نخستین جلسه کارگروه ماده 18 سرویس دهی مدارس استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان سایر دستگاههای عضو در کحل سالن شهید ساداتی تشکیل شد.

یزدفردا "مدیر کل آموزش و پرورش استان از همکاری دستگاههای عضو کارگروه برای سرویس دهی مناسب دانش آموزان در سال تحصیلی 90- 91 قدر دانی کرد و افزود : امسال 34 هزار و 170 دانش آموز استان توسط 3 هزار و 105 اتوبوس ، مینی بوس و تاکسی به مدارس سرویس دهی شده است.
محمد کاظم رحیمی نژاد بیشترین جابجایی دانش آموزان توسط سرویس های دانش آموزی را در شهر یزد ذکر کرد و افزود: امسال در شهر یزد نزدیک به 20 هزار نفر دانش آموز از اتوبوس ، مینی بوس ، تاکسی و سایر سرویس های شخصی برای رفت و آمد به مدرسه استفاده نموده اند.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای کم کردن استفاده دانش آموزان از سرویس ایاب و ذهاب گفت: ثبت نام دانش آموزان در محدوده محل سکونت و ایجاد شعبات برای مدارس خاص این موضوع محقق می شود.
کریمی مدیر عامل اتوبوسرانی استان خبر از استفاده 12 هزار و 500 دانش آموز از 930 سرویس اتوبوسرانی و موسسات مینی بوسرانی در سال جاری خبر داد و گزارشی از اقدامات نظارتی برای ارائه خدمات مناسب به دانش آموزان توسط این سازمان ارائه نمود.
ابویی رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر یزد به خدمات رسانی 900 دستگاه تاکسی و سرویس شخصی برای ایاب و ذهای دانش آموزان در شهر یزد اشاره کرد و گزارشی از اقدامات لازم برای شناسایی و ساماندهی سرویس های مدارس ارائه نمود.
حامدی کارشناس حمل و نقل استانداری یزد نیز از اضافه شدن 50 دستگاه مینی بوس برای سرویس دهی به دانش آموزان خبر داد و اظهار امیدواری نمود علاوه بر این 50 دستگاه تعدادی ون نیز به سامانه حمل و نقل درون شهری اضافه خواهد شد.
معاون فرماندار یزد نیز با تاکید بر استفاده بیشتر از تاکسی ها و رعایت ظرفیت مجاز مسافر خواستار نوسازی ناوگان سرویس دهی دانش آموزان شد.
نقدی از عدم افزایش نرخ سرویس های مدارس تا اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه خبر داد و بررعایت نرخ مصوب سرویس  سال قبل تاکید کرد.
ضرورت کسری وسیله نقلیه عمومی، توجه به مباحث اخلاقی و برخورد با رانندگان متخلف ، شناسایی رانندگان جایگزین و نحوه تایید دفترچه رانندگان ، تشکیل کلاسهای توجیهی برای رانندگان ، ارائه شرح وظایف و دستورالعمل جامع سرویس دهی به رانندگان و تاکید بر بهره گیری از رانندگان خواهر در سرویس مدارس دخترانه از دیگر مباحث این نشست بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا