ضرورت به كارگيري افراد مهارت آموخته در بازار كار


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد : به كارگيري نيروي انساني مهارت آموخته در مراكز توليدي و صنعتي و نيز طرح هاي اقتصادي ضرورت دارد .


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد بيان كرد : بدون شك توسعه اقتصادي با توسعه منابع انساني گره خورده و يكي از راه هاي مؤثر توسعه منابع انساني در كشور ها آموزش هاي فني و حرفه اي محسوب مي شود .


حبيب الله كارگر آموزش هاي مهارت محور را موجب صرفه جويي در هزينه ها ، بهبود بهره وري منابع ، افزايش كارايي و اثربخشي ، رقابت پذيري فعاليت ها و خدمات بنگاه هاي اقتصادي و افزايش امنيت اجتماعي و ملي عنوان كرد .


وي در خصوص مهارت آموزي دانشجويان و ورود آنها به بازار اظهار كرد : با توجه به اينكه در دانشگاه ها بيشتر دروس تئوري به وانشجويان ارئه مي شود براي حضور اين افراد در بازار كار نياز است كه اين دانش تئوري با مباحث مهارتي و عملي تؤام شود .


كارگر ادامه داد : در اين راستا آموزش هاي فني و حرفه اي متناسب با رشته هاي تحصيلي و نياز مهارتي در قالب مراكز جوار در دانشگاه ها ارائه مي شود .


وي ياد آور شد : در راستاي اجراي عدالت آموزشي با توسعه گستره و تنوع آموزش هاي فني و حرفه اي همه اقشار جامعه مي توانند از آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شوند .


كارگر در ادامه گفت : هزينه هاي آموزشي افرادي كه توان پرداخت اين هزينه ها را ندارند از طريق خريد خدمات آموزشي و يا عقد قرارداد با مؤسسات كارآموزي به صورت صد در صد پرداخت مي شود .


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به اهميت آموزش هاي فني و حرفه اي در ارتقا فرهنگ كار ابراز كرد : فرهنگ كار در مناطق محروم ضعيف است و آموزش هاي فني و حرفه اي به دليل اينكه خاستگاه آنها بازار كار است افراد را به لحاظ عملي با كار آشنا كنند.


كارگر افزود : اين آموزش ها درتوانمند سازي نيروي انساني نقش مؤثري دارند و مي توانند در ارتقا فرهنگ كار و روحيه فعاليت و اشتغال بسيار تأثير گذار عمل كنند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا