زمان : 03 Dey 1391 - 18:16
شناسه : 61907
بازدید : 2691
زیارتنامه پیامبر اسلام(ص) در مساجد یزد قرائت می شود زیارتنامه پیامبر اسلام(ص) در مساجد یزد قرائت می شود

زیارتنامه پیامبر اسلام(ص) در مساجد یزد قرائت می شود
زیارتنامه حضرت رسول(ص) همزمان با 28 صفر در کانون های فرهنگی هنری و مساجد سطح استان یزد قرائت می شود.
حسن مفیدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در ستاد دائمی گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) گفت: امسال با هدف توجه ویژه و جدی به نبی اکرم (ص) این ستاد علاوه بر برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) از بعید، برنامه های متنوع و گسترده ای را در مناسبت های مختلف مرتبط با نبی مکرم اسلام(ص) اجرا می کند.

مفیدی اظهار داشت: سازمان ها و نهادهای مختلف فرهنگی دراین ستاد عضویت دارند که از آن جمله می توان به سازمان صدا و سیما، سازمان اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر اموراجتماعی استانداری، آموزش و پرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اشاره کرد.

وی گفت: شهرداری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بسیج ادارات، کانون های فرهنگی مساجد و جامعه اصناف از دیگر سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد هستند.

وی بر ضرورت توجه جدی و پیش از پیش به تعظیم شعائر اسلامی و به ویژه بسترسازی و گسترش کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ نبوی(ص) تاکید کرد.

مفیدی برگزاری پرشور مراسم مذهبی قرائت زیارت نامه نبی مکرم اسلام را در ایام رحلت آن حضرت گامی موثر در ایجاد وحدت و انسجام اسلامی و نهادینه کردن فعالیت های ارزنده فرهنگی در این مورد دانست.

محسن رستگاری، سرپریت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز در حاشیه این نشست در خصوص مصوبات جلسه گفت: در روز 28 صفر مراسم قرائت زیارت حضرت رسول همراه با دعای روح بخش ندبه در سطح مساجد و کانون های فرهنگی هنری برگزار می شود.

وی با اشاره به تقارن روز جمعه با 28 صفر تاکید کرد: پیش از اقامه نماز جمعه نیز زیارت حضرت رسول در مسجد ملااسماعیل یزد قرائت می شود.

رستگاری تاکید گرد: قرائت زیارت پیامبر اکرم زمینه اتحاد مسلمانان در اقصی نقاط دنیا و پاسخگوئی به هتاکان را به وجود خواهد آورد.