همايش «حماسه ماندگار» در امامزاده عبدالله(ع) بافق برگزار شد


همايش «حماسه ماندگار»، همزمان با شب شهادت حضرت رقيه(س) و به مناسبت حماسه مردم ايران در 9 دی 1388، پنج‌شنبه، هشتم دی‌ماه، همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در آستان امامزاده عبدالله(ع) بافق برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی امامزاده عبدالله (ع) بافق، حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی، رئيس اداره تبليغات اسلامی بافق و امام جمعه موقت اين شهرستان، در اين مراسم با اشاره به فتنه‌انگيزی دشمنان دين و اسلام و بيان وقايع فتنه‌انگيز در دوران حضرت علی‌(ع) توسط عمروعاص گفت: اين فتنه‌انگيزی‌ها از صدر اسلام برای از بين بردن اسلام و بدبين كردن مردم نسبت به ولايت بوده است.


وی افزود: دشمن می‌خواهد كشورهای اسلامی به ويژه جمهوری اسلامی ايران يك جامعه عقب افتاده، به دور از درك و سواد و فهم و به تعبيير مقام معظم رهبری به دور از بصيرت و اگاهی باشد تا بتواند زمينه سلطه را برای خود فراهم كند.


روحانی، در بخشی از صحبت‌های خود به حوادث تلخ عاشورای سال 1388 اشاره و عنوان كرد: اين افراد با اهانت به مقدسات اسلامی، عمود خيمه نظام و انقلاب كه همان ولايت‌ فقيه است را هدف قرار داده بودند و می‌خواستند با بدبين كردن مردم به اسلام و ولايت زمينه حكومت خود را فراهم كنند.


رئيس اداره تبليغات اسلامی بافق، تصريح كرد: مردم انقلابی با حضور خود در حماسه 9 دی 1388 ريشه اين فتنه را بر هم زدند.


يادآور می‌شود، مرثيه‌سرايی و عزاداری شام شهادت حضرت رقيه(س) و قرائت دعای كميل توسط سلطان‌زاده، مداح اهل‌ بيت(ع) از برنامه‌های اين مراسم معنوی بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا