به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه صحیح کلاس آموزشی طبخ آبزیان ویژه پرسنل زن ادارات استان و با همکاری شیلات استان و دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزارشد.
معروف کارشناس شیلات یزد هدف از برپایی این کلاسها را فرهنگ سازی مصرف آبزیان جهت افزایش سرانه مصرف ماهی در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت:   خوشبختانه با برگزاری این گونه کلاسها و ارائه طبخ صحیح آبزیان میزان سرانه مصرف ماهی در استان یزد در سالهای اخیر رشد خوبی داشته است.

وی با بیان این مطلب که ماهی داروی قلب و غذای سلامتی است به افزایش سرانه مصرف ماهی در یزد تاکید کرد و افزود: با برگزاری این گونه کلاسها میزان سرانه مصرف ماهی در استان یزد افزایش یافته است به نحوی که با بررسی های انجام شده میزان سرانه مصرف ماهی در یزد 5/6 کیلوگرم است این در حالی است که میزان سرانه مصرف ماهی در کشور5/7 ، در دنیا 5/16 و در کشور ژاپن 80 کیلوگرم است.

این کارشناس شیلات به مصرف مرتب ماهی ( هفته ای 2 بار) تاکیدکرد و افزود: موادمغذی موجود در ماهی، از جمله کلیسم و فسفر در گوشت ماهی منجر به کاهش بروز برخی بیماریها می شود.


وی همچنین به روش صحیح پخت ماهی تاکید کرد و افزود: هنگام مصرف تن ماهی سعی شود قوطی تن ماهی به مدت 20 دقیقه در آب جوشانده شود و همچنین به تاریخ مصرف تن ماهی هنگام خرید آن توجه گردد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا