همزمان با ايام دهه فجر، كلنگ زني بام تفت انجام مي شود

یزدفردا "سرویس خبر "سيد حسين جعفري تفتي" روابط عمومي فرمانداري:"در مراسم بازديد فرماندار و جمعي از مسئولان ادارات شهرستان تفت از پروژه بام تفت از كلنگ زني اين پروژه در ايام الله دهه مبارك فجر خبر داده شد.

سيد احمد عبودتيان" و جمعي از مديران ادارات شهرستان عصر روز پنجشنبه با حضور در ارتفاعات تفته كوه از پروژه بام تفت بازديد و در جريان مراحل انجام پروژه قرار گرفت.
فرماندار در جلسه اي كه بدين منظور در محل اين پروژه برگزار شد، گفت: رويكرد اصلي اين شهرستان در سفر سوم رياست جمهوري فرهنگي و گردشگري است كه مي تواند راهگشاي بسياري از مسائل شهرستان باشد.
وي افزود بام تفت قابليت جذب گردشگران را در 8 ماه از سال دارد و از ويژگي هاي مهم آن فاصله اندكش با شهرستان، همچنين دسترسي آسان به راه ريلي و هوايي مي باشد كه يك نمونه كامل در همه زمينه ها و كاربري ها است.


مشاور پروژه نيز در اين مراسم ضمن برشمردن خصوصيات اين طرح گفت: وسعت، ارتفاع و اشراف محل، دعوت كنندگي مخاطب را بالا برده و به ما كمك مي كند تا پيام خود را كه همان منظره زيبا، جذاب و جالب تفت خصوصاً در شب مي باشد به مردم برسانيم.


"محمد رضا رفيعي" افزود: اقليم منطقه بخصوص وجود كوهستان در كوير باعث شده تا در محيطي بدون رقابت بتوانيم منطقه اي در عين مدرن بودن مطابق با موازين اخلاقي ايجاد كنيم. دسترسي آسان از 5 استان مجاور و مركز استان نيز خصوصيت ديگري بود كه وي به آن اشاره كرد. به گفته رفيعي ايجاد اين منطقه گردشگري باعث توسعه شهرستان و استان خواهد شد. وي سبك معماري بناها را تركيبي از بومي، ايراني، اسلامي و صنعتي بيان كرد كه متناسب تا نوع كاربري ساخته خواهد شد.


بام تفت پروژه اي است كه توسط شركت توسعه و عمران تفت و در راستاي معرفي شهرستان به عنوان منطقه نمونه گردشگري با مساحتي بالغ بر 300 هكتار در ارتفاعات تفته كوه اجرا خواهد شد.اين منطقه در كيلومتر 6 جاده تفت به سمت روستاهاي ييلاقي دهبالا و طزرجان قرار دارد و با ارتفاعي بيش از 400 متر مشرف بر محدوده باغ شهر تفت و اطراف مي باشد. 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا