سابقه تشکیل سازمان مدیریت صنعتی به سال 1330 با راه اندازی مرکزی تحت عنوان «مرکز راهنمای صنایع ایران» باز میگردد. در این سال ها ایجاد سازمانی با هدف اصلی توانمند کردن مدیران و تجهیز آنان به ابزارهای لازم مدیریت مطرح گردید. بنیان اولیه سازمان مدیریت صنعتی که متشکل از کارشناسان متخصص ایرانی و مشاوران خارجی بود در اوایل دهه 1340 در این مرکز شکل گرفت که کوششی ابتدایی برای کمک به توسعه صنعتی کشور بود.
در سالهای پس از انقلاب و در دوران جنگ نیز سازمان توانست علی رغم دشواریهای فراوان ناشی از شرایط خاص كشور، به فعالیت خود به عنوان بزرگترین و تنها مؤسسه خود اتكای ارائه دهنده خدمات مدیریت ادامه دهد. پس از پایان جنگ و به منظور گسترش فعالیتها، سازمان مدیریت صنعتی اقدام به جذب نیروهای جدید و گسترش شبكه مشاوران و مدرسان و كارشناسان ایرانی و خارجی کرد تا بتواند رسالت و هدفهای خود را به بهترین نحو ممکن دنبال نماید.
اکنون سازمان مدیریت صنعتی، به پشتوانه بیش از 40 سال حضور مؤثر در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور، مأموریت خود را
کمک به توسعه ظرفیت مدیریت کشور و تحول و بهسازی سازمان ها
و دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور میداند و با در هم تنیدن چهار وجه خدمات خود یعنی مشاوره، آموزش، پژوهش و نشر میکوشد تا :
- راهبران بخش کسب و کار را در هر اندازه ای از فعالیت، برای حضور در شرایط پیش رو یاری کند؛
- به بنگاه های اقتصادی کسور در زمینه اتخاذ استراتژی های مناسب برای گذر از دوران تحول خدمت رساند؛
- دانش نظری و عملی مورد نیاز رهبران سازمانی آینده را پیشاپیش توسعه دهد؛
-
کمک به مدیران و سیاست گذاران در پیاده کردن کمبودها و تنگناهای اجرایی طرح ها از طریق مشاوره و تحقیق در مقوله های مرتب
تاریخچه سازمان
درپی رکود اقتصادی غیرقابل پیش بینی دهه 1330 و مشکلات صنایع نوپا و ایجاد بحران در صنعت کشور، مرکزی تحت عنوان مرکز راهنمای صنایع ایران ایجادشد. مطالعات انجام گرفته دراین مرکز درطول دوران بحران و پس از آن نشان میداد که بنگاههای صنعتی تاسیس شده توسط افراد خلاق کارآفرین و با شهامت با ورود به مرحله رشد نمیتوانستند از روشهای غیررسمی و متداول سنتی استفاده نمایند، لذا ایجاد یک سازمان که هدف اصلی آن توانمند کردن مدیران و تجهیز آنان به ابزار لازم، مطرح شد.
هدف اصلی از ایجاد سازمان مدیریت صنعتی، توانمند کردن مدیران و تجهیز آنان به ابزار لازم بود.
بنیان اولیه سازمان مدریریت صنعتی در اوایل دهه 1340 دراین مرکز شکل گرفت که کوششی ابتدایی برای کمک به توسعه صنعتی کشور بود. مشاوران خارجی این مرکز با تشخیص ضرورت نیازبه کادر متخصص ایرانی توصیه نمودند کادر ایرانی مستقل دراین مرکز شروع بکار نمایند. ضرورت تاسیس یک سازمان مستقل در بطن و بدون اطلاع مرکز راهنمایی صنایع ایران، در سالهای بعد بیش از پیش احساس شده و این مرکز با تغییر شکل و هدف بصورت «سازمان مدیریت صنعتی» وارد عمل شد و نخستین مدیرعامل سازمان «آقای مهندس نیازمند» منصوب شد. اعضای هیئت مدیره سازمان شامل نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنایع و اتاق صنایع و بازرگانی بودند. آزمایشگاههای وابسته به این مرکز نیز تبدیل به مرکز موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی فعلی شد.سازمان در سالهای ابتدایی فعالیت از خدمات مشاوران خارجی و خصوصاً «یونیدو» که وابسته به سازمان ملل می باشد، استفاده نمود و توانست ضمن ارائه خدمات، اقدام به انتقال تکنولوژی نیز بنماید. از عمده مشکلات سازمان در طی دوران حیات اولیه، رفع تضاد بین «خدمات ارشادی» و «خدمات حرفه ای» بود. سازمان پس از مدتی دریافت که ارائه خدمات رایگان برای دو طرف مشکلاتی را ایجاد می کند، درنهایت سازمان به این نتیجه رسید که ارائه خدمات رایگان، خدمت سازمان را به نازلترین سطح تقلیل میدهد، لذا سازمان برآن شد که از کارفرمایان بخواهد درقبال دریافت خدمات، هزینههای آن را پرداخت نمایند و به عنوان یک خریدار واقعی عمل نمایند. با منصوب شدن آقای مهندس نیازمند به ریاست هیئت مدیره سازمان و معاونت وزارت صنایع، آقای مهندس جمشیدقره جه داغی بعنوان مدیرعامل سازمان مشغول بکار شد. دراین دوران استفاده از خدمات کارشناسان درجه اول بین المللی نظیر «راسل ایکاف»، تغییر ساختار سازمانی از وظیفهای به ماتریسی و نوآوری در نظام حقوق کارکنان با هدف جذب و نگهداری افراد ذخیره سبب شد تا فعالیتهای توسعه خدمات با سهولت و سرعت بیشتری ادامه یابد. در سالهای پس از انقلاب و در دوران جنگ، سازمان توانست علیرغم دشواریهای فراوان ناشی از شرایط خاص کشور، به حیات خود به عنوان بزرگترین و تنها موسسه خود اتکای ارائه دهنده خدمات مدیریت ادامه دهد. پس از پایان جنگ و به منظور گسترش فعالیتها، سازمان مدیریت صنعتی اقدام به جذب نیروهای جدید و گسترش شبکه مشاوران و کارشناسان ایرانی و خارجی خود نمود تا بتواند در راستای رسالتها و اهداف خود گام بردارد.
درباره نمایندگ
تاریخچه و معرفی نمایندگی استان یزدنمایندگی استان یزد از ابتدای سال 1390 فعاليت خود را آغاز نموده است . حيطه ي جغرافيايي فعاليت اين نمايندگي کل استان و شهرستانهای اطراف می باشد. اين سازمان در چارچوب سياستهاي كلان و استراتژيهاي كلي و ماموريت هاي اصلي سازمان مديريت صنعتي فعاليتهاي خود را درسه حوزه ي مشاوره ، آموزش و تحقيق متمركز نموده است.
مأموریت
ماموريت اصلي ما همراستا با ماموريت سازمان مديريت صنعتي يعني "كمك به توسعه ظرفيت مديريت كشور از طريق آموزش، مشاوره و تحقيق" خواهد بود. براي اين نمايندگي، ارائه خدمات فوق در منطقه استان يزد، در اولويت اول قرار خواهد داشت. ما از اين طريق خواهيم توانست به توسعه اقتصادي و فرهنگي در منطقه مورد نظر كمك كرده و در نتيجه، براي افزايش رفاه، آسايش و ارتقاي سطح كيفيت زندگي مردم اين استان نقش آفريني كنيم. سرمايه هاي انساني ما، اصلي ترين دارائي و سرمايه هاي ما محسوب خواهند شد و بصورت روز افزون به افزايش كيفيت زندگي كاري در اين مجموعه برای آنان خواهیم اندیشید.
ردیف | نام و نام خانوادگی | تخصص | مدرک تحصیلی | سابقه کار | حرفه | سمت | فایل رزومه | عکس |
1 | دکترسعید قاضی طباطبایی | مدیریت | دکترا | 30 | مدرس و مشاور مدیریت | رئیس هیئت مدیره | رزومه | |
2 | دکتر سعید سعیدا اردکانی | مدیریت بازرگانی | دکترا | 25 | مدرس و مشاور مدیریت | نایب رئیس هیئت مدیره | رزومه | |
3 | محمد دیانتی | روانشناسی صنعتی و منابع انسانی | فوق لیسانس | 10 | مدرس و مشاور مدیریت | مدیرعامل و مدیر نمایندگی | رزومه | |
4 | دکتر اکبر شاه کرمی | مدیریت بازایابی | دکترا | 20 | مدرس و مشاور مدیریت | عضو هیئت مدیره | رزومه | |
5 | دکتر محمدعلی محمدی | مدیریت بهره وری | دکترا | 20 | مدرس و مشاور مدیریت | عضو هیئت مدیره | رزومه | |
6 | دکتر ابوالقاسم نوری | روانشناسی صنعتی و منابع انسانی | دکترا | 30 | مدرس و مشاور مدیریت | عضو هیئت مدیره | رزومه | |
7 | محمد حسن علیپور فلاح پسند | مدیریت اجرایی | فوق لیسانس | 20 | مدرس و مشاور مدیریت | عضو هیئت مدیره | رزومه | |
8 | دکتر کاملیا احتشامی اکبری | مدیریت بازاریابی | دکترا | 20 | مدرس و مشاور مدیریت | عضو هیئت مدیره | رزومه | |
9 | محمدرضا داد | مدیریت اجرایی | فوق لیسانس | 20 | مدرس و مشاور مدیریت | عضو هیئت مدیره | رزومه | |
10 | محمدرضا اخوان شریف یزدی | کارآفرینی | ..... | 30 | مدیر صنعتی | عضو هیئت مدیره | رزومه |
دفاتر
آدرس دفتر شماره 1: یزد-صفاییه-خیابان شهید نیرنگ-پلاک43-طبقه دوم
تلفن:8257009-0351 فکس:8258470-0351
آدرس دفتر شماره 2: یزد-خیابان مطهری-مرکز فناوری اقبال-واحد C21
تلفن:2-7266661-0351 فکس: 2-7266661-0351
کلاسهای دوره های آموزشی طبق تفاهم و توافقات انجام شده با پارک علم و فناوری اقبال و مجتمع آموزشی ملاصدرا در سالن های کنفرانس این دو مجموعه برگزار می گردد.
لیست دوره های آموزشی
عنوان دوره
2 سال
دارا بودن مدرک کارشناسی از موسسات آموزشی معتبر حداقل سه سال سابقه کار یا فعالیت اجتماعی اتمام خدمت نظام وظیفه (برای داوطلبین مرد)
تجارب موجود در فرآيند توسعه اقتصادي در كشورهاي توسعه يافته و نوپاي صنعتي نشان مي دهد كه توان مديريت يكي از اهرم هاي قوي و محرك هاي اصلي توسعه است . نياز به تقويت و تجهيز كادر مديريت بخصوص در سطح اجرايي در كشورما نيز بخوبي احساس شده است . كشور ما اكنون نيازمند مديراني است كه بتوانند با بهره گيري از آخرين دستاوردهاي دانش مديريت و تجارب كشورهاي صنعتي و نيز در نظر گرفتن شرايط بومي ، وظايف خويش را در راهبري و مديريت به ويژه در زمينه هاي برنامه ريزي، سازماندهي، هماهنگي و كنترل، مديريت منابع انساني و بالاخره نوآوري و تحول ، به نحوي موثرتر از گذشته انجام داده و راه را براي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هموار كنند . دوره كارشناسي ارشد مديريت اجرايي نيز به منظور پرورش چنين مديراني براي بنگاههاي توليدي و خدماتي در بخش هاي دولتي، خصوصي و تعاوني طراحي و تدوين شده است .
هدف كلي اين برنامه كمك به بهبود نظام مديريت سازمان هاي توليدي، صنعتي و بنگاهها ي خدماتي خصوصي و دولتي است . انتظار مي رود مديران بنگاه هاي مذكور با شركت در اين برنامه به حرفه مديريت تسلط بيشتري يابند و با استفاده از فنون و تئوري هاي جديد مديريت، وظايف خود را به نحوي موثر تر از سابق انجام دهند. مزيد بر آن انتظار مي رود شركت در اين برنامه راه را براي قبول مسئوليت هاي دشوارتر مديريت توسط شركت كنندگان هموار كند .
25 نفر
مصاحبه
یزد
دروس پیش نیاز جمعا 17 واحد و به شرح زیر میباشند:
- روشهای کمی در مدیریت (3 واحد)
- اقتصاد برای مدیران (1) (5/1 واحد)
- اقتصاد برای مدیران (2) (5/1 واحد)
- مدیریت عملیات (2 واحد)
- اصول بازرگانی و تجارت (2 واحد)
- نگرش سیستمی (2واحد)
- تکنولوژی نوین اطلاعات (1 واحد)
- رهبری سازمانی (2 واحد)
- روش تحقیق در علوم اجتماعی (2 واحد)
دروس اختصاصی مشترک جمعا 23 واحد و به شرح زیر می باشند:
- مدیریت سازمانهای پیچیده (دیدگاه استراتژیک) (2 واحد )
- مدیریت منابع انسانی(2 واحد )
- حسابداری مدیریت(2 واحد )
- مدیریت مالی و اقتصاد مدیریت(2 واحد )
- مدیریت تکنولوژی و نوآوری(2 واحد )
- مدیریت طرحهای توسعه (2 واحد )
- اصول بازاریابی(2 واحد )
- بازرگانی بین المللی(2 واحد )
- سیستمهای اطلاعات مدیریت(2 واحد )
- مهارتهای عمومی مدیریت (مجموعه کارگاههای آموزشی)(2 واحد )
- مسایل جاری مدیریت اجرایی (سمپوزیوم) (1 واحد)
- مدیریت استراتژیک (2 واحد)
دروس اختیاری جمعا 4 واحد و به شرح زیر میباشند:
- تحلیل محیط داخلی و بینالمللی (2 واحد)
- مدیریت تحول و اجرای برنامه استراتژیک (2 واحد)
- مدیریت واحدهای خدماتی (2 واحد)
- مدیریت استراتژیک بازاریابی (2 واحد)
- تحقیقات بازاریابی (2 واحد)
- مسایل بازاریابی بینالمللی و صادرات (2 واحد)
- مدیریت ریسک
- مدیریت سرمایهگذاری (2 واحد)
- مدیریت کارآفرینی (2 واحد)
- پروژه پایاننامه (تحقیق و تهیه طرح) (4 واحد)
عنوان دوره
2 سال
دارا بودن مدرک کارشناسی از موسسات آموزشی معتبر- حداقل سه سال سابقه کار یا فعالیت اجتماعی- اتمام خدمت نظام وظیفه (برای داوطلبین مرد)-
رشته MBA که معادل Master of Business Administration می باشد ، رشتهای است که در آن دانش آموختگان آن یاد می گیرند که چگونه یک کسب و کار (Business ) را اداره نمایند. MBA در دنیا قدمتی در حدود 100 ساله دارد و در حال حاضر در كشورهاي پیشرفته صنعتي و در حال توسعه در بین مدیران مورد توجه زيادي قرار گرفته است. گرایش های این رشته در حال حاضر در دانشگاهها و موسسات آموزشی بیش از 30 رشته است و سالانه در سطح دنیا فارغ التحصيلان اين رشته در پستهای مهم مدیریتی مشغول به کار می شوند. یکی از گرایش های این رشته MBA با گرایش مدیریت پروژه است .
همواره يكي از دغدغه هاي مديران بنگاه هاي اقتصادي ، موسسات دولتي و غير دولتي انتخاب درست برنامه ها و پروژه ها و همچنين مديريت آنان است. امروزه با تكيه بر دانش مديريت پروژه مؤسسات توانسته اند تا هرچه بهتر به اهداف اصلي پروژه ها كه شامل محدوده ، زمان و هزينه است ، دست يابند . در ايران ، همواره يكي از چالش برانگيزترين بخشهاي توسعه اي و اقتصادي تعريف پروژهها و انتخاب درست پروژه ها وانجام دقيق آنان است. بسياري از پروژه هاي اقتصادي و عمراني به دليل عدم دستيابي به اهدافشان شكست خورده اند و صدمات جبران ناپذيري به سازمان ها و در نهايت به كشور وارد كرده اند. كم نيستند مديران پروژه هايي در كشور كه فقط فعاليت هاي پروژه را از نظر فني خوب مي شناسند اما به دليل آنكه دانش مديريت پروژه را نمي شناسند نمي توانند بخوبي پروژهها را مديريت كرده و آنان را به اهدافشان برسانند ، هرچند كه محصول پروژه در نهایت با تأخیر تحويل داده مي شود. سازمان مديريت صنعتي بر اساس رسالت و ماموريت خود (كمك به توسعه ظرفيت علمي مديران كشور) اين دوره را بر اساس نيازهاي فعلي كشور و روند جهاني آن طراحي و ارائه نموده است به اميد آنكه مديران پروژه ها و طرح ها بتوانند هرچه بهتر پروژه ها و طرح ها را انتخاب ، مديريت و اجرا كنند.
هدف اين دوره پرورش و ظرفيت سازي علمي و عملي مديريت پروژه براي مديران ، دست اندركاران و كارشناسان ارشد پروژهها مي باشد تا با طي اين دوره بتوانند پروژه ها را بر اساس روشها و مدل های علمی و پذیرفته شده انتخاب و مديريت كنند.
25 نفر
مصاحبه
یزد
دروس پیش نیاز برای همسانسازی دانش دانشجویانی که در دورههای کارشناسی کمتر با دانش مدیریت آشنایی دارند ضروری است.
- اصول و مبانی مدیریت و سازمان
- روش تحقیق
- تصميم گيري در مديريت
دروس اجباری:
- مدیریت پروژه
- تفکر سیستمی
- مدیریت پرتفولیو و طرح
- مدیریت محدوده، زمان و هزینه 1
- مدیریت محدوده، زمان و هزینه 2
- مدیریت ریسک در پروژه
- مدیریت کیفیت در پروژه
- مدیریت منابع انسانی در پروژه
- مدیریت ارتباطات در پروژه
- مدیریت تدارکات پروژه
- تکنولوژی اطلاعات برای مدیران پروژه
- ارزیابی فنی و اقتصادی طرح ها
- مدیریت Claim
- مدیریت مالی و روشهای تامین منابع مالی در پروژه
عنوان دوره
دوره در سطح کارشناسی ارشد مدیریت مالی
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
مدت دوره
2 سال
شرايط كارآموزان
دارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشتههای علوم انسانی (مدیریت ، حسابداری، اقتصاد ) و فنی ومهندسی از دانشگاهها و موسسات آموزشی معتبر کشور. حداقل سه سال سابقه کار یا فعالیت اجتماعی اتمام خدمت نظام وظیفه (برای داوطلبین مرد)
هدف
تحولات روز افزون در اقتصاد جهاني و نقش بارز سازمانهاي پولي، مالي و سرمايهگذاري در اين تحولات، لزوم پرداختن به دانش "مديريت مالي" را در دانشگاهها و موسسات علمي و حرفهاي جهان جديتر ساخته است.در اين ميان پيوند اجتنابناپذير اقتصاد كشورها به يكديگر، تاثير اين تحولات را در همه سطوح منطقهاي، ملي و سازماني متجلي ساخته وكشورما نيز از اين قاعده مستثني نيست.در سالهاي اخير با توسعه روز افزون نهادهاي پولي، مالي و سرمايهگذاري در كشور، موضوع تربيت مديران كارآمد براي تصدي اين نهادها و از سوي ديگر گسترش روابط بينالمللي بنگاهها و شركتهاي بزرگ صنعتي و بازرگاني لزوم تغيير نگرش در اداره امور مالي اين سازمانها را به نيازي فوري و حياتي مبدل كرده است.اين در حالي است كه ظرفيت پذيرش و تربيت مديران مالي در دانشگاههاي كشور و اعزام دانشجو به خارج در اين رشتهها به هيچوجه جوابگوي اين نياز روز افزون نيست.سازمان مديريت صنعتي با احساس مسئوليت در اين زمينه و در راستاي ماموريت خود كه همانا "توسعه ظرفيت مديريت كشور" است، وبا بهره گيري از بيش از سه دهه تجربه درزمينه ارائه آموزشهاي مديريت درسطح كارشناسي ارشد ودكترا ، اقدام به طراحي و برگزاري "دوره مديريت مالي در سطح كارشناسي ارشد" نموده و اميدوار است بابكارگيري كادرعلمي مجرب واستفاده ازآخرين تحولات در دانش مديريت مالي، نقش بايستهاي در رفع كمبود كادر تخصصي "مديريت مالي" در سطوح ارشد سازمانها ايفا نمايد.همانندسايررشته هاي كارشناسي ارشد سازمان مديريت صنعتي، محتواي اين دوره به گونه اي طراحي شده است كه دانشجويان ضمن آشنايي باآخرين يافته ها ونظريه هاي علمي درزمينه دانش مديريت مالي، به جنبه هاي كاربردي اين نظريه ها بالاخص درمناسبات مالي ، پولي وسرمايه گذاري كشورمان تسلط يابند. هدف اين دوره تربيت مديران و كارشناساني است كه در سازمانها و موسسات پولي، مالي و سرمايهگذاري خصوصي و دولتي نظير: - بانكها و موسسات مالي و اعتباري - بيمهها و صندوقهاي بازنشستگي - شركتهاي سرمايهگذاري و موسسات تامين سرمايه - سازمانها و بنگاههاي اقتصادي متوسط و بزرگ عهدهدار مشاغل مديريتي، تحليلگري و كارشناسي هستند و يا در آينده چنين مشاغلي را بر عهده خواهند داشت. تعداد متقاضيان
25 نفر
روش ارزيابي
مصاحبه
محل اجراي دوره
یزد
توضیحات
دروس پیشنیاز که جمعا 8 واحد میباشند، به شرح زیر است:
دروس اصلی - اختصاصی که جمعا 33واحد میباشند، به شرح زیر است:
|
عنوان دوره
امروزه تحولات محيطي و تغيير در شاخصهاي ارزيابي عملكرد بنگاهها هر چه بيشتر روشهاي سنتي ارزشگذاري بنگاهها و ثروت ايجاد شده بوسيله آنها را به چالش ميكشد. ارزش بازاري بسياري از بنگاهها بهيچوجه با جريان نسبي درآمد و دارائيهاي ملموس آنها متناسب نميباشد. يكي از علل عمده چنين تغييراتي، افزايش نقش و جايگاه "دارائيهاي استراتژيك" در بنگاههاست. بدين جهت امروزه و در عصر اطلاعات، دانش بازار بعنوان يك قابليت استراتژيك ايجادكننده دارائيهاي ناملموس در سطح مديريت ارشد بنگاهها مورد توجه قرار گرفته است. زيرا :
مهمترين مسئله پيش روي هر بنگاهي عبارتست از درك شرايط و انطباق سريع با تغييرات بازار يعني جهاني شدن، رقابت جديد، افزايش انتظارات مشتري و تأثير انقلاب اطلاعات بر شيوه بازاريابي بنگاهها، در نتيجه بازاريابي استراتژيك به جاي مهارت توليد، وظيفه اصلي ايجاد مزيت متمايز كننده را بر عهده گرفته است. عملكرد بازاريابي بعنوان منبع بنيادين ارزش سهامداران تعريف ميشود. زيرا فرصت بنگاهها براي ايجاد نقدينگي قبل از هر چيز به توانائي آنها در ايجاد مزيت رقابتي، كه به آنها اجازه جذب و نگهداري مشتري را ميدهد، بستگي دارد. فقدان نگرش بازاريابی استراتژيك در مديريت ارشد بنگاهها، آنها را از شناخت تغييرات راهبردي رقبا و مشتريان محروم ساخته و در نتيجه فرصتهاي جديد بازار و تهديدات با سرعت كافي مورد توجه قرار نميگيرند. عدم تمركز مديران ارشد بر مشتري و بازار، به معني اشتغال مديران با مسائل كوتاه مدت بودجه به جاي تصميمات راهبردي است. بطوريكه در زمان بروز مشكلات، راه حلهاي كاهش هزينه به جاي نوآوری مورد توجه قرارميگيرد. راه حلهائي كه در بلند مدت، با راهبردهاي واقعي ايجاد ارزش در تناقص ميباشد. با توجه به اين ضرورتها دوره بازاريابي استراتژيك بمنظور پاسخگوئي به اين نياز با هدف زير طراحي و پيشنهاد ميگردد.
دوره عالي MBA- بازاريابي استراتژيك، فرصت مطالعه مباحث جديد مطرح در بازاريابي را از منظر استراتژيك در شرايط متحول محيطي در هزاره سوم براي مديران بنگاهها فراهم ميسازد.
هدف از اين دوره، آموزش مديراني است كه از توانائي و مهارت لازم در بكارگيري قابليتهاي بازاريابي جهت ايجاد ارزش براي مشتريان و ديگر ذينفعان بنگاه در بازارهاي داخلي و بينالمللي برخوردار ميباشند. با توجه به تشديد رقابت در بازارهاي جهاني امروزه مديران بنگاهها بايد با امكانات جديد جهت ايجاد مزيت متمايز كننده در بازار آشنا گردند. بطور مثال مديران بايد به ضرورت خلق، نگهداري، تقويت و محافظت از برند بعنوان يك عامل ايجاد مزيت متمايز كننده پي برده و در جهت ايجاد يك برند موفق تلاش نمايند. آشنائي با كليه مباحث جديد مطرح در چارچوب آميختههاي بازاريابي، در بستر بازار جهاني از ديگر اهداف كلان اين دوره ميباشد كه اميد است ابزار لازم را جهت پيادهسازي استراتژيهاي بازاريابي در اختياز مخاطبين قرار دهد.
منظور تحقق اهداف عالي MBA- بازاريابي استراتژيك بر اساس ارائه مجموعهای از دروس عمومی در مديريت استراتژيک و دروس تخصصی در بازاريابي در دو سطح به شرح زير طراحي شده است. دروس پايه (15 واحد) شامل دروس عمومي در مديريت استراتژيك است كه با توجه به سابقه تحصيلي متفاوت شركت كنندگان امكان ايجاد هماهنگي در آشنائي شركتكنندگان با مباحث نظري و تخصصي را فراهم ميسازد. دروس اختصاصي (21 واحد) به مباحث مطرح در بازاريابي از منظر استراتژيك اختصاص يافته است. اميد است در پايان اين دوره از قابليت لازم جهت تجزيه و تحليل شرايط محيطي، شناخت فرصتها و تبديل آن به فرصت در داخل بنگاه بر اساس تبيين مزيتهاي متمايز كننده بنگاه در شرايط جديد رقابت جهاني و بكارگيري كليه مهارتهاي بازاريابي برخوردار گردند.
دروس پیشنیاز
دروس پايه (15 واحد) |
واحد |
1- مديريت مالي براي مديران (Financial Management for managers) |
2 |
2- اقتصاد براي مديران (Economics for Managers) |
2 |
3- مديريت بازاريابي استراتژيك (Strategic Marketing Management) |
2 |
4- مديريت استراتژيك (Economics for Managers) |
2 |
5- روش تحقيق (Research Method)
|
2 |
6- آمار و تحليل داده ها (Data Analysis) |
2 |
7- تحقيقات بازاريابي (Marketing Research)
|
3 |
دروس اجباری
دروس اختصاصي (21 واحد) |
واحد |
1- بازاريابي بين الملل (International Marketing)
|
3 |
2- بازاريابي خدمات (Service Marketing) |
3 |
3- بازاريابي صنعتي (Industrial Marketing) |
3 |
4- ارتباطات جامع بازاريابي(Integrated Marketing Communication) |
3 |
5- مديريت استراتژيك محصول و برند (Strategic Product & Brand Management) |
3 |
6- مديريت زنجيره تامين (Supply Chain Management) |
3 |
7- استراتژيهاي بازاريابي (Marketing Strategies) |
3 |
دروس اختیاری
دروس تكميلي(4 واحد) |
واحد |
1- مديريت فروش (Sales Management) |
2 |
2- سمينار : مديريت روابط مشتري (Customer Relationships Management/CRM) |
2 |
پروژه تحقيقاتي(4 واحد) |
واحد |
1- پايان نامه (Thesis) |
پيچيدگي روزافزون مسايل و نياز به رقابتي تر شدن سازمان ها و بنگاه هاي توليدي و خدماتي، ايفاي نقش راهبردي و مؤثرتر نيروي انساني آن ها را در تحقق مزيت رقابتي و حفظ و رشد اين مزيت اجتناب ناپذيركرده است كه اين خود مستلزم سرمايه گذاري مستمر بر سرمايه هاي انساني و فكري و توسعه مديريت منابع انساني آن خواهد بود. لازمه تحول و توسعه در واحد منابع انساني سازمان ها، تجهيز مديران و كارشناسان اين واحد به تفكر استراتژيك و فراهم ساختن زمينه هاي درك پيچيدگي محيط هاي ملي و جهاني و اتخاذ تصميم و اقدام به موقع و متناسب در تعامل با آن پيچيدگي ها است. طراحي رشته "مديريت منابع انساني" بر اساس رسالت سازمان مديريت صنعتي و با آگاهي از پيش فرض هاي فوق و تلاش بيشتر در ايفاي هر چه مؤثرتر نقش خود در توسعه و پرورش مديران سازمان ها و بنگاه هاي كشور، طراحي دوره كارشناسي ارشد مديريت منابع انساني را با اهداف و محورهاي زير وجهه همت قرار داده است.
انجام اين مهم با اتكاء بر تجربيات اساتيد مجرب داخل و خارج كشور در زمينه مديريت منابع انساني ميسر شده است. دوره از نظر قالب و محتوا و تمامي استانداردهاي آموزشي، در سطح با دوره هاي كارشناسي ارشد سازمان طراحي شده است. سياست جذب دانش پژوهان در اين رشته به صورت پذيرش يك گروه در هر نيمسال تحصيلي مي باشد.
اهداف دوره عبارتند از:
- آشنا شدن شرکتکنندگان با رویکرودها، نقشها و قابلیتهای نوین مدیریت منابع انسانی به منظور ایفای نقش مؤثرتر مدیر و کارشناس منابع انسانی در راستای تحقق اهداف راهبردی سازمان خود و ارتقای توان رقابتی آن
- ایجاد تحول در الگوهای ذهنی و نگرش شرکتکنندگان نسبت به فرآیندهای مدیریت منابع انسانی و بکارگیری آن در سازمان
- ایجاد توسعه فردی و حرفهایی لازم در شرکتکنندگان به منظور کسب توان ایجاد تحول در محیط کاری خود
برنامه درسطح كارشناسي ارشد مديريت منابع انساني از چهار بخش :بخش اول: دروس پايه (12 واحد) - بخش دوم: واحدرويكرد هاي نوين مديريت منابع انساني ( 10 واحد) بخش سوم: قابليت هاي نوين مديريت منابع انساني(12 واحد) – بخش چهارم: پروژه پايان نامه (6 واحد). كليه دروس به جز پايان نامه 2 واحد مي باشند.
دروس پیشنیاز
نام درس به فارسی |
نام درس به انگلیسی |
1 -اصول، مبانی و نظریه های سازمان و مدیریت |
Management Theories and Principles |
2 - روش تحقیق(کمی و کیفی) |
Reserch Methodology |
3 - روان شناسی صنعتی – سازمانی |
Industrial Psychology |
4 - اقتصاد نوین برای مدیران |
Economics for Managers |
5 - مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی |
Financial Management for Non -financial Management |
6 - تحولات محیط کسب و کار |
Business Environment Change |
دروس اجباری
ام درس به فارسی |
نام درس به انگلیسی |
1 - آشنایی با نظام ها و فرایندهای نوین مدیریت منابع انسانی |
Human Resource Systems & Processes |
2 - اخلاق در محیط كار |
Ethics in Work Environment |
3 - تكنیك های مدیریت تحول |
Change Management Techniques |
4 - سمپوزیوم |
Symposium |
5 - مدیریت عملكرد |
Performance Management |
دروس اختیاری
نام درس به فارسی | نام درس به انگلیسی |
1 - بکار گیری IT در نظام ها و فرایند های مدیریت منابع انسانی |
IT- based Human Resource Management |
2 - بهره وری و تعالی نیروی انسانی |
Productivity and Human Resource Excellence |
3 - رهبری سرمایه های انسانی |
Human Capital Leadership |
4 - مدیریت منابع انسانی با رویکرد استراتژیک |
Strategic Human Resource Management |
5 - مدیریت منابع انسانی در محیط های مجازی و IT-based |
Human Resource Management in Virtual Environments |
6 - سازمان های یادگیرنده و دانایی محور |
Learning and Knowledge-based Organizations |
بخش چهارم – پروژه پایان نامه:
عنوان دوره
دوره در سطح کارشناسی ارشد مهندسی صنایع - مدیریت سیستم و بهرهوری
امروزه پيچيده تر شدن و گسترش جوامع و سازمانها از يك سو و محدوديت هاي موجود در بهره گيري از منابع در دسترس بشر از سوي ديگر سبب شده است تا علوم مربوط به بهره وري و استفاده بهينه از امكانات ، مورد توجه ويژه قرار گيرند در كشور ما نيز تمايز ميان مديران و كارشناسان موفق از ساير مديران و كارشناسان در استفاده مناسب ، به جا و بهينه از منابع موجود و حركت در راستاي بهبود عملكرد و افزايش بهره وري است . اين توفيق نيز تنها زماني كاملا قابل دستيابي مي باشد كه مديران از يك نگرش سيستمي ، جامع و نظام گرا برخوردار باشند .
اين دوره به ايجاد مهارت و دانش جهت حل مسائل و بهبود عملكرد سازمان ها از لحاظ كيفي و كمي مي پردازد. در اين دوره افراد آموزش مي بينند تا مسائل مديريتي سازمان ها را با كمك روش ها و تكنيك ها و ابزارهاي مهندسي تحصيل و در جهت بهبود آن اقدام كنند .
انتقال مفاهيم علمي به شركت كنندگان از طريق آموزش علوم و فنون مديريت Management Science و همچنين روش هاي مهندسي سيستم جهت بهبود عملكرد كيفي و كمي سازمان ها .
برنامه کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهرهوری از سه بخش: دروس پیش نیاز (12 واحد)، دروس اجباری (15 واحد)، دروس اختیاری (9 واحد) و پایاننامه و روش تحقیق (جمعا 8 واحد) تشکیل شده است.
دروس پیشنیاز
این دروس که در 12 واحد میباشد، به منظور همگنسازی سطح دانش دانشجویان و ایجاد زمینهای برای دروس اصلی و اختیاری ارایه میگردد.
- اصول و مبانی مدیریت (2 واحد)
- مقدمهای بر بهرهوری (2 واحد)
- حسابداری صنعتی برای مدیران (2 واحد)
- اقتصاد مهندسی (2 واحد)
- تحقیق در عملیات (2 واحد)
- احتمال و آمار مهندسی (2 واحد)
دروس اجباری
این دروس در 15 واحد و به شرح زیر ارائه میشود:
- مدیریت کیفیت و بهرهوری
- مدیریت منابع انسانی
- برنامهریزی استراتژیک برای مدیران
- مدیریت توليد و عملیات
- سازماندهی و رهبری
- روش تحقیق (2 واحد)
- پروژه پایان نامه (6 واحد)
دروس اختیاری
ین دروس در 9 واحد و به شرح زیر ارائه میشود:- تجزیه و تحلیل سیستمها
- سیستمهای دینامیکی (1)
- تصمیمگیری با معیارهای چندگانه
- سیستمهای اطلاعات مدیریت
- سیستمهای جامع اطلاعاتی
- شبیهسازی کامپیوتری
- کاربرد مجموعههای فازی در تصمیمگیری و برنامهریزی
- مدیریت مالی
- بازاریابی
- برنامهریزی تولید پیشرفته
- مباحث منتخب در مهندسی صنایع
- دروس مصوب سایر دورههای کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
عنوان دوره | مدت دوره |
استانداردهای حسابداری | 50 ساعت |
اصول، فنون و هنر مذاکره و قراردادهای بین المللی | 80 ساعت/ 16 جلسه |
مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان های پیشرو | 140ساعت / 28 جلسه |
آشنایی با قوانین و مقررات ویژه مدیران ارشد | 120 ساعت / 24 جلسه |
توانمندسازی و خودشکوفایی ویژه مدیران | 110 ساعت |
پرورش مدیران تعمیرات و نگهداری | 80 ساعت / 16 جلسه |
تربیت مديران و متخصصين آموزش | 190 ساعت / 38 جلسه |
مهندسی مالی و مدیریت ریسک | 190 ساعت /38 جلسه |
مباحث تخصصي در امور بازاريابي | 200ساعت / 40جلسه |
مدیریت اجرایی تکمیلی-فشرده | 150 ساعت |
مدیریت واحدهای خدماتی | 70 ساعت / 14 جلسه |
مدیریت اجرایی در ورزش | 210 ساعت /42 جلسه |
مدرسه حرفه اي فروش | 150ساعت / 30 جلسه |
حقوق تجارت بین الملل | 195 ساعت / 39 جلسه |
دوره مديريت كارخانه 1 | 120 ساعت /24 جلسه |
مدیریت منابع انسانی | 150 ساعت /30 جلسه |
مدیریت ارتباطات | 250 ساعت /50 جلسه |
مهندسی کیفیت | 140 ساعت / 28 جلسه |
مدیریت پروژه | 120 ساعت / 24 جلسه |
مدیریت جامع بهره وری | 130 ساعت /26 جلسه |
مدیریت مالی | 250 ساعت / 50 جلسه |
مدیریت بازرگانی | 130 ساعت |
مدیریت تحول استراتژیک | 120 ساعت |
مدیریت اجرایی تکمیلی | 250 ساعت |
مدیریت اجرایی | 250 ساعت |
ا
جرای دوره های اختصاصی
سازمان مدیریت صنعتی-نمایندگی یزد- این افتخار را دارد تا مجری دوره ها و سمینارهای اختصاصی سازمانها و صنایع باشد.برگزاری این دوره های اختصاصی بنا به درخواست کارفرما و در محل مورد نظر کارفرما (آموزش در محل یا خارج از محل) خواهد بود.
سازمانها و صنایع متقاضی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8257009-0351 تماس حاصل فرمایند.
دوره های کوتاه مدت
دوره های مالی و حسابداری
عنوان دوره | مدت دوره |
آشنایی با قوانین مالیاتی | 50 ساعت/12 جلسه |
حسابداری برای مدیران غیر مالی | 50 ساعت/12جلسه |
شروع ثبت نام دوره آمادگی برای اخذ مدرک " اصول بازار سرمایه" (نمایندگی 2) | . |
شروع ثبت نام دوره آموزش مقدماتی بورس | 8 ساعت |
حسابداری مالی 1 | 80ساعت |
حسابداری مالی 2 | 68 ساعت |
حسابداری مالی 3 | 53 ساعت |
دوره های فناوری اطلاعات(it)
عنوان دوره | مدت دوره |
دوره آشنايی و کار با نرم افزارآماری SPSS | 20 ساعت |
مدیریت پروژه حرفه ای با نرم افزار MSP (دوره پیشرفته) | 21 ساعت |
سیستم برنامهریزی و کنترل پروژه با نرم افزار MSP (دوره عمومی) | 36 ساعت |
برنامه نویسی با VBA در اکسل | 18 ساعت |
excel پیشرفته | 18 ساعت |
سایر دوره ها
عنوان دوره | مدت دوره |
برگزاری تور بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه | 1 روز |
دوره آموزشی مدیریت فروش | 8 ساعت |
جزوه درس نگرش سیستمی (دکتر خرم)
جزوه درس رهبری سازمانهای پیچیده (دکتر قاضی طباطبایی)
جزوه درس روشهای کمی در مدیریت (دکتر زنجیرچی)
جزوه درس سمپوزیوم مسائل مدیریت (بحث کارآفرینی در استان یزد)
جزوه کارگاه آموزشی " گفتگوی هم افزا"
جزوه درس نگرش سیستمی (دکتر مرعشی)
نمونه سوالات مدیریت تولید و عملکرد
جزوه درس رفتار سازمانی(آقای علیپور)- ويژه گروه دوم و سوم اجرايي
تست رهبری(درس رفتار سازمانی) - ويژه گروه دوم و سوم اجرايي
تست رضایت کارکنان (درس رفتار سازمانی) - ويژه گروه دوم و سوم اجرايي
علاقمندان جهت آشنایی می توانند آیین نامه آموزشی سازمان مدیریت صنعتی را با کلیک روی لینک زیر دریافت نمایند.
مشاوره و تحقیق
یکی از مباحث مهم در کسب و کار، چگونگی مدیریت عملیات و تحقق محصولات است. موضوع مدیریت تولید و عملیات در مباحث مدیریتی از سابقهای بیش از یکصد سال برخوردار است. شاید بتوان اولین نگاه جدی به مدیریت را نیز برگرفته از نگاه علمی به تولید دانست که تیلور ارایه نمود. در یکصد سال گذشته، مدیریت تولید و عملیات همزمان با تغییر در شیوههای کسب و کار، متحول شده و امروزه علاوه بر اصول مدیریت علمی، شاهد نگاه استراتژیک بر مدیریت تولید و عملیات هستیم.
سازمان مدیریت صنعتی به عنوان قدیمیترین سازمان مشاوره، پژوهش، و آموزش مدیریت در ایران، خدمات خود را در حوزه مدیریت تولید و عملیات در طول قریب به پنجاه سال ارایه نموده است.
مطالعات و پژوهش، یکی از وجوه خدمات سازمان است که ظرفیتها و تنگناهای توسعه اقتصادی-اجتماعی کشور را بررسی نموده و به مدیران و سیاستگذاران در ایفای مسؤولیتهای خود یاری میرساند. رقابتیشدن بازارها، تغییر در نیازها و علایق مشتریان، فرایند جهانیشدن و ضرورت پیوستن به سازمان جهانی تجارت (WTO)، و پیشرفت فناوری و تاثیر آن بر تولید کالاها و خدمات، ضرورت مطالعه و پژوهش را پیش از هرگونه فعالیت صنعتی و تجاری برای شرکتها و مؤسسات ایرانی بیش از پیش آشکار کرده است. خدمات مطالعاتی و پژوهشی سازمان، زمینههای مناسب برای تولید و فعالیت اقتصادی مؤسسات و بنگاههای اقتصادی را مورد شناسایی قرار داده و بهصورت بازوی توانمند سازمان مدیریت صنعتی در شناسایی معضلات و مشکلات سازمانها عمل مینماید.
از سوی دیگر، فعالیتهای مطالعاتی و پژوهشی، زمینه ارتقای کیفی سایر خدمات و فعالیتهای سازمان را نیز فراهم میآورد؛ در این رویکرد، سازمان با بهرهگیری از نتایج تحقیقات کتابخانهای و میدانی خود، در حوزه آموزش اقدام به تهیه و تدوین محتوای بومی و برنامههای مناسب آموزشی نموده و خدمات مشاورهای خود را نیز بر پایه نیازهای واقعی کسب و کار عرضه میکند.
امروزه جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه شده است، لذا شناخت فرصتها و استفاده بهینه از منابع محدود به منظور برآوردن نیازها، اهمیت بهسزایی یافته است. لازمه تحقق چنین هدفی شناخت علائق مشتری، درک تحولات بازار، و برنامهریزی صحیح است.
سازمان مدیریت صنعتی به پشتوانه بیش از 40 سال سابقه انجام پروژههای متعدد تحقیقاتی، مشاورهای و آموزشی، شناخت واقعبینانهای از مسائل و نیازهای مدیریت کشور به دست آورده و میکوشد این دستاوردها را در خدمت توسعه اقتصادی کشور قرار دهد.
کارشناسان بازاریابی سازمان مدیریت صنعتی تلاش میکنند تا تجربیات خود را در اختیار نهادهای سیاستگذار، برنامهریز، و همچنین سازمانهای دولتی و خصوصی کشور قرار داده و از این طریق گامی در جهت اعتلا و توسعه ملی بردارند
مدیریت منابع انسانی به فلسفه، روشها، رویهها، و اقدامات مرتبط با مدیریت افراد در سازمان اطلاق میشود و شامل سیاستها و اقدامات لازم برای اجرای بخشی از وظایف مدیریت است که با جنبههایی از فعالیت کارکنان ارتباط دارد. به عبارت دیگر، مدیریت منابع انسانی مجموعهای از فرایندهای تأثیرگذار بر تمامی اعضای سازمان است.
یکپارچگی و هماهنگی میان زیرسیستمهای نظام مدیریت منابع انسانی، دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان را با هزینههای کمتر محقق نموده و جایگاه مناسبتری را در مقایسه با سازمانهای برتر داخلی و خارجی فراهم میآورد.
یکی از اهداف اولیه تشکیل و تاسیس نمایندگی، کمک به شرکتها و موسسات جهت توسعه ظرفیت مدیریت به منظور اجرای طرحهای تحول و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود و پیشرفت آنها بوده است. در این راستا، یکی از رویکردهای مهم سازمان در شناسایی مسایل و ارائه راه حل جهت رفع آنها، استفاده از مدل بهرهوری است. این موضوع از سالهای دور همواره مورد توجه و اهتمام جدی سازمان بوده و سوابق همکاری سازمان مدیریت صنعتی با سازمان بهرهوری آسیایی (APO) از پیش از انقلاب اسلامی گویای این مدعا است و سازمان به عنوان اولین نماینده رسمی APO در ایران شناخته شده است.
با توجه به ماهیت مفهوم بهرهوری، این موضوع ابعاد چندگانه داشته و در واقع شناسایی موانع ارتقای بهرهوری و ارائه راهکارهای مرتبط با آن، نیازمند بررسی تمامی زمینهها و فعالیتهای سازمانی از قبیل فرایندهای مدیریتی، فرایندهای تولید و خدمات، فرایندهای پشتیبانی، منابع انسانی، و غیره است.
رویکرد سازمان در ارائه خدمات برای ارتقای بهرهوری به شرح زیر است:
- ارائه آموزشها و سمینارهای مختلف به شرکتها در زمینه بهرهوری
- عارضهیابی و شناخت مسایل و حل خلاقانه آنها
- طرحریزی و اجرای طرحهای بهبود بهرهوری
- اندازهگیری و تحلیل بهرهوری
- سازماندهی حرکت بهرهوری
- بهرهوری منابع انسانی
- بهرهوری سرمایه
- نحوه ایجاد تغییر در سازمان
- نحوه بهبود مستمر فرایندها
- معرفی تکنیکها و رویکردهای مختلف برای ارتقای بهرهوری
- ارائه دیدگاههای مربوط به بهرهوری سبز
یکی از اهداف اولیه تشکیل و تاسیس سازمان، کمک به شرکتها و موسسات جهت توسعه ظرفیت مدیریت به منظور اجرای طرحهای تحول و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود و پیشرفت آنها بوده است. هدفی که عموماٌ در مدلهای مختلف تعالی سازمانی مد نظر قرار میگیرد.
در این گونه مدلها، معیارهایی عنوان میشود که تحقق آنها در گرو اجرای طرحهای مشاورهای، تحقیقاتی، و آموزشی در زمینههایی مانند برنامهریزی استراتژیک، توسعه منابع انسانی، ارتقای کیفیت، تجزیه و تحلیل عملکرد، و نظایر آن است. با توجه به اینکه سوابق دهها ساله سازمان بر این گونه فعالیتها متمرکز بوده، بدیهی است سازمان آمادگی کامل دارد که خدمات پیشین خود را در قالبهای انسجام یافته تحت عنوان مدلهای تعالی بازطراحی کرده و با تکیه بر تجربه طولانی و کارشناسان مجرب خود، آموزشها و مشاورههای مناسبی را به سازمانها و موسسات ارائه دهد.
مشاوره، آموزش، و همکاری با شرکتها در زمینه استقرار سیستمهای مدیریت بر اساس استانداردهایی نظیر ISO9001، ISO14001، OHSAS 18001، ISO/TS 16949، ISO/TS29000، و نظایر آن، یکی از فعالیتهای سازمان مدیریت صنعتی است که به عنوان قدیمیترین سازمان ارائه دهنده این خدمات در کشور، از تواناییها و سوابق بسیار ارزندهای در این زمینه برخوردار بوده و مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران قرار دارد.
سازمان مدیریت صنعتی به منظور کمک به اشاعه فرهنگ مدیریت، کیفیت، محیط زیست و ایمنی، با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران همکاری نموده و در تدوین استانداردهای زیر مشارکت فعال داشته است:
ISO 9001
ISO 9000
ISO 14001
ISO 22001
راهنمای انتظارات مشتری
سایر استانداردها
علاوه بر آن، سازمان در تصویب استانداردهای مرتبط در کمیته ملی استاندارد ایران حضور دارد.
در این صفحه میتوانید شرکتها، سازمانها و ارگانهایی را که سازمان مدیریت صنعتی با آنها همکاری داشته است را مشاهده نمایید. همچنین پروژههایی که با هر یک از این کارفرمایان انجام شده است نیز درج شده است.
یکی از اهداف اولیه تشکیل و تاسیس نمایندگی، کمک به شرکتها و موسسات جهت توسعه ظرفیت مدیریت به منظور اجرای طرحهای تحول و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود و پیشرفت آنها بوده است. به این منظور، از مدلهای گوناگونی با رویکردهای استراتژیک، مالی و اقتصادی، و بهرهوری استفاده میشود.
هدف از بهکارگیری این گونه مدلها، شناخت وضعیت فعلی سازمان از طریق اجرای طرحهای مشاورهای، پژوهشی، و آموزشی است و سازمان مدیریت صنعتی تاکنون مدلهای متنوعی را برای شناخت و عارضهیابی به شرح زیر تدوین و اجرا نموده است:
تدوین متدولوژی عارضهیابی سازمانی بر اساس مدل EFQM به سفارش شرکت نوسازی صنایع ایران و اجرای آن در شرکتهای متعدد
تدوین متدولوژی عارضهیابی مدیریت پروژه بر اساس مدل PMBOK و اجرای آن در شرکتهای متعدد
- طراحی و اجرای مدل عارضهیابی بهرهوری
- طراحی و اجرای مدل عارضهیابی مالی
- طراحی و اجرای مدل عارضهیابی منابع انسانی
- طراحی و اجرای مدل عارضهیابی استراتژیک
وجود طيف وسيعي از تخصصهاي مالي، اقتصادي و سرمايهگذاري در خانواده سازمان مديريت صنعتي (از جمله شركاي كاري و تجاري آن) توانمندي ارائه تحليلهاي همه جانبه و فراگير را در درون سازمان به وديعه نهاده است. سازمان مديريت صنعتي به عنوان يكي از نخستين كانونهاي توامان دانشمحور و صنعتمحور كشور، هسته كارشناسي مناسبي را براي ارائه خدمات تحليلي در خود و پيرامون خود پرورش داده است. اين تحليلها بسته به نياز بازار ميتواند در سطوح مختلف (خرد و كلان) و يا از يك صنعت به صنعت ديگر متفاوت باشد. براي مثال ارائه تحليلهاي مالي در سطح يك شركت ميتواند تا بررسي اقلام ريز بهاي تمام شده و تحليل حساسيت سودآوري پيش رود و از سوي ديگر در نگاهي كلان، دستاوردهاي اين تحليل در مجموعهاي از شركتهاي فعال در يك صنعت، تصويري از يك تحليل كلانتر و نقاط كليدي يك صنعت را ترسيم نمايد.
سازمان مديريت صنعتي، به واسطه برخورداري از نيروهاي كارشناسي داخلي، اعضاي هيات علمي، و نيز به پشتوانه ارتباط گسترده با مجامع علمي و حرفهاي داخلي و بينالمللي همواره از پتانسيل بالايي در ارائه خدمات مشاورهاي، آموزشي، و پژوهشي در حوزه مالي و سرمايهگذاري برخوردار بوده و خواهد بود.
يكي از اعضاي شبكه همكار سازمان، شركت فرگوسن است كه درسال 1893 تحت عنوان "مؤسسه حسابداران خبره" كار خود را در كشور هندوستان آغاز و پس از گذشت 115 سال فعاليت، تبديل به يكي از شركتهاي پيشتاز هندي در صنعت مشاوره شده است. اين شركت در حال حاضر با استفاده از خدمات 800 نفر از متخصصين و خبرگان صنعت در قالب تيمهاي تخصصي در حوزههاي مختلف به ارائه خدمات مشاورهاي مشغول است. از نقاط قوت روابط همكاري شركت فرگوسن و سازمان مديريت صنعتي در حوزه ارائه خدمات مشاوره مالي، سابقه طولاني آن شركت در اين زمينه و تيم كارشناسي ماهر و عضو در انجمن حسابدران خبره انگليس (CA)است.
حوزه صد شرکت برتر ایران
سازمانمديريتصنعتي رتبهبندي سال 1389 صد شركت برتر ايران (براساس اطلاعات سال مالي 1388) را براي سيزدهمين سال متوالي تهيه نموده است. اين فهرست با الهام از رسالت سازمان با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفيد در مورد بنگاههاي اقتصادي كشور، فضاي روشنتري از كسب و كار اقتصادي كشور ارايه ميدهد و به مديران، سياستگزاران و پژوهشگران، ياري ميرساند تا شناخت و درك دقيقتري از مقياس، ساختار مالي و اقتصادي صنايع و بنگاههاي اقتصادي بزرگ كشور بيابند.
فهرست صد شركت برتر، مجموعهاي متعلق به شركتهاي بزرگ ايراني است. در فهرست صد شركت برتر ايران، بر روي شناسايي آرايش بنگاه هاي بزرگ كشور در كنار يكديگر تمركز شده است، به اين دليل كه نگاه كلان ملي در شكل گيري اين فهرست مورد نظر سازمان مديريت صنعتي بوده است . بهعبارت ديگر، از آنجايي كه رونق و ركود بزرگترين شركتهاي ايران، به دليل وجود ارتباطات گسترده پسين و پيشين به سرعت در كليه سطوح اقتصاد كشور آثار خود را بروز خواهد داد، سازمان مديريت صنعتي با تهيه اين فهرست تلاش نموده است كه تصويري سالانه و متكي به آمارهاي كمي قابل اعتماد، از چگونگي تغييرات در آرايش بنگاههاي بزرگ كشور و صنايع و فعاليتهاي اقتصادي مختلف در كنار يكديگر ارايه دهد. پويايي، تداوم و تسريع روند توسعه بنگاههاي اقتصادي و در پي آن كل اقتصاد كشور در گرو شناخت كامل و صحيحي از نقاط قوت و ضعف فعاليتهاي اقتصادي بنگاههاي كشور است و از آنجايي كه قوت و ضعف مفاهيم نسبي هستند كه بر مبناي مقايسه استوار ميباشند در اين فهرست با مقايسه صنايع و بنگاههاي اقتصادي كشور با يكديگر زمينهاي فراهم ميشود كه ميتواند راهنماي مفيدي براي مديران و سياستگذاران و سرمايهگذاران باشد و منجر به تحقيقات پژوهشگران در جهت شناخت فضاي كسب و كار از زوايايي تازه گردد.
تغييراتي كه بهطور دايم در سالهاي گذشته در اين تصوير روي داده است و يا در حال شكلگيري است، ميتواند از زواياي مختلف استلزامها يا استنتاجهاي متفاوتي براي بيننده داشته باشد. در حاليكه سقوط تدريجي رتبههاي شركتهاي فعال در يك صنعت در يك روند چند ساله، براي سرمايهگذار داخلي يا خارجي علامت عدم توجيه سرمايهگذاري يا افزايش هزينه فرصت است. براي سياستگذار اقتصادي اين اتفاق ممكن است علامت تلاش براي چاره جويي يا شناسايي مشكل باشد؛ در حاليكه جابهجايي رتبهها در فهرست صد شركت برتر براي پژوهشگران زمينهاي براي تحقيق علمي است. براي مدير بنگاهي كه در ميان صد شركت برتر قرار گرفته است، اين تغييرات رتبه ميتواند نشانهاي براي بازنگري در عملكرد و شناسايي نقاط قوت و ضعف باشد و ...
اين نگاه كلان و ملي، در كنار توجه به خواستههاي ذينفعان طرح از يك سو و از سوي ديگر توجه به ميزان دسترسي به آمارهاي كمي قابل اتكاء و ماهيت رتبهبندي و نسبي بودن فهرست از سوي ديگر، باعث ميشود نوع شاخصهاي مورد استفاده در رتبهبنديها، در راستاي هدف طرح گزينش و تدقيق شود.
بر اين اساس، در گام اول، فهرستي كه به مقايسه شركتها و فعاليتهاي اقتصادي از بعد كلان و ملي ميپردازد و هدف آن ارايه تصويري از چگونگي آرايش بنگاههاي اقتصادي در فضاي كسب و كار ايران است، فهرستي عمومي است. در واقع در اين فهرست تمامي فعاليتهاي اقتصادي اعم از خدماتي، صنعتي و ... كه در مفهوم عام خود ميتوانند رقيب يكديگر در تخصيص منابع جامعه باشند، در كنار يكديگر حضور خواهند داشت. در گام دوم، براي گزينش صد شركت برتر ايران معيار فروش مبناي انتخاب قرار گرفته است. رقم فروش در مورد كليه شركتها رقم فروش خالص و در مورد بانكها و موسسات مالي جمع درآمد مشاع و غيرمشاع است . در گام بعد اين شركتهاي منتخب از زواياي مختلف با شاخصهاي متعددي كه در ادامه اشاره مي شود، مورد مقايسه قرار گرفتهاند.
ميزان اثرگذاري فعاليت يك بنگاه اقتصادي در ابعاد اقتصاد ملي، رابطه مستقيمي با ميزان فروش شركت دارد. فروش شركت، ميزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادي كشور نشان ميدهد و هر چه بنگاهي تعامل بيشتري با ساير اجزاء اقتصادي داشته باشد، رونق و ركود آن اهميت بيشتري مييابد. بنابراين انتخاب و رتبهبندي شركتها براساس شاخص "حجم فروش" از منطق اقتصادي و مديريتي برخوردار است. اصولاً موضوع "رشد شركتها" اهميت و جايگاه ويژهاي در اقتصاد و مديريت دارد. "فروش"، مهمترين خروجي نهايي شركت تجاري است و بهخصوص، "روند فروش"، نتيجه تعامل بسياري از عوامل كمي و كيفي، دروني و بيروني شركت را نشان ميدهد و بالاخره اينكه، ورود به عرصه رقابت جهاني تنها براي شركتهاي بزرگ (با فروش بالا) ميسر است.
اين مقايسه و رتبهبندي بر اساس اطلاعات مالي مندرج در صورتهاي مالي شركتها ميباشد كه در پاسخ به فراخوان عمومي و مكاتبات مستقيم و پيگيريهاي متعدد بعدي بهدست آمده است كه در اينجا از همكاري كليه شركتهايي كه در اين طرح همكاري نمودهاند سپاسگزاري ميشود
از نظر مايلز(پدر مهندسی ارزش) هزينههاي توليد محصول در شركت جنرال الكتريك براي سالها بيش از آن بود كه لازم باشد. يافتن راهي براي كاهش هزينهها، دغدغه اصلي مايلز در آن سالها بود. با شروع جنگ جهاني دوم، مواد اوليه در اختيار صنايع الكترونيكي مرتبط با جنگ و ساير فعاليتهاي نظامي قرار گرفت و از اينرو صنايع با چالش جديدي مواجه شدند.
چارهاي جز جايگزيني مواد اوليه با مواد جايگزين نبود در عين حال كه كاركردهاي ماده اوليه ميبايستي تأمين گردد. اين موضوع باعث بكارگيري يك نگرش كاركردگرا در استفاده از مواد اوليه شد که به مهندسی ارزش شهرت یافت.
مايلز با تشكيل کارگاه هایی، از شركتكنندگان ميخواست تا فراتر از عادتهاي معمول خود بيانديشند. ابتدا رويكرد كاركردگرا در ارتباط با كاهش هزينهها بود، پس از آن افزايش ارزش محصول نيز مدنظر قرار گرفت.
اين تكنيك به تدريج از اواخر دهه 1960 در صنعت ساختوساز و ساير صنايع و خدمات كاربرد پيدا كرد و تحولات شگرفي در كاهش هزينهها در كشورهاي مختلف ايجاد نمود.
سازمان مديريت صنعتي در راستاي ماموريت خود كه كمك به ارتقاء كيفيت، اثربخشي، كارايي و توسعه ظرفيت مديريت كشور از طريق مشاوره، آموزش و تحقيق ميباشد، و به پشتوانه بيش از 40 سال حضور موثر در فضاي اقتصادي و اجتماعي كشور و انجام بيش از سه هزار طرح مشاوره اي و ده ها پروژه تحقيقاتي در زمينه هاي مختلف استراتژي و تحول، عارضه يابي، توليد و عمليات، كيفيت، سازمان دهي، منابع انساني، ... و آموزش بيش از 000ر200 نفر مدير، كارشناس و كاركنان بخش هاي مختلف، ارايه خدمات مهندسي ارزش را به شرح ذيل معرفي نمايد. خدمات انديشگاه مهندسي ارزش سازمان مديريت صنعتي به منظور بهبود كارايي و اثربخشي اهداف مرتبط با طرح ها، پروژه ها و فعاليت ها توسط مشاوران و كارشناسان متخصص به شركت ها و سازمان ها ارائه مي گردد.
اين انديشگاه برخوردار از شبكه ارتباطي 300 نفر از متخصصين چند رشتهاي تجربي، علمي و دانشگاهي در حوزههاي مختلف صنعت، انرژي، نفت، عمران، مديريت و ... است كه به فراخور پروژههاي مختلف به عنوان اعضاء خبره و چندرشتهاي فني در تيمهاي مهندسي ارزش به عنوان عضو اصلي در کنار اعضاء راهبری ارزش دعوت ميگردند.
در زمان حاضر، مقوله "مدیریت تحول استراتژیک" به درستی مقوله اصلی مدیریت به حساب می آید و هر بخش از فعالیتهای سازمانی به نوعی با آن سر و کار دارد. همساز با الزام های پیچیده محیط پویای برون سازمانی که در برگیرنده نیروهای برجسته سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تکنولوژی است و به پیروی از آن، دگرگونیهای اساسی در زمینه ساختار و ترکیب بازار، نیازهای متمایز مشتریان و رقابت های شدید در مقیاس جهانی، محیط درونی سازمان ها نیز دستخوش دگرگونی های شگفت آوری می شود.
کسب آمادگی استراتژیک برای بهرهگیری از فرصتهای محیطی، همسو با پیشرفتهای تندآهنگ تکنولوژی اطلاعات، الزامهای نوینی را در ابعاد مدیریت طلب میکند که مستلزم تغییر نگرش به عوامل محیطی، به ویژه عامل انسانی و برنامهریزی منابع برای مدیریت موثر تغییرات است.
انتشارات
ماهنامه تدبیر، با هدف انتشار روزآمدترین مفاهیم و دانش مدیریت در میان مدیران، کارشناسان و مشاوران بنگاهها و سازمانها، دانشجویان و استادان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور،از اوایل سال 1369 پی در پی و بدون وقفه چاپ و منتشر شده و با انتشار دویست و دهمین شماره در آبان ماه 1388، بیستمین سال حیات علمی و فرهنگی خود را سپری میکند. تدبیر که به گواه خوانندگان، معتبرترین و پرمخاطبترین نشریه تخصصی مدیریت در کشور است، هدف نخست خود را خدمت به گروههای مختلف، از راه آموزش مدیران و دانشجویان مدیریت، به عنوان مدیران آینده کشور و نیز استادان دانشگاه به منزله مسئول پرورش و تربیت مدیران آینده، قرار داده است. تدبیر همواره در تلاش است تا ضمن ارائه جدیدترین نظریهها و تئوریهای دانش مدیریت مفاهیم کاربردی و تجربههای ارزشمند مدیران را نیز در هر شماره، در قالب میزگرد و گزارشهای داخلی به خوانندگان عرضه کند که نظرخواهیها، بیانگر استقبال فراوان مخاطبان از انتشار این گونه مطالب، در حوزه مدیریت بومی است. به طور خلاصه میتوان ماموریت تدبیر را در چهار بند به این شرح خلاصه کرد:
- ایفای نقش موثر در ارتقای کیفیت مدیریت کشور
- کمک به تعالی سرمایههای فکری، اجتماعی و معنوی سازمانها (سرمایههای نامشهود)
- کمک به تولید ادبیات مدیریت بومی، تولید مسائل مدیریتی و شناخت حل مسائل
- تلاش در جهت کاربردی کردن نظریهها و دیدگاههای نوین مدیریت در کشور.
در عرصه نشرکتاب، سازمان مدیریت صنعتی با بیش از 30 سال تلاش حرفهای با هدف ترجمه و تالیف کتب در حوزههای مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی استراتژی کسب و کار و ... همواره سعی نموده خدمات و گامهای ارزندهای جهت توسعه فرهنگ مدیریت علمی کشور بردارد. این کتابها با هدف توسعه فرهنگ مدیریت و تامین بخشی از نیازهای مطالعاتی اندیشمندان مدیریت، به ویژه درسطوح مشاوران، مدیران، اساتید و دانشجویان، به منظور اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترجمه و تدوین شدهاند.
از آنجایی که یافتههای نوین علمی و مفاهیم جدید مدیریت روز به روز در حال توسعه و تکامل میباشد، کمبود منابع ارزشمند در این حوزه یکی از تنگناهای جدی پیش روی علاقمندان در کشور است. کتابهای منتشر شده توسط سازمان مدیریت صنعتی (با بیش از 120 عنوان و رویکردی کاربردی در عرصههای مختلف صنعت و خدمات) سعی دارد جهت برطرف نمودن این کمبود با در اختیار قراردادن جدیدترین و برجستهترین آثار، دانش روز مدیریت دنیا به مخاطبان منتقل نماید. تجدید چاپ و نایاب شدن بسیاری از این کتب نشان اقبال جامعه فرهیخته ایران از انتشارات سازمان مدیریت صنعتی است و این افتخاری است که خود وظیفه آتی ما را سنگینتر و لذتبخشتر مینماید.
|
مدت: 80ساعت/20جلسه |
شهريه: 4،300،000ريال |
نام استاد: دكتر معين الدين | |
تاريخ شروع: 91/3/7 |
روزهاي برگزاري:روزهاي فرد(تا25تیر) |
ساعت برگزاري: 20-16 |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي ديپلم |
|
مدت:50 ساعت/12جلسه |
شهریه:3،000،000ریال | نام استاد:دکتر معین الدین | |
تاريخ شروع: 91/3/6 |
روزهاي برگزاري:
|
ساعت برگزاري: 20-16 |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت:8 ساعت/2جلسه |
شهریه:400،000ریال | نام استاد : آقای تحقیقی | ||
تاريخ شروع: 91/2/18 |
روزهای برگزاری: دوشنبه و چهارشنبه 18 و 20اردیبهشت |
ساعت برگزاري: 20-16 |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي دیپلم |
|
مدت: |
شهریه: | نام استاد : | |||
تاريخ شروع: متعاقبا اعلام می گردد. |
روزهای برگزاری:
|
ساعت برگزاري: |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 50ساعت /12جلسه |
شهریه:2،900،000ریال | نام استاد :دکتر شفیعی | ||||
تاريخ شروع: متعاقبا اعلام می گردد. |
روزهای برگزاری:متعاقبا اعلام می گردد
|
ساعت برگزاري: |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 8 ساعت |
شهریه:1،000،000ریال | نام استاد :آقای علی عیاری | ||||
تاريخ شروع: 91/3/7 |
روزهای برگزاری: یکشنبه 7خرداد
|
ساعت برگزاري: 18-8 |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 150 ساعت |
شهریه: | نام استاد : گروه اساتید | ||||
تاريخ شروع: شهریور 91 | روزهای برگزاری: هر 2 هفته یکبار 2 روز کامل |
ساعت برگزاري: 18-8 |
پيش نياز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 36ساعت/9 جلسه |
شهریه:2،400،000ریال | نام استاد : | |||||
تاريخ شروع: 91/4/3 |
روزهای برگزاری: شنبه ها و دوشنبه ها (تا28تیر)
|
ساعت برگزاري: 20-16 |
پيش نياز:
|
|
مدت: 20ساعت/5 جلسه |
شهریه:1،350،000ریال | نام استاد : | |||||
تاريخ شروع: 91/3/2 | روزهای برگزاری: سه شنبه ها و پنجشنبه ها (تا 16 خرداد) |
ساعت برگزاري: 20-16 |
پیش نیاز: آشنایی با کامپیوتر و مفاهیم مقدماتی |
|
مدت: 34ساعت/9 جلسه |
شهریه: | نام استاد : دکتر رحیمیان | |||||
تاريخ شروع: تیرماه 91 | روزهای برگزاری: متعاقبا اعلام می گردد |
ساعت برگزاري: |
پیش نیاز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 110 ساعت |
شهریه: متعاقبا اعلام می گردد. | نام استاد : گروه اساتید | |||||
تاريخ شروع: تیرماه 91 | روزهای برگزاری: هر 2 هفته یکبار 2 روز کامل |
ساعت برگزاري: 18-8 |
پیش نیاز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 120 ساعت |
شهریه: متعاقبا اعلام می گردد. | نام استاد : گروه اساتید | |||||
تاريخ شروع: شهریور91 | روزهای برگزاری: هر 2 هفته یکبار 2 روز کامل |
ساعت برگزاري: 18-8 |
پیش نیاز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 250 ساعت |
شهریه: متعاقبا اعلام می گردد. | نام استاد : گروه اساتید | |||||
تاريخ شروع: شهریور91 | روزهای برگزاری: هر 2 هفته یکبار 2 روز کامل |
ساعت برگزاري: 18-8 |
پیش نیاز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 250 ساعت |
شهریه: متعاقبا اعلام می گردد. | نام استاد : گروه اساتید | |||||
تاريخ شروع: شهریور91 | روزهای برگزاری: هر 2 هفته یکبار 2 روز کامل |
ساعت برگزاري: 18-8 |
پیش نیاز: دارا بودن حداقل مدرك تحصيلي لیسانس |
|
مدت: 8 ساعت |
شهریه: 1،500،000 ریال | نام استاد : دکتر مسعود حیدری | |||||
تاريخ شروع: 91/2/12 | روز برگزاری: سه شنبه |
ساعت برگزاري: 17-8 |
پیش نیاز: ندارد |
طرح سام
معرفی
تغییر در فرایندها و ساختارهای مدیریتی یک بنگاه معمولا به تدریج و با کندی انجام می پذیرد. هر چند در بسیاری از موارد مقاومت هایی در سطوح مختلف یک بنگاه در مقابل این تغییر اتفاق می افتد، اما بنگاه ها برای حفظ حیات و رقابت پذیری خود معمولا به تدریج اقدام به اصلاح و تقویت زیر ساخت های مدیریت خود می نمایند. پی بردن به لزوم این تغییرات و اجرای آنها ممکن است از سوی کارشناسان بنگاه، نظام پیشنهادات داخل بنگاه و یا با استفاده از نظر مشاوران مدیریت صورت پذیرد.
در کشور نهادها، موسسات، شرکت ها و به عبارت بهتر عامل های مختلفی در موضوع ارتقا مدیریت بنگاه در حال فعالیت می باشند.«سامانه ارتقاء مدیریت بنگاه(سام)» مجموعه ای سازمان یافته از عامل های یاد شده است که هدف ارتقا مدیریت بنگاه های صنعتی و معدنی کشور را دنبال می نماید. وزارت صنایع و معادن در راستای اجرای طرح تحول اقتصادی، در قالب این پروژه قصد دارد از افزایش بهره وری در حوزه مدیریت بنگاههای صنعتی و معدنی حمایت نماید. بانک ها، بیمه ها، شرکت های مشاوره مدیریت بخش خصوصی و برخی دیگر از سازمان ها و نهادها، از دیگر عامل های اصلی این سامانه به شمار می آیند.
محدوده کار
از دید بنگاه های صنعتی و معدنی، سامانه ارتقاء مدیریت بنگاه (سام) در دو محدوده فعالیت می نماید:
1)شناسایی فرصت های بهبود و تدوین برنامه راهبردی بنگاه
2)اجرای پروژه های ارتقاء مدیریت
عوامل اجرایی
مسوولیت اجرای این طرح به معاونت امور صنایع و اقتصادی واگذار شده است و نظارت بر اجرای این طرح به عهده ستاد تحول صنایع و معادن می باشد. در بدنه اجرایی، شرکت های با سابقه، توانمند، خوش نام و با اولویت بخش خصوصی به عنوان پیمانکاران عمومی اجرا انتخاب شده اند.
روش کار
شرکت های پیمانکار عمومی با اشرافی که بر حوزه های مختلف در یک بنگاه دارند از طریق به کارگیری بدنه مشاوره کشور، با کمک مدیران خود بنگاه، در گام اول به شناسایی گلوگاه های داخل بنگاه و شناسایی فرصت های بهبود در بنگاه و تهیه برنامه بهبود برای شرکت می کنند.
این بررسی توسط یک تیم چند نفره با رویکردهای مختلف انرژی، تکنولوژی، بازاریابی و فروش، مالی و منابع انسانی انجام می شود. برنامه های بهبود هر بنگاه صنعتی و معدنی شامل اقداماتی است که آن بنگاه با اجرای آن ها می تواند شاهد بهبود چشمگیری در وضعیت فعلی خود باشد.
پس از تأیید این برنامه توسط هییت داورانی که زیر مجموعه مدیریت طرح قرار دارد، خود شرکت های پیمانکار عمومی اقدام به اجرای پروژه های بهبود در داخل بنگاه می نمایند. شرکت های پیمانکار عمومی نسبت به نتیجه کاری خود مسیولیت و تعهد دارند. به این معنی که شرکت های پیمانکار عمومی تغییر در شاخص های کلیدی بنگاه مانند قیمت تمام شده، میزان صادرات، میزان ضایعات، رضایت مشتریان و ... را با اجرای این پروژه ها تضمین می نمایند. این یکی از تفاوت های اساسی میان این طرح و طرح های قبلی است.
|
مدت: 8 ساعت |
شهریه: متعاقبا اعلام می گردد. | نام استاد : متعاقبا اعلام می گردد. | |||||
تاريخ شروع: | روز برگزاری: متعاقبا اعلام می گردد |
ساعت برگزاري: 17-8 |
پیش نیاز: ندارد |
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 24,دسامبر,2024