آزمون انتخاب کارشناسان حقیقی استاندارد

در حوزه منطقه ای اصفهان با حضور قریب به 1000 نفر از چندین استان همجوار برگزار گردید


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : در پی اجرای آیین نامه جدید انتخاب کارشناسان استاندارد مصوب هیأت وزیران و در راستای واگذاری امور تصدی گری استاندارد سازی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت در سه حوزه آموزش و ترویج ، تدوین استاندارد و نظارت بر اجرای استاندارد های اجباری ، اولین آزمون سراسری کارشناسان حقیقی استاندارد در روز جمعه 07/11/90 همزمان در تهران و هشت مرکز استان دیگر با حضور بیش از حدود 9000 داوطلب برگزار گردید . این آزمون در اصفهان نیز با حضور حدود 1000 داوطلب از اصفهان و سایر استانهای همجوار در دانشکده شهید مهاجر برگزار گردید .

بر اساس این گزارش با توجه به تصویب قانون ارتقاءکیفیت خودرو وسایر کالاهای صنعتی که به موجب آن کلیه تولیدات داخل کشور باید مطابق با استانداردها باشد ، تعداد اقلام مشمول استاندارد اجباری از 650 قلم به بیش از 5600 قلم کالا و تعداد واحد های تحت پوشش استاندارد اجباری در استان از 1500 واحد به بیش از 8000 واحد افزایش یافته است .

به گفته صالح زاده مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در پی تصویب این قوانین و اتخاذ سیاستهای سازمان ملی استاندارد مبنی بر گسترش حوزه عملکرد و فعالیتهای استاندارد و بویژه با ابلاغ و اجرایی شدن طرح تجا ( توسعه جامع استانداردسازی ) لزوم جلب مشارکت کارشناسان و متخصصین واجد صلاحیت بخش خصوصی و واگذاری فرآیند های اجرایی امور به کارشناسان تایید صلاحیت شده ، بیش از پیش نمایان گردیده است و این آزمون نیز در راستای همین سیاستها برگزار گردید .

مهندس صالح زاده افزود : به موجب این آئین نامه ی مصوب ، کلیه دستگاه های اجرایی نیز در صورت نیاز به خدمات مرتبط با استاندارد و کیفیت ، ملزم به استفاده از کارشناسان استاندارد تایید صلاحیت شده می باشند .

لازم به ذکر است که این کارشناسان استاندارد ، مشابه کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان کارشناسان واجد صلاحیت در بخش خصوصی عمل خواهند نمود و به استخدام سازمان ملی استاندارد در نمی آیند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا