برخورد قانونی با اتباع بیگانه غیر مجاز؛ از هفته آینده

یزدفردا :مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران گفت : از هفته آینده با اتباع بیگانه غیرمجاز در استان تهران برخورد قانونی می شود .


آقای موسوی نسب در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اجرای طرح کشوری ساماندهی اتباع غیرمجاز افزود : این طرح که مصوبه شورای عالی امنیت ملی است در 17 استان کشور از جمله تهران در دست اجراست .


وی گفت : این طرح 4 مرحله دارد که تاکنون از سال گذشته سه مرحله آن اجرا و مرحله چهارم این طرح از اول تیر آغاز شده است .


موسوی نسب تصریح کرد: براساس این مرحله ، تبعه های غیرمجاز که در طرح سرشماری اتباع غیرمجاز شرکت کرده اند برای نام نویسی اقدام می کنند و زمان بندی تعیین شده ، 60، 90و یا 120 روزه برای خروج از کشور به انان ابلاغ می شود.


مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران افزود : تبعه های که در این طرح شرکت نکرده اند دستگیر و از کشور خارج می شوند و هماهنگی های لازم دراین خصوص صورت گرفته است.


موسوی نسب گفت : همچنین با وزارت کار توافق شده است که گشت های مشترکی با فرمانداری استان و ناجا در اینده صورت گیرد و براین اساس کارفرمایانی که از تبعه های غیرمجاز بدون پروانه کاراستفاده می کنند جریمه و با تبعه های غیرمجاز برخورد می شود .


معاون استاندار تهران در ادامه در خصوص طرح آمایش هفت اتباع بیگانه مجاز افزود: در اجرای این طرح برای اتباع خارجی مجاز استان کارت شناسایی یکساله صادر شده که ازضریب امنیتی بالایی برخوردار است.


وی با اشاره به شناسایی حدود یک میلیون و 500 هزار تبعه غیر مجاز ، گفت : حدود 300 هزار تبعه مجاز و 600 هزار تبعه غیرمجاز در استان تهران وجود دارند که بیشتر آنان افغانی هستند .


بیش از 30 درصد اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز کشور در استان تهران هستند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا