اين روزها محمد كاظميني، كه در دوران اصلاحات، بر صندلي مديركلي فرهنگ و ارشاد دارالعباده يزد جلوس زده بود و افتضاح تاسف انگيز روبوسي هنرپيشه زن معروف سينما با يكي از اهالي سينما را در كارنامه كاري خود دارد، با نگارش مطلبي ، فرياد وااسفا سرداده و به واسطه پخش فيلم گشت ارشاد، مسلماني برخي از دلسوزان حقيقي اسلام و انقلاب را به ريشخند خويش گرفته است. در اين رابطه ذكر برخي از نكات براي تنوير افكار عمومي ضروري است

یزدفردا :در پی انتشار مطلب مسلمانی فلاح زاده ـ فتوحی ـ هدایتی توسط میرزا محمد کاظمینی در روزنوشت خود افراد مختلف و هیئت های مختلف مذهبی با تماس با یزدفردا به مطالب منتشره اعتراض نمودند ، که یکی از این واکنش ها واکنش تند "كانون ياوران حضرت مهدي(عج)"یزد است که عینا منتشر می گردد و البته آمادگی خود را برای انتشار توضیحات جناب کاظمینی پیرامون مسائل طرح شده اعلام می داریم :

بسمه تعالي
اين روزها محمد كاظميني، كه در دوران اصلاحات، بر صندلي مديركلي فرهنگ و ارشاد دارالعباده يزد جلوس زده بود و افتضاح تاسف انگيز روبوسي هنرپيشه زن معروف سينما با يكي از اهالي سينما را در كارنامه كاري خود دارد، با نگارش مطلبي ، فرياد وااسفا سرداده و به واسطه پخش فيلم گشت ارشاد، مسلماني برخي از دلسوزان حقيقي اسلام و انقلاب را به ريشخند خويش گرفته است. در اين رابطه ذكر برخي از نكات براي تنوير افكار عمومي ضروري است:
1.    بر خلاف آنچه در مطلب ايشان آمده است عالي ترين مقام اجرايي استان همچنان كه در سالهاي نه چندان دور، در زمان پخش عمومي فيلم مارمولك- كه سلسله جليله روحانيت را دستاويز رفتارهاي سخيف قرار داده بود- از سر دلسوزي و دين خواهي ايستاد، امروز نيز به محض اطلاع از اكران فيلم گشت ارشاد، به نمايندگي از مردم مومن و مسلمان استان دارالعباده يزد، طي دستوري ادامه پخش آنرا  متوقف كرد. اين همه، نه از منظر تعصبات كوركورانه سياسي و حزبي كه از سر اسلام خواهي و مسلمان منشي است.


2.    جناب آقاي كاظميني كه امروز اين گونه دستگاه سنجش مسلماني افراد را به راه انداخته اند، گويي از ياد  برده اند كه در سالهاي نه چندان دور، در همين كشور اسلامي، دين و ديانت مردم به تاراج عده اي از خدا بي خبر رفته بود به نحوي كه حذف صحنه های جنسی و مشروب خواری از فیلم های مستند را فاقد استناد شرعي مي دانستند (محمد جعفر هرندی، هفته نامه ی آبان ، 78/11/9 ) و يا تاكيد مي كردند: «در بعد مسائل فرهنگی سه مشکل هست که حوزویان باید آن را حل کنند . یکی موسیقی به نحوی که انسان هر وقت دلش خواست ضبط را روشن کند و یکی هم رقص و دیگری ماهواره به نحوی که در فیلم به زنان از زانو به بالا عریان هم بتوان نظر انداخت» (جهانبخش محبی نیا. آفتاب امروز ، 78/7/3) و يا نظریه ی غیرت دینی را ویران کننده ی اندیشه و فرهنگ و تمدن مي دانستند(عطا مهاجرانی. آریا، 79/1/16) و يا تفكر شيعي را موجب انحطاط مملكت، هياتهاي مذهبي را منشاء خشونت و فرهنگ شهادت طلبي را خشونت آفرين مي دانستند و يا عصمت ائمه معصومين(ع) را زير سئوال مي بردند و صدها مصداق ديگر كه در اين مجمل نمي گنجد.  


3.    كاش ايشان در همان ايام اندكي مسلماني خويش و دوستانشان را محك زده بودند تا امروز شاهد توليد فيلمهايي همچون گشت ارشاد كه بي شك ريشه در ترويج كج انديشي و تساهل و تسامح دوران اصلاحات دارد، نباشيم.


4.    آيا جز اين است كه مديران وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي از مدافعان پخش فيلم هاي مارمولك و آدم برفي بودند و اگر حضور نيروهاي مردمي و حزب اللهي در عرصه نبود هرگز حاضر به توقف اكران آن نمي شدند. آيا رفتار آنان با رفتار استاندار بسيجي كه به محض اطلاع از اكران فيلم مورد اشاره، دستور توقف انتشار آن را صادر مي كنند يكسان است؟ مدعيان امروز كه تازه فيلشان ياد هندوستان كرده است و دغدغه دين يافته اند آن زمان كه هم قطارانشان رفتار مقلدين مراجع عظام را همچون ميمون تشبيه مي كردند كجا خزيده بودند كه زبان از كام  در نياوردند و فرياد وااسفا سر ندادند؟  

   
5.    مدعيان امروز، آن زمان كه مردان مردي همچون فلاح زاده ها، فتوحي ها و هدايتي ها، در آتش خون و حماسه براي دفاع از اسلام و انقلاب و مرزهاي مقدس اين كشور اسلامي جان خويش را در طبق اخلاص مي نهادند ، كجا بودند؟


با مدعي مگوييد اسرار عشق و مستي    تا بي خبر بميرد در درد خود پرستي


6.    روزي كه در زمان برگزاري جشنواره فيلم حقيقت و در برابر چشم ايشان، فرهنگ اسلامي و انقلابي مردم لگدكوب شده و هنرپيشه زن با يكي از مردان اهالي عرصه هنر در برابر چشم مردم متحير رو بوسي مي كند، مسلماني ايشان كجا رفته بود كه رگ غيرتشان نجنبيد و زبان در كام كشيدند؟   


7.    كاش ايشان به جاي برخورداري از نام و نشان نياي والا مقام و گرانقدرش حضرت آیت ا... حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی)، كمي از تقواي ديني و سياسي آن مرد الهي را به ارث برده بودند تا مسير توبه و انابه از گذشته خويش را به درگاه حضرت دوست در پيش گرفته و بي خبر از حقيقت ماجرا، بي محابا مسلماني افراد متديني را كه اسلام خواهيشان را در هشت سال نبرد خونين در جبهه هاي حق عليه باطل به بوته امتحان نهاده اند، به سخره نمي گرفتند.


8.    به راستي مسلماني ايشان كجا رفته است آنگاه كه واجب بود فرياد برآورند و اقدامي كنند مصالح سياسي و رياستي را بر وظيفه دينيشان ترجيح داده و نه تنها در برابر ترويج ويرانگر فرهنگ ابتذال و ناهنجاري در عرصه هاي فرهنگي و هنري نايستادند بلكه متاسفانه براي دفاع از مروجان اين فرهنگ غربي و بي ريشه، سينه چاك كردند.


9.    مسلماني ايشان كجا رفته بود زماني كه رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) از رنجش خويش از وضع اسفناك فرهنگي كشور در دوران اصلاحات- كه ايشان نيز يكي از كارگزاران فرهنگي آن دوران بودند،- مي گفتند و تاكيد مي فرمودند : "بنده منتظر مي‌مانم ببينم دستگاه‌هاي مسئول چه مي‌كنند، و الا جلوگيري از اين حركات موذيانه، كار دشواري نيست.... منتظرم دستگاه‌هاي مسئول، وزارت ارشاد، دستگاه قضايي، دستگاه‌هاي امنيتي، كار خودشان را بكنند، ببينيم اين كساني كه در بعضي از اين مطبوعات، ايمان مردم را هدف گرفته‌اند، از جان مردم چه مي‌خواهند"  چه اقدام در خوري از خود نشان دادند؟ جواب اين سئوالات براي همگان اظهر من الشمس است. سكوت و همراهي هم قطاران ايشان كار را به جايي رساند كه رهبر معظم انقلاب خود به صحنه آمدند و آن كار را كردند كه بايد مي كردند.


10.    همچو ايشان خرسند به آنيم كه يوم الحسابي است و كارنامه هر انساني در برابر عدل الهي سنجيده خواهد شد. خرسند به آن روزيم كه پرده از نيات واقعي افراد بر افتاد و آنچه در قلبهاست عيان شود و مسلماني هر كس ، نه با معيار دوگانه و معيوب ايشان، كه با ترازوي عدل الهي سنجيده شود.
مسلمانان مسلمانان مسلمانی مسلمانی         ازین آیین بی‌دینان پشیمانی پشیمانی
مسلمانی کنون اسمیست بر عرفی و عاداتی     دریغا کو مسلمانی دریغا کو مسلمانی
اميد است خداوند متعال درهاي هدايت و رستگاريش را بر روي همگان بگشايد.        



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا