زمان : 11 Bahman 1390 - 17:32
شناسه : 45151
بازدید : 1921
آزمون انتخاب کارشناسان حقیقی استاندارد در حوزه منطقه ای اصفهان آزمون انتخاب کارشناسان حقیقی استاندارد در حوزه منطقه ای اصفهان

آزمون انتخاب کارشناسان حقیقی استاندارد

در حوزه منطقه ای اصفهان با حضور قریب به 1000 نفر از چندین استان همجوار برگزار گردید


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : در پی اجرای آیین نامه جدید انتخاب کارشناسان استاندارد مصوب هیأت وزیران و در راستای واگذاری امور تصدی گری استاندارد سازی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد صلاحیت در سه حوزه آموزش و ترویج ، تدوین استاندارد و نظارت بر اجرای استاندارد های اجباری ، اولین آزمون سراسری کارشناسان حقیقی استاندارد در روز جمعه 07/11/90 همزمان در تهران و هشت مرکز استان دیگر با حضور بیش از حدود 9000 داوطلب برگزار گردید . این آزمون در اصفهان نیز با حضور حدود 1000 داوطلب از اصفهان و سایر استانهای همجوار در دانشکده شهید مهاجر برگزار گردید .

بر اساس این گزارش با توجه به تصویب قانون ارتقاءکیفیت خودرو وسایر کالاهای صنعتی که به موجب آن کلیه تولیدات داخل کشور باید مطابق با استانداردها باشد ، تعداد اقلام مشمول استاندارد اجباری از 650 قلم به بیش از 5600 قلم کالا و تعداد واحد های تحت پوشش استاندارد اجباری در استان از 1500 واحد به بیش از 8000 واحد افزایش یافته است .

به گفته صالح زاده مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در پی تصویب این قوانین و اتخاذ سیاستهای سازمان ملی استاندارد مبنی بر گسترش حوزه عملکرد و فعالیتهای استاندارد و بویژه با ابلاغ و اجرایی شدن طرح تجا ( توسعه جامع استانداردسازی ) لزوم جلب مشارکت کارشناسان و متخصصین واجد صلاحیت بخش خصوصی و واگذاری فرآیند های اجرایی امور به کارشناسان تایید صلاحیت شده ، بیش از پیش نمایان گردیده است و این آزمون نیز در راستای همین سیاستها برگزار گردید .

مهندس صالح زاده افزود : به موجب این آئین نامه ی مصوب ، کلیه دستگاه های اجرایی نیز در صورت نیاز به خدمات مرتبط با استاندارد و کیفیت ، ملزم به استفاده از کارشناسان استاندارد تایید صلاحیت شده می باشند .

لازم به ذکر است که این کارشناسان استاندارد ، مشابه کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان کارشناسان واجد صلاحیت در بخش خصوصی عمل خواهند نمود و به استخدام سازمان ملی استاندارد در نمی آیند .