زمان : 03 Dey 1390 - 19:20
شناسه : 43112
بازدید : 1620
حضور 22 كارآموز يزدي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت حضور 22 كارآموز يزدي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت

حضور 22 كارآموز يزدي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت


مسئول المپياد اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از شركت 22 نفر در 16 رشته فني و حرفه اي در دوازدهمين دوره مسابقات ملي مهارت كه در بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود خبر داد و گفت : مسابقات ملي مهارت هرساله در سه مرحله شهرستاني ، استاني و كشوري برگزار مي شود كه در مرحله شهرستاني برگزاري ، داوري و طراحي سؤال در مراكز شهرستان ها انجام مي گيرد .


جلال مير جليلي ادامه داد : برگزيدگان شهرستاني به مرحله استاني راه مي يابند كه در اين مرحله برگزاري مسابقات بر عهده اداره كل و طراحي سؤالات بر عهده دفتر بين المللي مسابقات است و بعد از انتخاب تيم استاني ، برنامه ريزي لازم براي آماده سازي تيم براي شركت در مسابقات ملي مهارت صورت مي گيرد.


وي عنوان كرد : براي برگزيدگان مرحله استاني اردوهاي تيمي در راستاي آماده سازي شركت كنندگان براي شركت در مسابقات ملي ترتيب داده مي شود و بودجه آن از طريق سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تأمين مي گردد.


وي بيان كرد : استان يزد از سال 1379 تاكنون ميزبان شش دوره از مسابقات ملي مهارت در رشته هاي صنايع ساختمان ، كامپيوتر ، سخت افزار و نرم افزار ، رباتيك و cnc بوده و در هر دوره داراي مدال و رتبه بوده است .


مير جليلي ادامه داد : استان يزد از لحاظ تعداد مدال در دو سال متوالي داراي رتبه نخست در كشور و از لحاظ رتبه تيمي داراي رتبه دوم در دو سال متوالي شده است .


وي خاطر نشان كرد : در سال گذشته 17 نفر از برگزيدگان مسابقات استاني مهارت به مرحله كشوري راه يافته و از اين تعداد سه نفر از مركز يك يزد در رشته ساخت و توليد تيمي و يك نفر از مركز شهرستان مهريز در رشته آجر چيني داراي رتبه اول كشوري و دو نفر از مركز يك آموزش فني و حرفه اي يزد رتبه دوم كشوري در رشته مكانترونيك تيمي را كسب كرده اند .


وي اضافه كرد : استان يزد در سال 1388 در مسابقات ملي مهارت پنج مدال طلا و 4 مدال برنز كشوري به دست آورد.