انتقادشدید اولیاء از ارشاد اسلامی وروابط عمومی استانداری یزد دربرحورد با مطبوعات؟؟

نماینده مردم یزد و صدوق با انتقاد از دخالت‌های فراقانونی برخی دستگاه‌های دولتی در فعالیت‌های مطبوعات محلی استان یزد، تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه‌های آن حق ندارند از فعالیت مطبوعات منتقد دولت جلوگیری کنند.

"علی اکبر اولیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح تذکر کتبی امروز خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخورد نهادهای دولتی با مطبوعات محلی یزد را بسیار نامطلوب و نامناسب توصیف کرد و گفت: متأسفانه اداره کل ارشاد استان یزد و روابط عمومی استانداری این استان، برخورد نامناسب و ناعادلانه‌ای با نشریات مستقل و انتقادی یزد دارند.


نماینده یزد و صدوق در مجلس با تأکید بر ضرورت جلوگیری از دخالت‌های بی‌جا و فراقانونی برخی نهادهای دولتی در امور مطبوعات، تصریح کرد: شأن مطبوعات، استقلال، ایجاد فضای انتقاد سازنده و فعالیت در چارچوب قانون است، بنابراین برخورد فراقانونی و امر و نهی بدون توجیه به مطبوعات ازسوی هیچ نهادی موجه و مورد پذیرش نیست.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نحوه حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات را ناهمسان و ناعادلانه دانست و اظهار داشت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از همه مطبوعات فارغ از جهت‌گیری‌ها و تمایلات سیاسی، حمایت کند، در حالی که این وزارتخانه روند حمایتی دوگانه‌ای را در پیش گرفته و بودجه‌های حمایتی خود را به گروه خاصی از مطبوعات حامی دولت اختصاص داده است.


اولیا با اشاره به برخوردهای فراقانونی وزارت ارشاد در سطح ملی، گفت: این برخورد ناهماهنگ در حمایت از مطبوعات دولتی و حامی دولت نه تنها در تهران، بلکه در استان یزد و بسیاری استان‌های دیگر وجود دارد و مانع فعالیت و ادامه حیات مطبوعات مستقل می‌شود.


عضو فراکسیون خط امام(ره) افزود: به دلیل روند حمایتی ناعادلانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فضای مطبوعاتی این استان به شدت بی‌ذوق و منفعل شده است و اجازه فعالیت سالم و سازنده به مطبوعات منتقد دولت داده نمی‌شود.


اولیا در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با نظارت بر عملکرد زیرمجموعه‌های خود و جلوگیری از دخالت‌ها و امر و نهی‌های فراقانونی نهادهای دولتی در عرصه مطبوعات، زمینه‌ رشد و توسعه مطبوعات مستقل، مصلح، قدرتمند و قانونی را فراهم کند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا