یزدفردا :فدا حسین مالکی معاون رییس جمهوری و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، وعده داد این ستاد طرحی را در دست اجرا دارد که در صورت اجرای آن "معتادان کنترل می‌شوند و آسیب‌های آنان کاهش می‌یابد."


به‌گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بازداشتگاه اوین، وی در نشستی در این بازداشتگاه‌ به منظور بررسی وضعیت زندانیان موادمخدر گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه پیشگیری و درمان مواد مخدر کارهای جدیدی در پیش رو دارد.
در این نشست " محمود سالارکیا" معاون دادستان تهران در امور زندانها، "پرویز افشار" معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان ها، "سهراب سلیمانی" مدیر کل زندانهای استان تهران و تنی چند از مسئولان سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند.
معاون رییس جمهوری افزود: تصمیم گرفته‌ایم درخصوص راههای کنترل معتادان بخصوص معتادان پرخطر و به منظور کاهش آسیب‌ها و در نهایت کاهش بیماری ایدز این طرح را انجام دهیم. وی با بیان اینکه "باید حلقه‌های درمان را به هم نزدیک کنیم تا مشکلات ورودی زندان‌ها کمتر شود"، گفت: مطالعه روی زندانیان معتاد باید بصورت مدون و نهادینه شود.
"مالکی" به نقش رسانه‌ها و امور تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به این نتیجه رسیده است که باید از امور فرهنگی، تبلیغاتی بیشتر بهره ببریم تا سمت و سوی جامعه به سویی هدایت شود تا نگاه جامعه به معتاد نگاهی جدید باشد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جامعه باید بیمار بودن معتاد را بپذیرد و در قانون نفرت عمومی نسبت به مواد مخدر ایجاد شود.
وی با بیان اینکه "اعتیاد جریان خاموشی است که به آرامی و بدون رویت، خانواده و جامعه را دچار بحران می‌کند"، گفت: روشهای علمی و راهبردی برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید مورد توجه جدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.
"مالکی" بار سنگین مبارزه جهانی با مواد مخدر را بر دوش ایران دانست و افزود: ایران به خاطر قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی، نقش ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد. معاون رییس جمهوری ، تاکید کرد: مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر به دلیل قرار گرفتن در مسیر قاچاق این مواد افیونی از افغانستان به کشورهای اروپایی یک حرکت جهانی است.
وی گفت: برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران با سوداگران مرگ و ارایه طرح و برنامه جامع در خصوص مبارزه با مواد افیونی به سازمان ملل متحد، جایگاه جهانی ویژه‌ای را برای ایران رقم زده است. مالکی گفت: امروز با تدابیر اندیشیده شده و اجرای عملیات ویژه شاهد کاهش میزان ناامنی ناشی از قاچاق مواد مخدر در شرق کشور هستیم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص همکاری با سازمان زندانها گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای سیاست‌های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، آماده همکاری و تعامل با سازمان زندانها است. وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر آماده است در صورت ارایه طرح‌های کارشناسی سازمان زندان‌ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر، بودجه آن را تامین کند.

اخبار دیگر در یزدفردا :

 هشداردر خصوص مصرف آدامس های پان   در مدارس هشداردر خصوص مصرف آدامس های پان در مدارس
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 11:41









برنده جایزه اسکار از یک قدمی مرگ به زندگی برگشت برنده جایزه اسکار از یک قدمی مرگ به زندگی برگشت
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:13











یزدفردا www.yazdfarda.com
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا