رئيس دانشگده فرهنگی اجتماعی دانشگاه امام حسين (ع) با بيان اینکه جنگ نرم به عنوان یک پدیده در طول تاریخ بوده است اما به معنای یک مفهوم علمی و راهبردی جدید مربوط به این دو دهه اخیر است افزود: امروز کانونهای تفکر در دنیا پایه ریزی شده اند که روی ایران وشیعه با ابزار و روشهای فرهنگی با هدف بر اندازی حکومت دینی ، تفکرو برنامه ریزی میکنند .

نائینی کارشناس و پژوهشگر جنگ نرم ، مصداق‌هاي جنگ نرم در جغرافياهاي مختلف را متفاوت برشمرد و تصريح كرد: انقلاب‌هاي مخملي، جنگ‌هاي سياسي از جمله نمونه‌هاي جنگ نرم است. نائيني تأكيد كرد: همچنين به دليل تخريب الگوهاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي اين جنگ به عنوان يك اشغال پايدار و همه جانبه مطرح شده است.

وي با اشاره به اینکه : دشمن جنگ نظامی ، شورش ، کودتا، تحریم اقتصادی ، جنگ روانی و جنگ سیاسی را بر روی کشور ما امتحان کرده و شکست خورده است افزود : دشمن به جنگ نرم روی آورده که از نظر روش و ابزار بسیار سیال میباشد و ما براي مقابله با اين سياست دشمن ، بايد با يك اشراف كامل به موضوعات و افزايش بصیرت ودرک اطلاعات درست جلوي يكه‌تازي دشمن و اهداف شومش را بگيريم.

نائینی در بخشی دیگر از سخنان خود به اهداف دشمن از جنگ نرم از طریق انتخابات اشاره کر د و افزود : انتخابات در ایران برای ما از نظر مظهر اقتدار ملی ، نمایش مردم سالاری ، اعتماد به نظام و دلبستگی ملی اهمیت دارد  و هم برای دشمن اهمیت دارد چرا که میخواهد با القاء یک سری تردید و شبهات ایمان و باور و اراده مردم را نسبت به انتخابات کاهش بدهد و انتخابات را بی رونق همراه با تنش وچالش نمایش دهد.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی ، تحریم انتخابات ، کاهش مشارکت ، امنیتی کردن ، دامن زدن به تنش و درگیری در شهرها و مخدوش کردن نتیجه انتخابات را از محورهای اصلی دشمن برشمرد و ادامه داد : اگر رفتار دشمن را بعد از فتنه 88 رصد کنیم ، صدها صفحه و سند و کارفکری وجود دارد که به این سوال پاسخ بدهند که چگونه میتوان روی انتخابات بعدی تاثیر گذاشت و به یک انتخابات سرد با مشارکت 30 درصدی دامن زد و ما باید با تلاش کردن برای برگزاری یک انتخابات پر شور با این جنگ نرم دشمن مقابله نماییم.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه کارگر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات ، به حضور پر شور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود : مردم ایران از ابتدای انقلاب تاکنون در همه صحنه ها حضور داشتند و این بار هم نیز با حضور پر شور و آگاهانه خود مشت محکمی به دهان دشمنان این نظام و انقلاب خواهند زد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا