به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، سرتیپ دوم پاسدارمحمدرضا نواب معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در یزد و در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: هدف ما در سال 91 عمدتا در ثبت تجارب و انجام پژوهش ها و بخشی هم در رابطه با شکل دهی و سامان دهی اندیشه ورزان سپاه برای هدف اصلی که ایجاد قدرت برای پاسداری از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: هدف ما در سال 90 ایجاد و استقرار نظام دانش و پژوهش در سپاه بوده است که با درصد قابل توجهی تا به امروز محقق شده است.

نواب افزود: خوشبختانه در کلیه رده های سپاه ، معاونت دانش و پژوهش را ایجاد کردیم و توانستیم نمایندگانی را انتخاب کنیم تا در سال 91 با یک شبکه ستادی قوی وارد اجرای ماموریت های محوله مان شویم.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران در خصوص نقش بسیج در نهضت نرم افزاری گفت: آنچه که از طرف فرمانده معظم کل قوا بیان شده این است که سپاه باید در پیشبرد و پیشروی در انقلاب اسلامی پیشتاز باشد؛ لذا پیشتازی در انقلاب اسلامی و پاسداری از آن متضمن داشتن دانش در مقولات مختلف است.

وی ادامه داد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم در این راه سوار بر مرکب دانش، نیازهای نرم افزاری علمی انقلاب را شناسایی کنیم و برای تحقق این هدف در بخش هایی که لازم بوده وارد شویم حضور داشته ایم.

نواب افزود: یکی از ابعاد نهضت نرم افزاری، تحول در علوم انسانی و الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی انقلاب و نظام است.

وی بیان داشت: در راستای تحول علوم انسانی زمینه ها و فرصت هایی به وجود آمده است که بتوانیم تجارب بدست آمده در خصوص مدیریت مقولات مختلف از جمله اداره سازمان ها، مدیریت منابع و سرمایه های انسانی، مدیریت پشتیبانی و لجستیک، مدیریت مخابرات، مدیریت تحول و... را به صورت مدون و در قالب دانش هایی برای پیشبرد نهضت نرم افزاری در انقلاب و نظام استفاده کنیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران با اشاره به نقشی که پاسداران در نهضت نرم افزاری می توانند ایفا کنند، گفت: اولین مسیر این است که پاسداران در جریان پاسداری از انقلاب اسلامی تجاربی را که بدست می آورند ثبت و مدون کنند تا بتوانیم دانش مورد نیاز سپاه را از آن استخراج و اکتساب کنیم.

وی ادامه داد: محور دوم، پاسداران باید نیازهای پژوهشی پاسداری از انقلاب را احصا کنند و در قالب پروژه های پژوهشی در صحنه عمل به کار گیرند.

این مقام مسئول افزود: محور سوم اندیشه ورزی است و پاسداران با توجه به زمینه خلاقیت و ابتکاری که داشته و دارند می توانند راهکارهای نویی را برای پیشبرد نهضت نرم افزاری در کشور و نظام دنبال کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا