زمان : 26 Tir 1390 - 01:11
شناسه : 36252
بازدید : 4032
برخورد قانونی با اتباع بیگانه غیر مجاز؛ از هفته آینده برخورد قانونی با اتباع بیگانه غیر مجاز؛ از هفته آینده

برخورد قانونی با اتباع بیگانه غیر مجاز؛ از هفته آینده

یزدفردا :مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران گفت : از هفته آینده با اتباع بیگانه غیرمجاز در استان تهران برخورد قانونی می شود .


آقای موسوی نسب در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اجرای طرح کشوری ساماندهی اتباع غیرمجاز افزود : این طرح که مصوبه شورای عالی امنیت ملی است در 17 استان کشور از جمله تهران در دست اجراست .


وی گفت : این طرح 4 مرحله دارد که تاکنون از سال گذشته سه مرحله آن اجرا و مرحله چهارم این طرح از اول تیر آغاز شده است .


موسوی نسب تصریح کرد: براساس این مرحله ، تبعه های غیرمجاز که در طرح سرشماری اتباع غیرمجاز شرکت کرده اند برای نام نویسی اقدام می کنند و زمان بندی تعیین شده ، 60، 90و یا 120 روزه برای خروج از کشور به انان ابلاغ می شود.


مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران افزود : تبعه های که در این طرح شرکت نکرده اند دستگیر و از کشور خارج می شوند و هماهنگی های لازم دراین خصوص صورت گرفته است.


موسوی نسب گفت : همچنین با وزارت کار توافق شده است که گشت های مشترکی با فرمانداری استان و ناجا در اینده صورت گیرد و براین اساس کارفرمایانی که از تبعه های غیرمجاز بدون پروانه کاراستفاده می کنند جریمه و با تبعه های غیرمجاز برخورد می شود .


معاون استاندار تهران در ادامه در خصوص طرح آمایش هفت اتباع بیگانه مجاز افزود: در اجرای این طرح برای اتباع خارجی مجاز استان کارت شناسایی یکساله صادر شده که ازضریب امنیتی بالایی برخوردار است.


وی با اشاره به شناسایی حدود یک میلیون و 500 هزار تبعه غیر مجاز ، گفت : حدود 300 هزار تبعه مجاز و 600 هزار تبعه غیرمجاز در استان تهران وجود دارند که بیشتر آنان افغانی هستند .


بیش از 30 درصد اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز کشور در استان تهران هستند .