اعتقادات نسل جوان تحت تاثیر نشر اکاذیب قرار گرفته است

یحیی‌زاده: رسانه‌ها به شفاف‌سازی ماهیت عرفان‌های نوظهور بپردازند

عضو کارگروه ارشاد و تبلیغات مجلس بستر زایش تمامی عرفان‌های نوظهور را تفکرات غربی و اروپایی معرفی و تاکید کرد: اشاعه این عرفان‌ها در بین جوانان با برنامه‌ریزی دقیق برای مبارزه و تخریب ارزش‌های اسلامی و فرهنگی نظام صورت می‌گیرد.


"سیدجلال یحیی‌زاده" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت،عرفان حقیقی را شناخت خداوند دانست و گفت: شناخت خداوند متعال از طریق قلب و دل و با رویت و حضور او در عمق روح و جان صورت می‌گیرد و به همین علت، یافتن راهی برای بندگی تنها ازطریق برگزیدن پیامبران الهی و ارسال کتب آسمانی ممکن است.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی معنویت‌گرایی را حسی فرا مرزی و مذهبی توصیف و تصریح کرد: معنویت‌گرایی، گرایشی جهانی است و رواج فرقه‌های مذهبی، فروش فراوان کتاب‌های معنوی و تولید فیلم‌های مذهبی و معنویت‌گرا در جهت استفاده از این حس مشترک بشری صورت می‌گیرد.


عضو فراکسیون روحانیون گسترش عرفان‌های نوظهور در سطح کشور را ابزار مبارزه غرب با ارزش‌های اسلامی نظام معرفی و تاکید کرد: تمامی فرقه‌های نوظهور در بستر فرهنگ مدرنیته روییده‌اند، به این معنی که مبانی ارزشی آنان، با فرهنگ غرب، یکی است و برای تبلیغ تفکرات خود، از تمامی شگردهای تبلیغی، هنری و روان‌شناختی استفاده کرده و برای تمامی قشر‌های سنی، فکری و اعتقادی برنامه‌های خاص خود را دارند؛ چنانچه با انتشار کتاب‌ها، بازی‌ها، داستان‌های کوتاه و رمان و حتی در عرصه‌های ورزشی، به تبلیغ تفکرات خود می‌پردازند.


یحیی‌زاده شناساندن چهره پلید فرقه‌های نوظهور را وظیفه شرعی دستگاه‌های فرهنگی معرفی و تاکید کرد: شناساندن عرفان و معنویت اصیل اسلامی و معنویت عقلانی ومعرفی الگوهای درست عرفانی و بهره بردن از ظرفیت‌ مناسبت‌های مذهبی وظیفه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ در کشور است.


وی تلاش غرب برای گسترش این عرفان‌های کاذب را، حمله به مبانی عرفان اصیل اسلامی دانست و تاکید کرد: باید مسائل و مشکلات جامعه در عرصه اعتقادی ریشه‌یابی شود و راهکارهای عبور از معضل‌های مختلف فرهنگی از جانب حوزه علمیه و دانشگاه تدوین شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا