زمان : 07 Bahman 1385 - 23:43
شناسه : 4803
بازدید : 1467
معتادان کنترل می‌شوند معتادان کنترل می‌شوند

یزدفردا :فدا حسین مالکی معاون رییس جمهوری و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، وعده داد این ستاد طرحی را در دست اجرا دارد که در صورت اجرای آن "معتادان کنترل می‌شوند و آسیب‌های آنان کاهش می‌یابد."


به‌گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بازداشتگاه اوین، وی در نشستی در این بازداشتگاه‌ به منظور بررسی وضعیت زندانیان موادمخدر گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه پیشگیری و درمان مواد مخدر کارهای جدیدی در پیش رو دارد.
در این نشست " محمود سالارکیا" معاون دادستان تهران در امور زندانها، "پرویز افشار" معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان ها، "سهراب سلیمانی" مدیر کل زندانهای استان تهران و تنی چند از مسئولان سازمان زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور داشتند.
معاون رییس جمهوری افزود: تصمیم گرفته‌ایم درخصوص راههای کنترل معتادان بخصوص معتادان پرخطر و به منظور کاهش آسیب‌ها و در نهایت کاهش بیماری ایدز این طرح را انجام دهیم. وی با بیان اینکه "باید حلقه‌های درمان را به هم نزدیک کنیم تا مشکلات ورودی زندان‌ها کمتر شود"، گفت: مطالعه روی زندانیان معتاد باید بصورت مدون و نهادینه شود.
"مالکی" به نقش رسانه‌ها و امور تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به این نتیجه رسیده است که باید از امور فرهنگی، تبلیغاتی بیشتر بهره ببریم تا سمت و سوی جامعه به سویی هدایت شود تا نگاه جامعه به معتاد نگاهی جدید باشد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جامعه باید بیمار بودن معتاد را بپذیرد و در قانون نفرت عمومی نسبت به مواد مخدر ایجاد شود.
وی با بیان اینکه "اعتیاد جریان خاموشی است که به آرامی و بدون رویت، خانواده و جامعه را دچار بحران می‌کند"، گفت: روشهای علمی و راهبردی برای پیشگیری و درمان اعتیاد باید مورد توجه جدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.
"مالکی" بار سنگین مبارزه جهانی با مواد مخدر را بر دوش ایران دانست و افزود: ایران به خاطر قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی، نقش ویژه‌ای در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد. معاون رییس جمهوری ، تاکید کرد: مبارزه ایران با قاچاق مواد مخدر به دلیل قرار گرفتن در مسیر قاچاق این مواد افیونی از افغانستان به کشورهای اروپایی یک حرکت جهانی است.
وی گفت: برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران با سوداگران مرگ و ارایه طرح و برنامه جامع در خصوص مبارزه با مواد افیونی به سازمان ملل متحد، جایگاه جهانی ویژه‌ای را برای ایران رقم زده است. مالکی گفت: امروز با تدابیر اندیشیده شده و اجرای عملیات ویژه شاهد کاهش میزان ناامنی ناشی از قاچاق مواد مخدر در شرق کشور هستیم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص همکاری با سازمان زندانها گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای سیاست‌های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، آماده همکاری و تعامل با سازمان زندانها است. وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر آماده است در صورت ارایه طرح‌های کارشناسی سازمان زندان‌ها در خصوص مبارزه با مواد مخدر، بودجه آن را تامین کند.

اخبار دیگر در یزدفردا :

 هشداردر خصوص مصرف آدامس های پان   در مدارس هشداردر خصوص مصرف آدامس های پان در مدارس
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 11:41



اولین مسابقه عکس محرم در شهرستان صدوق یزد برگزار می شود اولین مسابقه عکس محرم در شهرستان صدوق یزد برگزار می شود
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:18



توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:بیمه شدن حسینیه ها و تکایای مذهبی در ایام محرم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:بیمه شدن حسینیه ها و تکایای مذهبی در ایام محرم
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:16



مسئول جدید حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد معرفی شد مسئول جدید حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد معرفی شد
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:15



برنده جایزه اسکار از یک قدمی مرگ به زندگی برگشت برنده جایزه اسکار از یک قدمی مرگ به زندگی برگشت
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:13



امام جمعه اردكان گفت: براي حفظ وحدت، مداحان و اهل منبر مطالعه بيشتري داشته باشند. امام جمعه اردكان گفت: براي حفظ وحدت، مداحان و اهل منبر مطالعه بيشتري داشته باشند.
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:12



مشاور بانوان استاندار يزد از موسسه خيريه روح‌الامين اردكان بازديد كرد. مشاور بانوان استاندار يزد از موسسه خيريه روح‌الامين اردكان بازديد كرد.
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:11



معاون دانشجويي دانشگاه يزد گفت: راي صادره توسط كميته انضباطي ، بدوي و قابل تجديدنظر است. معاون دانشجويي دانشگاه يزد گفت: راي صادره توسط كميته انضباطي ، بدوي و قابل تجديدنظر است.
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:10



تيم فوتبال تربيت يزد با كسب تساوي مقابل تيم توسعه روي زنجان صدرنشين گروه دوم ليگ دسته يك كشور، تيم فوتبال تربيت يزد با كسب تساوي مقابل تيم توسعه روي زنجان صدرنشين گروه دوم ليگ دسته يك كشور،
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:08



كميته انضباطي دانشگاه يزد، دو دانشجو را، يك ترم از تحصيل تعليق كرد كميته انضباطي دانشگاه يزد، دو دانشجو را، يك ترم از تحصيل تعليق كرد
تاریخ : شنبه 07 بهمن 1385 - بعدازظهر 06:08
یزدفردا www.yazdfarda.com