زمان : 26 Esfand 1390 - 08:09
شناسه : 48173
بازدید : 2352
مدیر مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد : 12هزار دانش آموز زائر کربلای جبهه ها شدند مدیر مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد : 12هزار دانش آموز زائر کربلای جبهه ها شدند
به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، حبیب الله سیف الدینی مدیر مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد صبح امروز و در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: بر اساس ابلاغ برنامه های سازمان بسیج در سال 90 تعداد 29 هزار نفر سهم استان یزد برای اعزام به مناطق جنوب، غرب و شمال کشور با عنوان زائران راهیان نور بود.

وی ادامه داد: این زائرین در تابستان از مناطق غرب و شمال غربی کشور و از فصل پاییز از یادمان های شهدای جنوب کشور بازدید کردند.

سیف الدینی عنوان کرد: طبق تفاهم نامه مشترک سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد 12 هزار نفر از دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان در قالب اردوهای طرح آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، بحث آماده سازی محل اسکان، پشتیبانی، تدارکات، ایاب و ذهاب و... پیگیری و در نتیجه با یک آمادگی خوب و انسجام مناسب سازمانی به استقبال این عزیزان رفتیم.

مدیر مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین سازمان آموزش و پرورش استان گفت: در این جلسات مصوب شد که بر اساس ابلاغ سازمان بسیج و قرارگاه مرکزی راهیان نور، از نیمه مهر این برنامه را شروع کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توافق طرفین در خصوص زمان اجرای این طرح، با روندی که انجام شد توانستیم در موعد مقرر اردوهای راهیان نور دانش آموزی را شروع کنیم و طی مدت یک ماه 6 هزار نفر از پسران مقطع تحصیلی دوم دبیرستان را اعزام کنیم.

وی افزود: پس از اعزام کامل دانش آموزان پسر و با یک وقفه یک ماهه اعزام دختران را آغاز کردیم و موفق شدیم تا 23 بهمن ماه تمامی دانش آموزان طرح اردوی آمادگی دفاعی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

سیف الدینی در خصوص نحوه برگزاری این اردوها گفت: برنامه ها بسیار خوب و جذاب بود؛ برنامه های فرهنگی برگزار شده توسط مدیر کاروان های با تجربه و فضاسازی مناسب اردوگاه شهید عاصی زاده اهواز زمینه ای را فراهم کرد که بتوانیم در بخش اردوهای آمادگی دفاعی در کشور جزو استان های شاخص معرفی شویم.