به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، حبیب الله سیف الدینی مدیر مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد صبح امروز و در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: بر اساس ابلاغ برنامه های سازمان بسیج در سال 90 تعداد 29 هزار نفر سهم استان یزد برای اعزام به مناطق جنوب، غرب و شمال کشور با عنوان زائران راهیان نور بود.

وی ادامه داد: این زائرین در تابستان از مناطق غرب و شمال غربی کشور و از فصل پاییز از یادمان های شهدای جنوب کشور بازدید کردند.

سیف الدینی عنوان کرد: طبق تفاهم نامه مشترک سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد 12 هزار نفر از دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان در قالب اردوهای طرح آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، بحث آماده سازی محل اسکان، پشتیبانی، تدارکات، ایاب و ذهاب و... پیگیری و در نتیجه با یک آمادگی خوب و انسجام مناسب سازمانی به استقبال این عزیزان رفتیم.

مدیر مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین سازمان آموزش و پرورش استان گفت: در این جلسات مصوب شد که بر اساس ابلاغ سازمان بسیج و قرارگاه مرکزی راهیان نور، از نیمه مهر این برنامه را شروع کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توافق طرفین در خصوص زمان اجرای این طرح، با روندی که انجام شد توانستیم در موعد مقرر اردوهای راهیان نور دانش آموزی را شروع کنیم و طی مدت یک ماه 6 هزار نفر از پسران مقطع تحصیلی دوم دبیرستان را اعزام کنیم.

وی افزود: پس از اعزام کامل دانش آموزان پسر و با یک وقفه یک ماهه اعزام دختران را آغاز کردیم و موفق شدیم تا 23 بهمن ماه تمامی دانش آموزان طرح اردوی آمادگی دفاعی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

سیف الدینی در خصوص نحوه برگزاری این اردوها گفت: برنامه ها بسیار خوب و جذاب بود؛ برنامه های فرهنگی برگزار شده توسط مدیر کاروان های با تجربه و فضاسازی مناسب اردوگاه شهید عاصی زاده اهواز زمینه ای را فراهم کرد که بتوانیم در بخش اردوهای آمادگی دفاعی در کشور جزو استان های شاخص معرفی شویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا