زمان : 20 Bahman 1390 - 01:03
شناسه : 45770
بازدید : 1834
ضرورت به كارگيري افراد مهارت آموخته در بازار كار ضرورت به كارگيري افراد مهارت آموخته در بازار كار

ضرورت به كارگيري افراد مهارت آموخته در بازار كار


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد : به كارگيري نيروي انساني مهارت آموخته در مراكز توليدي و صنعتي و نيز طرح هاي اقتصادي ضرورت دارد .


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد بيان كرد : بدون شك توسعه اقتصادي با توسعه منابع انساني گره خورده و يكي از راه هاي مؤثر توسعه منابع انساني در كشور ها آموزش هاي فني و حرفه اي محسوب مي شود .


حبيب الله كارگر آموزش هاي مهارت محور را موجب صرفه جويي در هزينه ها ، بهبود بهره وري منابع ، افزايش كارايي و اثربخشي ، رقابت پذيري فعاليت ها و خدمات بنگاه هاي اقتصادي و افزايش امنيت اجتماعي و ملي عنوان كرد .


وي در خصوص مهارت آموزي دانشجويان و ورود آنها به بازار اظهار كرد : با توجه به اينكه در دانشگاه ها بيشتر دروس تئوري به وانشجويان ارئه مي شود براي حضور اين افراد در بازار كار نياز است كه اين دانش تئوري با مباحث مهارتي و عملي تؤام شود .


كارگر ادامه داد : در اين راستا آموزش هاي فني و حرفه اي متناسب با رشته هاي تحصيلي و نياز مهارتي در قالب مراكز جوار در دانشگاه ها ارائه مي شود .


وي ياد آور شد : در راستاي اجراي عدالت آموزشي با توسعه گستره و تنوع آموزش هاي فني و حرفه اي همه اقشار جامعه مي توانند از آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شوند .


كارگر در ادامه گفت : هزينه هاي آموزشي افرادي كه توان پرداخت اين هزينه ها را ندارند از طريق خريد خدمات آموزشي و يا عقد قرارداد با مؤسسات كارآموزي به صورت صد در صد پرداخت مي شود .


مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به اهميت آموزش هاي فني و حرفه اي در ارتقا فرهنگ كار ابراز كرد : فرهنگ كار در مناطق محروم ضعيف است و آموزش هاي فني و حرفه اي به دليل اينكه خاستگاه آنها بازار كار است افراد را به لحاظ عملي با كار آشنا كنند.


كارگر افزود : اين آموزش ها درتوانمند سازي نيروي انساني نقش مؤثري دارند و مي توانند در ارتقا فرهنگ كار و روحيه فعاليت و اشتغال بسيار تأثير گذار عمل كنند .