سخنرانی علمی با موضوع تبیین کاربردهای مهندسی مکانیک با حضور دکتر سید شهاب الدین خوارزمی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف ، اساتید گرو ه مکانیک و جمعی از دانشجویان برگزار شد .

به همت گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد سخنرانی علمی با موضوع تبیین کاربردهای مهندسی مکانیک  با حضور دکتر سید شهاب الدین خوارزمی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف ، اساتید گرو ه مکانیک و جمعی از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی دکتر علی سلطانی برگزار شد .

مهندس زارع مدیر گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مراسم ضمن خیر مقدم به تشریح فعالیتهای گروه مهندسی مکانیک از زمان تاسیس این رشته تا کنون و برنامه های آتی این گروه پرداخت .

همچنین وی اظهار امیدواری نمود تا در آینده ای نزدیک با ایجاد دو رشته جدید مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین با برگزاری انجمن های علمی در بحث کارگاهها و ... شاهد فعالیتهای بیشتر در امر آموزش و اهداف دانشگاه باشیم. مهندس زارع هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی بیشتر دانشجویان با تاریخچه رشته جدید مهندسی مکانیک، شناخت شاخه ها و زیر مجموعه های آن،افزایش سطح اطلاعات عمومی دانشجویان و کاربرد آن در صنعت و جهان عنوان کرد .

  در ادامه دکتر خوارزمی استاد دانشگاه صنعتی شریف در سخنرانی خود به معرفی کامل این رشته مهندسی و کاربردهای آن در صنعت ، تعهدات خدمتی ، تخصصها و شاخه های تحصیلی آن پرداخته و سازندگی و توسعه پایدار جهان ، ایمنی و رفاه آسایش انسان و حفظ جهان از آلودگی ها را از وظایف بنیادی مهندسی مکانیک بیان نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد : رشته مهندسی مکانیک از گستره بزرگی برخوردار بوده بطوریکه از مکانیک بدن انسان تا قطعات کامپیوتر و انواع صنعت را شامل می شود و تخصصی تر شدن رشته های جامدات ،طراح و سیالات از مجموعه مهندسی مکانیک است .

در پایان این سمینار دکتر خوارزمی به معرفی و توضیح تعدادی از انجمن های علمی مکانیک و بین المللی همچنین به سوالات شرکت کنندگان در این سمینار پرداخت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا