زمان : 01 Khordad 1390 - 22:30
شناسه : 34129
بازدید : 3365
اعتقادات نسل جوان تحت تاثیر نشر اکاذیب قرار گرفته است اعتقادات نسل جوان تحت تاثیر نشر اکاذیب قرار گرفته است

اعتقادات نسل جوان تحت تاثیر نشر اکاذیب قرار گرفته است

یحیی‌زاده: رسانه‌ها به شفاف‌سازی ماهیت عرفان‌های نوظهور بپردازند

عضو کارگروه ارشاد و تبلیغات مجلس بستر زایش تمامی عرفان‌های نوظهور را تفکرات غربی و اروپایی معرفی و تاکید کرد: اشاعه این عرفان‌ها در بین جوانان با برنامه‌ریزی دقیق برای مبارزه و تخریب ارزش‌های اسلامی و فرهنگی نظام صورت می‌گیرد.


"سیدجلال یحیی‌زاده" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت،عرفان حقیقی را شناخت خداوند دانست و گفت: شناخت خداوند متعال از طریق قلب و دل و با رویت و حضور او در عمق روح و جان صورت می‌گیرد و به همین علت، یافتن راهی برای بندگی تنها ازطریق برگزیدن پیامبران الهی و ارسال کتب آسمانی ممکن است.


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی معنویت‌گرایی را حسی فرا مرزی و مذهبی توصیف و تصریح کرد: معنویت‌گرایی، گرایشی جهانی است و رواج فرقه‌های مذهبی، فروش فراوان کتاب‌های معنوی و تولید فیلم‌های مذهبی و معنویت‌گرا در جهت استفاده از این حس مشترک بشری صورت می‌گیرد.


عضو فراکسیون روحانیون گسترش عرفان‌های نوظهور در سطح کشور را ابزار مبارزه غرب با ارزش‌های اسلامی نظام معرفی و تاکید کرد: تمامی فرقه‌های نوظهور در بستر فرهنگ مدرنیته روییده‌اند، به این معنی که مبانی ارزشی آنان، با فرهنگ غرب، یکی است و برای تبلیغ تفکرات خود، از تمامی شگردهای تبلیغی، هنری و روان‌شناختی استفاده کرده و برای تمامی قشر‌های سنی، فکری و اعتقادی برنامه‌های خاص خود را دارند؛ چنانچه با انتشار کتاب‌ها، بازی‌ها، داستان‌های کوتاه و رمان و حتی در عرصه‌های ورزشی، به تبلیغ تفکرات خود می‌پردازند.


یحیی‌زاده شناساندن چهره پلید فرقه‌های نوظهور را وظیفه شرعی دستگاه‌های فرهنگی معرفی و تاکید کرد: شناساندن عرفان و معنویت اصیل اسلامی و معنویت عقلانی ومعرفی الگوهای درست عرفانی و بهره بردن از ظرفیت‌ مناسبت‌های مذهبی وظیفه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ در کشور است.


وی تلاش غرب برای گسترش این عرفان‌های کاذب را، حمله به مبانی عرفان اصیل اسلامی دانست و تاکید کرد: باید مسائل و مشکلات جامعه در عرصه اعتقادی ریشه‌یابی شود و راهکارهای عبور از معضل‌های مختلف فرهنگی از جانب حوزه علمیه و دانشگاه تدوین شود.