زمان : 29 Bahman 1390 - 17:25
شناسه : 46596
بازدید : 1303
دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استان البرز افتتاح شد دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استان البرز افتتاح شد
دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استان البرز افتتاح شد

از جمله اهداف مهم برگزاري مسابقات ملي مهارت ايجاد زمينه هاي اشتغال جوانان است .

با حضور مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد ، كارشناسان و 23 كارآموز برتر استاني در مسابقات ملي مهارت آئين افتتاح دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت در استان البرز برگزار شد .



به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد معاون وزير تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در اين مراسم ضمن قدرداني از حضور تلاشگران عرصه مهارت آموزي ، موضوع اشتغال را يکي از مهم ترين موضوعات روز دنيا دانست و افزود : شرط لازم براي اشتغال پايدار و توسعه منابع انساني فراگيري مهارت هاي فني وحرفه اي است و از جمله اهداف مهم برگزاري مسابقات ملي مهارت ايجاد زمينه هاي اشتغال جوانان است .



كوروش پرند با تاکيد بر نصب العين قرار دادن بيانات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در خصوص سياست هاي کلي اشتغال دو بند اول و دوم از سياست هاي اشتغال را مبني بر ترويج و تقويت فرهنگ کار ، توليد ، کارآفريني و استفاده از توليدات داخلي به عنوان ارزش اسلامي و ملي با بهره گيري از نظام آموزشي و تبليغي کشور را از جمله رسالت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي بر شمرد .



رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي ، همچنين آموزش نيروي انساني متخصص ، ماهر و کارآمد متناسب با نيازهاي بازار کار و ارتقاء توان کارآفريني با مسؤوليت نظام آموزشي کشور (آموزش و پرورش ، آموزش فني و حرفه اي و آموزش عالي ) و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاري بنگاه هاي اقتصادي جهت استفاده از ظرفيت آنها را از ديگر رسالت هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور عنوان کرد.



رئيس سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور تسلط به زبان انگليسي ، آمادگي جسماني و روحيه بالا و خود باوري را از جمله الزامات در مسابقات جهاني دانست و گفت : دراين خصوص تمهيداتي انديشيده شده است که برگزيدگان با آمادگي کامل در مسابقات جهاني حضور پيدا کنند .

بنا بر اين گزارش مدير كل آموزش فني و حرفه اي نيز برگزاري اين مسابقات را موجب کشف استعدادهاي حرفه اي جوانان در جهت شکوفايي مهارت ها ، ترويج و ارتقا فرهنگ مهارت آموزي ، شناسايي کمبودهاي آموزشي ، ارتقا سطح استانداردهاي آموزش مهارت در کشور ، همچنين ايجاد انگيزش در جوانان براي کسب مهارت و فراهم نمودن زمينه تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه اي بين جوانان عنوان كرد .