زمان : 27 Ordibehesht 1391 - 22:19
شناسه : 51249
بازدید : 2166
تشکیل کارگروه ماده 18 سرویس دهی مدارس استان   تشکیل کارگروه ماده 18 سرویس دهی مدارس استان نخستین جلسه کارگروه ماده 18 سرویس دهی مدارس استان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان سایر دستگاههای عضو در کحل سالن شهید ساداتی تشکیل شد.

یزدفردا "مدیر کل آموزش و پرورش استان از همکاری دستگاههای عضو کارگروه برای سرویس دهی مناسب دانش آموزان در سال تحصیلی 90- 91 قدر دانی کرد و افزود : امسال 34 هزار و 170 دانش آموز استان توسط 3 هزار و 105 اتوبوس ، مینی بوس و تاکسی به مدارس سرویس دهی شده است.
محمد کاظم رحیمی نژاد بیشترین جابجایی دانش آموزان توسط سرویس های دانش آموزی را در شهر یزد ذکر کرد و افزود: امسال در شهر یزد نزدیک به 20 هزار نفر دانش آموز از اتوبوس ، مینی بوس ، تاکسی و سایر سرویس های شخصی برای رفت و آمد به مدرسه استفاده نموده اند.
وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای کم کردن استفاده دانش آموزان از سرویس ایاب و ذهاب گفت: ثبت نام دانش آموزان در محدوده محل سکونت و ایجاد شعبات برای مدارس خاص این موضوع محقق می شود.
کریمی مدیر عامل اتوبوسرانی استان خبر از استفاده 12 هزار و 500 دانش آموز از 930 سرویس اتوبوسرانی و موسسات مینی بوسرانی در سال جاری خبر داد و گزارشی از اقدامات نظارتی برای ارائه خدمات مناسب به دانش آموزان توسط این سازمان ارائه نمود.
ابویی رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر یزد به خدمات رسانی 900 دستگاه تاکسی و سرویس شخصی برای ایاب و ذهای دانش آموزان در شهر یزد اشاره کرد و گزارشی از اقدامات لازم برای شناسایی و ساماندهی سرویس های مدارس ارائه نمود.
حامدی کارشناس حمل و نقل استانداری یزد نیز از اضافه شدن 50 دستگاه مینی بوس برای سرویس دهی به دانش آموزان خبر داد و اظهار امیدواری نمود علاوه بر این 50 دستگاه تعدادی ون نیز به سامانه حمل و نقل درون شهری اضافه خواهد شد.
معاون فرماندار یزد نیز با تاکید بر استفاده بیشتر از تاکسی ها و رعایت ظرفیت مجاز مسافر خواستار نوسازی ناوگان سرویس دهی دانش آموزان شد.
نقدی از عدم افزایش نرخ سرویس های مدارس تا اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه خبر داد و بررعایت نرخ مصوب سرویس  سال قبل تاکید کرد.
ضرورت کسری وسیله نقلیه عمومی، توجه به مباحث اخلاقی و برخورد با رانندگان متخلف ، شناسایی رانندگان جایگزین و نحوه تایید دفترچه رانندگان ، تشکیل کلاسهای توجیهی برای رانندگان ، ارائه شرح وظایف و دستورالعمل جامع سرویس دهی به رانندگان و تاکید بر بهره گیری از رانندگان خواهر در سرویس مدارس دخترانه از دیگر مباحث این نشست بود.