زمان : 24 Farvardin 1390 - 01:26
شناسه : 32544
بازدید : 8258
انتقادشدید اولیاء از ارشاد اسلامی وروابط عمومی استانداری یزد دربرحورد با مطبوعات؟؟(2نظر) انتقادشدید اولیاء از ارشاد اسلامی وروابط عمومی استانداری یزد دربرحورد با مطبوعات؟؟(2نظر)

انتقادشدید اولیاء از ارشاد اسلامی وروابط عمومی استانداری یزد دربرحورد با مطبوعات؟؟

نماینده مردم یزد و صدوق با انتقاد از دخالت‌های فراقانونی برخی دستگاه‌های دولتی در فعالیت‌های مطبوعات محلی استان یزد، تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه‌های آن حق ندارند از فعالیت مطبوعات منتقد دولت جلوگیری کنند.

"علی اکبر اولیا" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح تذکر کتبی امروز خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخورد نهادهای دولتی با مطبوعات محلی یزد را بسیار نامطلوب و نامناسب توصیف کرد و گفت: متأسفانه اداره کل ارشاد استان یزد و روابط عمومی استانداری این استان، برخورد نامناسب و ناعادلانه‌ای با نشریات مستقل و انتقادی یزد دارند.


نماینده یزد و صدوق در مجلس با تأکید بر ضرورت جلوگیری از دخالت‌های بی‌جا و فراقانونی برخی نهادهای دولتی در امور مطبوعات، تصریح کرد: شأن مطبوعات، استقلال، ایجاد فضای انتقاد سازنده و فعالیت در چارچوب قانون است، بنابراین برخورد فراقانونی و امر و نهی بدون توجیه به مطبوعات ازسوی هیچ نهادی موجه و مورد پذیرش نیست.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نحوه حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطبوعات را ناهمسان و ناعادلانه دانست و اظهار داشت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از همه مطبوعات فارغ از جهت‌گیری‌ها و تمایلات سیاسی، حمایت کند، در حالی که این وزارتخانه روند حمایتی دوگانه‌ای را در پیش گرفته و بودجه‌های حمایتی خود را به گروه خاصی از مطبوعات حامی دولت اختصاص داده است.


اولیا با اشاره به برخوردهای فراقانونی وزارت ارشاد در سطح ملی، گفت: این برخورد ناهماهنگ در حمایت از مطبوعات دولتی و حامی دولت نه تنها در تهران، بلکه در استان یزد و بسیاری استان‌های دیگر وجود دارد و مانع فعالیت و ادامه حیات مطبوعات مستقل می‌شود.


عضو فراکسیون خط امام(ره) افزود: به دلیل روند حمایتی ناعادلانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فضای مطبوعاتی این استان به شدت بی‌ذوق و منفعل شده است و اجازه فعالیت سالم و سازنده به مطبوعات منتقد دولت داده نمی‌شود.


اولیا در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با نظارت بر عملکرد زیرمجموعه‌های خود و جلوگیری از دخالت‌ها و امر و نهی‌های فراقانونی نهادهای دولتی در عرصه مطبوعات، زمینه‌ رشد و توسعه مطبوعات مستقل، مصلح، قدرتمند و قانونی را فراهم کند