زمان : 19 Azar 1389 - 22:00
شناسه : 28238
بازدید : 3273
بازديد مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان از كتابخانه زندان مركزي يزد بازديد مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان از كتابخانه زندان مركزي يزد

بازديد مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان از كتابخانه زندان مركزي يزد


یزدفردا"مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان روز سه‌شنبه از كتابخانه‌ مشاركتي زندان مركزي يزد بازديد و با مسئولان اين ندامتگاه ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد، در اين ديدار كه حيات‌الغيب، مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي يزد نيز حضور داشت، علايي ضمن بازديد از امكانات و تجهيزات كتابخانه امام حسن مجتبي(ع) در سخناني خطاب به رئيس و دست‌اندركاران زندان مركزي گفت: با وجود همه‌ بدي‌ها و تلخي‌ها، فرصت مغتنمي براي علم‌اندوزي در زندان فراهم است و زندانيان مي‌توانند اوقات بيكاري خود را به مطالعه و انس با كتاب اختصاص دهند.
وي افزود: البته بايد نيازسنجي درستي كرد و كتاب‌هاي مفيدي كه بار دانشي داشته باشد را در اختيار افراد زنداني گذاشت.
مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان تصريح كرد: افراد تا احساس نياز نكنند به سراغ كتاب نمي‌روند. بايد نياز هريك از زندانيان را شناخت و مطابق با خواسته‌ آنها، كتاب در اختيارشان قرار داد.
سيدمحمدحسن علايي ضمن تشريح طرح هاتف كتاب اظهار داشت: بايد چند نفر از ميان خود زندانيان را به عنوان كتابدار تربيت كرد و اين افراد با سايرين در ارتباط باشند و كتاب‌هاي خوب و مفيد را معرفي كنند.
علايي همچنين در حين بازديد از مجتمع فني حرفه‌اي زندان مركزي يزد، پيشنهاد راه‌اندازي بخش كتاب‌هاي تخصصي حرفه‌ها و مشاغل مرتبط با فعاليت‌هاي اين مجتمع را به مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي يزد داد.
سيد حشمت‌الله حيات‌الغيب نيز ضمن قدرداني از حضور علايي در زندان مركزي و بازديد از كتابخانه ندامتگاه يزد، خواستار تأمين كتاب و تجهيزات موردنياز كتابخانه‌ اين مركز شد.
مديركل زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي يزد، با بيان اينكه هم‌اكنون 18 هزار جلد كتاب در مخزن كتابخانه امام حسن مجتبي(ع) زندان مركزي وجود دارد، تصريح كرد: اكثر اين كتاب‌ها قديمي و بلااستفاده هستند و لازم است كتاب‌هاي به روز و جذاب به مخزن افزوده شود.
وي پيشنهاد افتتاح كتابخانه تخصصي مشاغل در مجتمع فني حرفه‌اي زندان را ارزشمند دانست و ابراز اميدواري كرد با همكاري اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان اين بخش به زودي راه‌اندازي شود.