شناسایی هزارو 700 موقوفه در کشور برای سرمایه گذاری

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور از شناسایی هزارو 700 موقوفه آماده سرمایه گذاری برای احیا و بازسازی در کشور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد

عبدالرضا عابد در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: هزارو 700 موقوفه در کشور در سه سطح ملی ، استانی و شهرستانی شناسایی و آماده سرمایه گذاری می باشند.

وی با بیان اینکه این بنیاد در اواخر سال 89 در راستای احیای موقوفات در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است اظهار داشت: در این مدت موقوفات قابل سرمایه گذاری در کشور با همکاری مدیران کل استانها شناسایی و اطلاعات مربوط به آنها جمع آوری شده است .

عابد مشارکت مردم و بخش خصوصی را برای احیای موقوفات ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ها در سطح ملی به صورت مشارکتی و واگذاری به بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی اجرای33 پروژه تجاری اداری در سطح ملی را از جمله برنامه های بنیاد در سال 90 و 91 عنوان کرد و مشارکت در بخش های عمرانی /کشاورزی/ دامداری/ معادن و تولید را از جمله فعالیت های بنیاد توسعه و عمران موقوفات برشمرد.

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور بر تعامل دوسویه مدیران کل استانها با بنیاد برای ایجاد تحول اقتصادی در موقوفات تاکید کرد و افزود: هم اکنون نزدیک به 140 پروژه با سرمایه ای بالغ بر 800 میلیارد تومان در کشور در حال اجرا است .

عابد به کلنگ زنی دو پروژه تالار احسان و مجتمع پزشکی شفا در استان یزد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای این پروژه ها گام موثری در رشد و شکوفایی موقوفات در استان یزد برداشته شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست بنیاد را زمینه ساز یک تحول جدی و رشد اساسی در موقوفات برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب موقوفات استان یزد شاهد حرکت انقلابی و جهادی در احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین باشیم .

هم اکنون 14 موسسه بنیاد توسعه و عمران موقوفات در کشور در راستای سرمایه گذاری برای عمران و آبادی موقوفات در حال فعالیت می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا