دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استان البرز افتتاح شد

از جمله اهداف مهم برگزاري مسابقات ملي مهارت ايجاد زمينه هاي اشتغال جوانان است .

با حضور مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد ، كارشناسان و 23 كارآموز برتر استاني در مسابقات ملي مهارت آئين افتتاح دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استان البرز برگزار شد .



به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد معاون وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در اين مراسم ضمن قدرداني از حضور تلاشگران عرصه مهارت آموزي ، موضوع اشتغال را يکي از مهم ترين موضوعات روز دنيا دانست و افزود : شرط لازم براي اشتغال پايدار و توسعه منابع انساني فراگيري مهارت هاي فني وحرفه اي است و از جمله اهداف مهم برگزاري مسابقات ملي مهارت ايجاد زمينه هاي اشتغال جوانان است .



كوروش پرند با تاکيد بر نصب العين قرار دادن بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در خصوص سياست هاي کلي اشتغال دو بند اول و دوم از سياست هاي اشتغال را مبني بر ترويج و تقويت فرهنگ کار ، توليد ، کارآفريني و استفاده از توليدات داخلي به عنوان ارزش اسلامي و ملي با بهره گيري از نظام آموزشي و تبليغي کشور را از جمله رسالت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي بر شمرد .



رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي ، همچنين آموزش نيروي انساني متخصص ، ماهر و کارآمد متناسب با نيازهاي بازار کار و ارتقاء توان کارآفريني با مسؤوليت نظام آموزشي کشور (آموزش و پرورش ، آموزش فني و حرفه اي و آموزش عالي ) و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاري بنگاه هاي اقتصادي جهت استفاده از ظرفيت آنها را از ديگر رسالت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور عنوان کرد.



رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور تسلط به زبان انگليسي ، آمادگي جسماني و روحيه بالا و خود باوري را از جمله الزامات در مسابقات جهاني دانست و گفت : دراين خصوص تمهيداتي انديشيده شده است که برگزيدگان با آمادگي کامل در مسابقات جهاني حضور پيدا کنند .

بنا بر اين گزارش مدير كل آموزش فني و حرفه اي نيز برگزاري اين مسابقات را موجب کشف استعدادهاي حرفه اي جوانان در جهت شکوفايي مهارت ها ، ترويج و ارتقا فرهنگ مهارت آموزي ، شناسايي کمبودهاي آموزشي ، ارتقا سطح استانداردهاي آموزش مهارت در کشور ، همچنين ايجاد انگيزش در جوانان براي کسب مهارت و فراهم نمودن زمينه تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه اي بين جوانان عنوان كرد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا