زمان : 05 Ordibehesht 1391 - 17:08
شناسه : 49900
بازدید : 2657
تبیین کاربردهای مهندسی مکانیک در دانشگاه آزاد اسلامی یزد سخنرانی علمی تبیین کاربردهای مهندسی مکانیک در دانشگاه آزاد اسلامی یزد سخنرانی علمی با موضوع تبیین کاربردهای مهندسی مکانیک با حضور دکتر سید شهاب الدین خوارزمی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف ، اساتید گرو ه مکانیک و جمعی از دانشجویان برگزار شد .

به همت گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد سخنرانی علمی با موضوع تبیین کاربردهای مهندسی مکانیک  با حضور دکتر سید شهاب الدین خوارزمی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف ، اساتید گرو ه مکانیک و جمعی از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی دکتر علی سلطانی برگزار شد .

مهندس زارع مدیر گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این مراسم ضمن خیر مقدم به تشریح فعالیتهای گروه مهندسی مکانیک از زمان تاسیس این رشته تا کنون و برنامه های آتی این گروه پرداخت .

همچنین وی اظهار امیدواری نمود تا در آینده ای نزدیک با ایجاد دو رشته جدید مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین با برگزاری انجمن های علمی در بحث کارگاهها و ... شاهد فعالیتهای بیشتر در امر آموزش و اهداف دانشگاه باشیم. مهندس زارع هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی بیشتر دانشجویان با تاریخچه رشته جدید مهندسی مکانیک، شناخت شاخه ها و زیر مجموعه های آن،افزایش سطح اطلاعات عمومی دانشجویان و کاربرد آن در صنعت و جهان عنوان کرد .

  در ادامه دکتر خوارزمی استاد دانشگاه صنعتی شریف در سخنرانی خود به معرفی کامل این رشته مهندسی و کاربردهای آن در صنعت ، تعهدات خدمتی ، تخصصها و شاخه های تحصیلی آن پرداخته و سازندگی و توسعه پایدار جهان ، ایمنی و رفاه آسایش انسان و حفظ جهان از آلودگی ها را از وظایف بنیادی مهندسی مکانیک بیان نمود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد : رشته مهندسی مکانیک از گستره بزرگی برخوردار بوده بطوریکه از مکانیک بدن انسان تا قطعات کامپیوتر و انواع صنعت را شامل می شود و تخصصی تر شدن رشته های جامدات ،طراح و سیالات از مجموعه مهندسی مکانیک است .

در پایان این سمینار دکتر خوارزمی به معرفی و توضیح تعدادی از انجمن های علمی مکانیک و بین المللی همچنین به سوالات شرکت کنندگان در این سمینار پرداخت