراه با آموزش و تجربه اندوزی حاصل می گردد.
در این دیدار و محفل ادبی که احمد رضا قدیریان، محمود ملک ثابت و هادی حکیمیان، اعضای شورای سیاستگذای شعر حوزه هنری استان حضور داشتند استاد ملک زاده اشعاری را قرائت کرد و آقایان امامی میبدی، قدیریان وملک ثابت نیز سروده های خود را خواندند.
حسین ملک زاده متخلص به "ملک" متولد 1322 در یزد دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ابوریحان تهران است و اشعار وی بیشتر درقالب غزل سروده شده است.
ملک زاده که عضو فعال و با سابقه انجمن های ادبی یزد است ، تا چندی پیش به تدریس در دبیرستان ها ودانشگاه مشغول بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا