زیارتنامه پیامبر اسلام(ص) در مساجد یزد قرائت می شود
زیارتنامه حضرت رسول(ص) همزمان با 28 صفر در کانون های فرهنگی هنری و مساجد سطح استان یزد قرائت می شود.
حسن مفیدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در ستاد دائمی گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) گفت: امسال با هدف توجه ویژه و جدی به نبی اکرم (ص) این ستاد علاوه بر برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) از بعید، برنامه های متنوع و گسترده ای را در مناسبت های مختلف مرتبط با نبی مکرم اسلام(ص) اجرا می کند.

مفیدی اظهار داشت: سازمان ها و نهادهای مختلف فرهنگی دراین ستاد عضویت دارند که از آن جمله می توان به سازمان صدا و سیما، سازمان اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر اموراجتماعی استانداری، آموزش و پرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اشاره کرد.

وی گفت: شهرداری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بسیج ادارات، کانون های فرهنگی مساجد و جامعه اصناف از دیگر سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد هستند.

وی بر ضرورت توجه جدی و پیش از پیش به تعظیم شعائر اسلامی و به ویژه بسترسازی و گسترش کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ نبوی(ص) تاکید کرد.

مفیدی برگزاری پرشور مراسم مذهبی قرائت زیارت نامه نبی مکرم اسلام را در ایام رحلت آن حضرت گامی موثر در ایجاد وحدت و انسجام اسلامی و نهادینه کردن فعالیت های ارزنده فرهنگی در این مورد دانست.

محسن رستگاری، سرپریت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در حاشیه این نشست در خصوص مصوبات جلسه گفت: در روز 28 صفر مراسم قرائت زیارت حضرت رسول همراه با دعای روح بخش ندبه در سطح مساجد و کانون های فرهنگی هنری برگزار می شود.

وی با اشاره به تقارن روز جمعه با 28 صفر تاکید کرد: پیش از اقامه نماز جمعه نیز زیارت حضرت رسول در مسجد ملااسماعیل یزد قرائت می شود.

رستگاری تاکید گرد: قرائت زیارت پیامبر اکرم زمینه اتحاد مسلمانان در اقصی نقاط دنیا و پاسخگوئی به هتاکان را به وجود خواهد آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا