زمان : 10 Dey 1390 - 12:33
شناسه : 43470
بازدید : 2018
باهدف فرهنگ سازی مصرف ماهی؛ کلاس آموزشی طبخ آبزیان در یزد برگزار شد باهدف فرهنگ سازی مصرف ماهی؛ کلاس آموزشی طبخ آبزیان در یزد برگزار شد
به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه صحیح کلاس آموزشی طبخ آبزیان ویژه پرسنل زن ادارات استان و با همکاری شیلات استان و دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزارشد.
معروف کارشناس شیلات یزد هدف از برپایی این کلاسها را فرهنگ سازی مصرف آبزیان جهت افزایش سرانه مصرف ماهی در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت:   خوشبختانه با برگزاری این گونه کلاسها و ارائه طبخ صحیح آبزیان میزان سرانه مصرف ماهی در استان یزد در سالهای اخیر رشد خوبی داشته است.

وی با بیان این مطلب که ماهی داروی قلب و غذای سلامتی است به افزایش سرانه مصرف ماهی در یزد تاکید کرد و افزود: با برگزاری این گونه کلاسها میزان سرانه مصرف ماهی در استان یزد افزایش یافته است به نحوی که با بررسی های انجام شده میزان سرانه مصرف ماهی در یزد 5/6 کیلوگرم است این در حالی است که میزان سرانه مصرف ماهی در کشور5/7 ، در دنیا 5/16 و در کشور ژاپن 80 کیلوگرم است.

این کارشناس شیلات به مصرف مرتب ماهی ( هفته ای 2 بار) تاکیدکرد و افزود: موادمغذی موجود در ماهی، از جمله کلیسم و فسفر در گوشت ماهی منجر به کاهش بروز برخی بیماریها می شود.


وی همچنین به روش صحیح پخت ماهی تاکید کرد و افزود: هنگام مصرف تن ماهی سعی شود قوطی تن ماهی به مدت 20 دقیقه در آب جوشانده شود و همچنین به تاریخ مصرف تن ماهی هنگام خرید آن توجه گردد.