حضور 22 كارآموز يزدي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت


مسئول المپياد اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از شركت 22 نفر در 16 رشته فني و حرفه اي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت كه در بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود خبر داد و گفت : مسابقات ملي مهارت هرساله در سه مرحله شهرستاني ، استاني و كشوري برگزار مي شود كه در مرحله شهرستاني برگزاري ، داوري و طراحي سؤال در مراكز شهرستان ها انجام مي گيرد .


جلال مير جليلي ادامه داد : برگزيدگان شهرستاني به مرحله استاني راه مي يابند كه در اين مرحله برگزاري مسابقات بر عهده اداره كل و طراحي سؤالات بر عهده دفتر بين المللي مسابقات است و بعد از انتخاب تيم استاني ، برنامه ريزي لازم براي آماده سازي تيم براي شركت در مسابقات ملي مهارت صورت مي گيرد.


وي عنوان كرد : براي برگزيدگان مرحله استاني اردوهاي تيمي در راستاي آماده سازي شركت كنندگان براي شركت در مسابقات ملي ترتيب داده مي شود و بودجه آن از طريق سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأمين مي گردد.


وي بيان كرد : استان يزد از سال 1379 تاكنون ميزبان شش دوره از مسابقات ملي مهارت در رشته هاي صنايع ساختمان ، كامپيوتر ، سخت افزار و نرم افزار ، رباتيك و cnc بوده و در هر دوره داراي مدال و رتبه بوده است .


مير جليلي ادامه داد : استان يزد از لحاظ تعداد مدال در دو سال متوالي داراي رتبه نخست در كشور و از لحاظ رتبه تيمي داراي رتبه دوم در دو سال متوالي شده است .


وي خاطر نشان كرد : در سال گذشته 17 نفر از برگزيدگان مسابقات استاني مهارت به مرحله كشوري راه يافته و از اين تعداد سه نفر از مركز يك يزد در رشته ساخت و توليد تيمي و يك نفر از مركز شهرستان مهريز در رشته آجر چيني داراي رتبه اول كشوري و دو نفر از مركز يك آموزش فني و حرفه اي يزد رتبه دوم كشوري در رشته مكانترونيك تيمي را كسب كرده اند .


وي اضافه كرد : استان يزد در سال 1388 در مسابقات ملي مهارت پنج مدال طلا و 4 مدال برنز كشوري به دست آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا