زمان : 01 Bahman 1391 - 21:20
شناسه : 63427
بازدید : 2505
حضور سرپرست حوزه هنری استان یزد درمنزل حسین ملک زاده با این شاعر پیشکسوت استان تولید آثارفاخرادبی با آموزش وخلاقیت شاعران حضور سرپرست حوزه هنری استان یزد درمنزل حسین ملک زاده با این شاعر پیشکسوت استان

سرپرست حوزه هنری استان یزد با حضور درمنزل حسین ملک زاده با این شاعر پیشکسوت استان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد:سید ناصر امامی میبدی دراین دیداربر بهره گرفتن از تجربه و دیدگاه های شاعران متعهد در جهت ارتقای جایگاه شعر و ادب استان تأکید کرد و افزود: حوزه هنری آماده هرگونه همکاری وتعامل با شاعران برای بهبود این وضعیت است.
وی ایجاد زمینه رشد استعدادهای ادبی جوان وعلاقه مندان شعر وحمایت ازتشکل های ادبی در راستای گسترش و رشد جریان های واقعی و اصیل شعری و ادبیات متعهد را از جمله برنامه های این نهاد برشمرد وبر ضرورت توسعه و تعمیق ارتباط با فعالان ادبی و شاعران استان تأکید کرد.
سرپرست حوزه هنری استان معرفی شاعران برجسته و پیشکسوت وهمچنین حمایت ازشاعران جوان و آینده دار را از مهمترین برنامه های حوزه هنری عنوان کرد و گفت: ما به طور مستمر به دیدارفرهیختگان وهنرمندان رشته های مختلف هنری خواهیم رفت که این حرکت به منظور هم اندیشی، تعامل واستفاده هرچه بهتر و بیشتر از دانش و تجربه پیشکسوتان هنرو انتقال تجربه ها به هنرمندان جوان صورت می گیرد.
امامی میبدی ضمن دعوت از استاد ملک زاده برای حضور در محافل ادبی حوزه هنری و استفاده بهینه از دیدگاه ها و تجربه وی  در خصوص چاپ و انتشار دیوان اشعار این شاعر ولایی قول پیگیری داد.
در این دیدارهمچنین با اهدای لوح تقدیر به استاد ملک زاده از خدمات و تلاش های این شاعر متعهد در عرصه شعر و ادب استان قدردانی شد.
حسین ملک زاده هم دراین دیدار، برگزاری محافل ادبی و دوره های آموزشی حوزه هنری برای ارتقای شعر و ادب استان را مفید و مؤثرارزیابی کرد و ادامه این گونه برنامه ها را در جهت کشف، پرورش و حمایت از استعداد های جوان خواستار شد.
این شاعرآیینی به بیان خاطراتی ازنحوه کشف و پرورش استعداد های جوان در زمان فعالیت درآموزش و پرورش پرداخت و با اشاره به این که شاعر کسی است که بتواند در هر زمینه و هرموضوعی شعر بگوید گفت: تقویت ریشه های ادبی و شعربا برگزاری نشست های تخصصی و نقد و بررسی آثار شاعران جوان و مستعد همراه با آموزش و تجربه اندوزی حاصل می گردد.
در این دیدار و محفل ادبی که احمد رضا قدیریان، محمود ملک ثابت و هادی حکیمیان، اعضای شورای سیاستگذای شعر حوزه هنری استان حضور داشتند استاد ملک زاده اشعاری را قرائت کرد و آقایان امامی میبدی، قدیریان وملک ثابت نیز سروده های خود را خواندند.
حسین ملک زاده متخلص به "ملک" متولد 1322 در یزد دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ابوریحان تهران است و اشعار وی بیشتر درقالب غزل سروده شده است.
ملک زاده که عضو فعال و با سابقه انجمن های ادبی یزد است ، تا چندی پیش به تدریس در دبیرستان ها ودانشگاه مشغول بود.