بازديد مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان از كتابخانه زندان مركزي يزد


یزدفردا"مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان روز سه‌شنبه از كتابخانه‌ مشاركتي زندان مركزي يزد بازديد و با مسئولان اين ندامتگاه ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در اين ديدار كه حيات‌الغيب، مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي يزد نيز حضور داشت، علايي ضمن بازديد از امكانات و تجهيزات كتابخانه امام حسن مجتبي(ع) در سخناني خطاب به رئيس و دست‌اندركاران زندان مركزي گفت: با وجود همه‌ بدي‌ها و تلخي‌ها، فرصت مغتنمي براي علم‌اندوزي در زندان فراهم است و زندانيان مي‌توانند اوقات بيكاري خود را به مطالعه و انس با كتاب اختصاص دهند.
وي افزود: البته بايد نيازسنجي درستي كرد و كتاب‌هاي مفيدي كه بار دانشي داشته باشد را در اختيار افراد زنداني گذاشت.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان تصريح كرد: افراد تا احساس نياز نكنند به سراغ كتاب نمي‌روند. بايد نياز هريك از زندانيان را شناخت و مطابق با خواسته‌ آنها، كتاب در اختيارشان قرار داد.
سيدمحمدحسن علايي ضمن تشريح طرح هاتف كتاب اظهار داشت: بايد چند نفر از ميان خود زندانيان را به عنوان كتابدار تربيت كرد و اين افراد با سايرين در ارتباط باشند و كتاب‌هاي خوب و مفيد را معرفي كنند.
علايي همچنين در حين بازديد از مجتمع فني حرفه‌اي زندان مركزي يزد، پيشنهاد راه‌اندازي بخش كتاب‌هاي تخصصي حرفه‌ها و مشاغل مرتبط با فعاليت‌هاي اين مجتمع را به مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي يزد داد.
سيد حشمت‌الله حيات‌الغيب نيز ضمن قدرداني از حضور علايي در زندان مركزي و بازديد از كتابخانه ندامتگاه يزد، خواستار تأمين كتاب و تجهيزات موردنياز كتابخانه‌ اين مركز شد.
مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي يزد، با بيان اينكه هم‌اكنون 18 هزار جلد كتاب در مخزن كتابخانه امام حسن مجتبي(ع) زندان مركزي وجود دارد، تصريح كرد: اكثر اين كتاب‌ها قديمي و بلااستفاده هستند و لازم است كتاب‌هاي به روز و جذاب به مخزن افزوده شود.
وي پيشنهاد افتتاح كتابخانه تخصصي مشاغل در مجتمع فني حرفه‌اي زندان را ارزشمند دانست و ابراز اميدواري كرد با همكاري اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان اين بخش به زودي راه‌اندازي شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا