زمان : 08 Bahman 1390 - 01:06
شناسه : 44945
بازدید : 1782
شناسایی هزارو 700 موقوفه در کشور برای سرمایه گذاری شناسایی هزارو 700 موقوفه در کشور برای سرمایه گذاری

شناسایی هزارو 700 موقوفه در کشور برای سرمایه گذاری

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور از شناسایی هزارو 700 موقوفه آماده سرمایه گذاری برای احیا و بازسازی در کشور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد

عبدالرضا عابد در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت: هزارو 700 موقوفه در کشور در سه سطح ملی ، استانی و شهرستانی شناسایی و آماده سرمایه گذاری می باشند.

وی با بیان اینکه این بنیاد در اواخر سال 89 در راستای احیای موقوفات در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است اظهار داشت: در این مدت موقوفات قابل سرمایه گذاری در کشور با همکاری مدیران کل استانها شناسایی و اطلاعات مربوط به آنها جمع آوری شده است .

عابد مشارکت مردم و بخش خصوصی را برای احیای موقوفات ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ها در سطح ملی به صورت مشارکتی و واگذاری به بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی اجرای33 پروژه تجاری اداری در سطح ملی را از جمله برنامه های بنیاد در سال 90 و 91 عنوان کرد و مشارکت در بخش های عمرانی /کشاورزی/ دامداری/ معادن و تولید را از جمله فعالیت های بنیاد توسعه و عمران موقوفات برشمرد.

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور بر تعامل دوسویه مدیران کل استانها با بنیاد برای ایجاد تحول اقتصادی در موقوفات تاکید کرد و افزود: هم اکنون نزدیک به 140 پروژه با سرمایه ای بالغ بر 800 میلیارد تومان در کشور در حال اجرا است .

عابد به کلنگ زنی دو پروژه تالار احسان و مجتمع پزشکی شفا در استان یزد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای این پروژه ها گام موثری در رشد و شکوفایی موقوفات در استان یزد برداشته شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این نشست بنیاد را زمینه ساز یک تحول جدی و رشد اساسی در موقوفات برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل بسیار خوب موقوفات استان یزد شاهد حرکت انقلابی و جهادی در احیای موقوفات و اجرای نیات واقفین باشیم .

هم اکنون 14 موسسه بنیاد توسعه و عمران موقوفات در کشور در راستای سرمایه گذاری برای عمران و آبادی موقوفات در حال فعالیت می باشند.